مطالعه بر روی روش های یک سیستم خودروهای فرسوده مانند چگونگی طراحی، چگونگی اجرا، نوع ابزار استفاده شده و تأثیر عوامل و رفتارشان در کارهای مختلف در مرحله بعدی قرار میگیرد.
نه تنها مسائل زیست محیطی از اهداف یک سیستم میباشد، همچنین اقتصاد یک سیستم نیز یک جنبة مهم میباشد. بنابراین، این تحقیق به جنبه های مالی و اقتصادی سیستم ها نیز میپردازد. کلیه موارد به ما کمک میکند تا درک بهتر و عمیق تری از سیستم داشته باشیم. سایر جنبه ها. مانند رقابت، بازار فروش و مباحث بازرگانی تحت بررسی و مطالعه میباشد. ولی به علت محدودیتهای موجود، در این تحقیق از این جنبه ها صرفنظر میشود تا به سایر جنبه ها رسیدگی بهتری گردد.
انتخاب معیار برای گزینش کشورها:
انتخاب کشورهای برای بررسی سیستم های مدیریت خودروهای فرسودة آنها، بر اساس چند معیار میباشد یکی از مهمترین این معیارها عبارت است از: واردات خودروها میباشد. سعی بر آن است تا کشورهایی انتخاب گردند که واردات تقریباً شبیه به یکدیگر دارند و طول و مدت اجرای مدیریت خودروهای فرسوده در آنها طولانی باشد تا دارای خروجی زیادی باشیم و همچنین این سیستم ها دارای تنوع زیادی باشند تا بتوان ابزارهای زیادی را برای آنها آزمایش کرد و معیارهایی از این قبیل.
بر این اساس کشورهای زیر انتخاب گردیدند:
- سوئد: که دارای سابقه زیاد در زمینه سیستم مدیریت خودروهای فرسوده دارد که این سابقه به سال 1975 برمی گردد. سیستم اولیه به صورت دستمزد و پاداش بود و از زمانیکه مسئولیت خودروهای فرسوده به دوش سازندگان افتاد یک سیستم جدید نیز به موازات آن شروع به کار کرد.
- هلند: از سال 1995 شروع به سازماندهی دوباره خودروهای فرسوده خودکرد که اساس آن بر مبنای توافق بین دولت و یک شرکت خصوصی، ARN، که مسئولیت سازماندهی و مدیریت خودروهای فرسوده را دارد، میباشد.
- آلمان: سیستم مدیریت خودروهای فرسوده این کشور به صورت اختیاری بود که از سال 1997 اجباری شد. در این سیستم مسئولیت تولید کنندگان پائین میباشد بنابراین کلیه هزینه ها به عهدة آخرین مالک میباشد.
3-سیاست مناسب از ثبت خارج کردن
نتیجهگیری:
1-آخرین فرد میپردازد:
4- مالک در روش قبل هزینه مالی سیستم شخصی میشود.
چگونگی انتخاب هزینهها:
جمع آوری بصورت جمعی و مواد:
5-پایش
شاخصهای مختلف توسعه:
عامل دیگر در پایش اختصاصی مسئولیت میباشد.
شفاف سازی:
قانون های مورد نیاز:
1-استاندارد فنی برای تجهیزات و امکانات
استفاده از قوانین اوراق و بازیافت:
نقش دولت
قدرت اجرایی:
3-استفاده از قانون برای محدود کردن مود باقی ماند آخر:
4-داشتن یک سیستم مالی پایدار:
3- تعریف قسمتهای مختلف مدیریت خودروهای فرسوده
1-1-3- اجزاء سیستم خودروهای فرسوده
2-1-3- اوراق کردن ماشین:
2- سیاست پایدار مواد زائد
1-2- مدیریت پایدار مواد زائد:
2-2- ابزارهای سیاست مواد زائد پایدار:
روشهای اجباری:
ابزارهای اقتصادی:
ابزارهای آموزشی:
انتخاب ابزارهای سیاست برای دستیابی به اهداف:
4- بررسی سیستم های مدیریتی موجود در کشورهای مختلف
1-4- سوئد:
1- تعیین نرخ جمع آوری خودروهای فرسوده
فاکتورهای موثر برای داشتن سیستم پایدار مدیریت خودروهای فرسوده
شامل 80 صفحه فایل word
دانلود پایان نامه سیستم مدیریت خودروهای فرسوده