فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله فولاد در بتن

اختصاصی از فی موو مقاله فولاد در بتن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله فولاد در بتن


مقاله فولاد در بتن

گزارش حاضر متشکل از یک بازنگری موشکافانه و دقیق از مجموعه نوشجات موجود در زمینه استفاده از گالوانیزه جهت محافظت فولاد درون بتون در برابر خوردگی تحت شرایط مهاجم و خوردگی‌زا است.

این گزارش به بحث پیرامون اعتبار نتایج آزمایشات متعدد، و بویژه ارتباط آنها با ارزیابی عملکرد فولاد گالوانیزه در بتون‌هائی که در معرض محیط‌های سخت و خوردگی‌زا قرار دارند می‌پردازند.

سازه‌های بتونی در مناطقی که در معرض آب، آلودگی هوا، مکانهائی که از نمک‌های ضد یخ استفاده می‌شود و یا در هر مکانی که به واسطه برخی عوامل محیطی خورنده نیازمند به حداقل رسانیدن خوردگی به کمک تسلیح فولاد احساس می‌گردد، با تسلیح گالوانیزه احداث می‌گردند. در صورتیکه فولاد تقویتی و گالوانیزه کاری آن مطابق با استانداردهای اصولی انجام پذیرد، و باز درصورتیکه جزئیات طرح و کیفیت ساخت و ساز مناسب و صحیح باشد، می‌توان در سازه‌های متعدد مانند ساختمانها، پلها ، محفظه‌های انبارسازی و سازه‌های دریایی به میزان چشمگیری محافظت در برابر خوردگی را افزایش بخشید.

 

 

 

 

خطرات خوردگی

تحت شرایط سرویس‌دهی نرمال و در یک محیط طبیعی غیر خوردگی‌زا، بتون سیمان پرتلند، فولاد تقویتی را در برابر خوردگی شدید محافظت می‌نماید؛ این در صورتی است که قابلیت نفوذ بتون کم باشد و سطح مشترک میان فولاد و بتون از هر گونه انفصال و گسستگی مانند روزنه، شکاف و غیره مبرا باشد. معذالک زمانی که سازه‌ای در معرض یک محیط مهاجم و خورنده قرار گیرد، یا اگر جزئیات طراحی سازه موردنظر و یا کیفیت ساخت آن به قدر کفایت مناسب و خوب نباشد، مقاومت بتون ممکن است دچار اختلال و خوردگی تسلیح تشدید گردد.

در ذیل برخی از خطرات بی‌حفاظ قرار گرفتن فولاد یا وجود شرایط نامساعد که ممکن است به خوردگی شدید تسلیح منجر گردد، بر شمرده می‌شود.

کنترل برف و یخ نمک‌های کلریدی عمده‌ترین عوامل یخ‌زدا در بزرگراهها به شمار می‌روند. این نمکها می‌توانند موجب تخریب بتون مسلح در بزرگراهها، پلها و سازه‌های پارکینگ‌ها گردند.

آلودگی هوا و آب در محل‌هائی که هوا و آب آلوده است، شرایط نامساعدی حاکم است. در این خصوص به ویژه می‌بایست به وجود زباله‌های صنعتی و تاسیسات تصفیه فاضلاب در محل‌هائی که غلظت سولفید هیدروژن ممکن است زیاد باشد، اشاره نمود.

محیط‌های دریایی خیس شدن و خشک شدن مداوم در سطوح جذر و مدی به دلیل پاشش آب‌ دریا و وجود مه دریائی در نزدیکی سواحل نیز شرایطی را ایجاد می‌نماید که این مکانها به تناوب خیس و خشک می‌گردند. در این شرایط نیز خطر بی‌حفاظ قرار گرفتن سازه‌ها در برابر عوامل طبیعی خورنده بطور جدی مطرح می‌گردد.

کاربرد افزودنی ها در بتون استفاده از افزایه کلرید کلسیم در بتون احتمال خوردگی راحتی در یک محیط طبیعی نه چندان خوردگی‌زا افزایش می‌بخشد.

جریانهای سرگردان سازه‌ها ممکن است در معرض جریانهای سرگردان الکتریکی قرار گیرند که از منابعی چون حفاظ کاتدی خطوط لوله، اتصال برخی تجهیزات به زمین، مانند ماشینهای جوشکاری با جریان مستقیم یا بسترهای زمینی و وسیع مس در نیروگاهها، و ریلهای راه آهن الکتریکی با جریان مستقیم سرچشمه می‌گیرد.

زهکشی سیستم‌های ضعیف زهکشی ممکن است به جای آنکه از طریق روزنه‌های خروجی، آب را خارج نمایند، امکان دخول آب جمع شده از اطراف به بتون را فراهم آورند. آبگیرهائی که به یکدیگر می‌پیوندند نیز در صورتیکه آب آنها «سبک» باشد (مقدار کلسیم و منیزیم آن کم باشد) و یا مقدار سولفات آن زیاد باشد (قلیای سفید)، می‌توانند عناصر محافظت‌کننده طبیعی بتون را آبشوئی نمایند...

 

این مقاله به صورت  ورد (docx ) می باشد و تعداد صفحات آن 42 صفحه آماده پرینت می باشد

چیزی که این مقالات را متمایز کرده است آماده پرینت بودن مقالات می باشد تا خریدار از خرید خود راضی باشد

مقالات را با ورژن  office2010  به بالا باز کنید


دانلود با لینک مستقیم


مقاله فولاد در بتن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.