فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه مدیریت کیفیت

اختصاصی از فی موو پایان نامه مدیریت کیفیت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه مدیریت کیفیت


پایان نامه مدیریت کیفیت

پایان نامه مدیریت کیفیت

مقدمه


براساس تحقیقات انجام شده ، درصد رضایت مندی سازمان از بکارگیری سیستم های مدیریت کیفیت بخصوص سری ایزو ٩٠٠٠ ) به تنهایی در حدود ٢٠ تا ٤٠ درصد می باشد و حتی مواردی مشاهده شده که بسیاری از سازمانهای معروف و موفق جهان تصمیم به لغو گواهینامه خود و برچیدن این سیستم از سازمان خود گرفته اند

همچنین در این خصوص ، بعضی از سازمانهایی که برنده جایزه های مهم کیفیت نیز بوده اند مواجه با کاهش سود و حتی ورشکستگی شده اند .


حال سوال اساسی اینست که چگونه ممکن است که این سازمانهای معروف و مشهور جهان دارای اینچنین عملکرد ضعیف و نامطلوبی باشند ؟ و آیا در واقع تمام این سیستم های گوناگون مدیریتی باعث انحراف از واقعیت های سازمان میباشد؟ آیا همگی آن در تضاد با عملکرد مطلوب سازمان می باشند ؟

همه یا هیچ ؟


براساس تحقیقات انجام شده توسط نگارنده این مقاله ، اکثر سازمان های موفق در سراسر جهان بطور معمول در حدود ٦ تا ١٠ نوع از سیستم های مدیریت را در مجموعه فعالیت های خود بکار گرفته اند .که این موضوع برای اکثر مدیران سازمان باعث سردرگمی در مورد چگونگی ارتباط آنها با یکدیگر ( سیستم ها ) ، وجود تضاد بین آنها و اولویت بندی آنها شده است .

بطور کلی سه استراتژی جهت بکارگیری این سیستم ها پیشنهاد شده است که عبارتند از :

از هیچکدام استفاده نشده و مدیران براساس تجربیات و مهارت های شخصی خود فعالیت سازمانی خود را کنترل و هدایت کنند .

انتخاب یکی از سیستم ها براساس اینکه کدامیک از آنها مناسب با ساختار و محدودیت های سازمانی بوده و بعنوان تنها راهکار بیان می شود .


انجام تمام آنها با تشخیص اینکه هر یک از این سیستم ها منافع منحصر بفردی را به سازمان ارائه می کنند و بنابراین بکارگیری تمام آنها بطور همزمان باعث حداکثر ساختن کل سود می گردد.

اما کدام استراتژی درست می باشد ؟

آیا بایستی سیستم ایزو ٩٠٠٠ را اجراء کرد یا سیستم هدف گذاری متوازن به تنهایی کارا می باشد ؟

آیا سیستم برنامه ریزی عملیاتی و سیستم EFQM هردو به یک نتیجه یکسانی می رسد ؟ 

با ارزیابی و بررسی یافته هایی که از نظرسنجی های سیستم های موفق و ناموفق مدیریتی بدست آمده ، دو نتیجه واضح و شفافی حاصل می شود .

اول اینکه هر چند تا از سیستم های مدیریتی را که انتخاب می شوند بایستی همگی آنها در یک سیستم مدیریت یکپارچه متمرکز شوند و دوم اینکه چگونگی و تعداد انتخاب سیستم هایی که یکپارچه می شوند بستگی به مشکلات ومسائلی دارند که بایستی توسط آنها برطرف وحل شوند .

 

 

 

تعداد صفحات: 155


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه مدیریت کیفیت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.