چکیده:
امروزه دستیابی به مزایای رقابتی جهت بقا در عرصه رقابت جهان کنونی برای هر بنگاه اقتصادی یک امر اجتناب ناپذیر است . رشد سریع و انفجار گونه دانش و اطلاعات و به دنبال آن ظهور تکنولوژی های پیشرفته روز به روز بر سرعت تحولات نیازهای مشتریان می افزایند. از این رو سازمان ها در تلاش هستند تا با افزایش بهره وری و سودآوری خود نهایتاً عملکردی مناسب ارائه نمایند. در این راستا توجه به سه عامل زمان ، هزینه و کیفیت دستیابی به اهداف مذکور را تسهیل می نماید. اکنون تولید محصول یا ارائه خدمات در کوتاهترین زمان ،با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت ،مزایایی بنیادین جهت رقابت محسوب می شوند که روش های گوناگونی جهت نیل به این آرمان از سوی موسسات و سازمان های مختلف به کار گرفته شده است. یکی از موفقترین این روش ها آنالیز ارزش یا مهندسی ارزش می باشد که با تحلیل عملکرد های محصول یا طرح به کاهش هزینه های غیر ضروری با توجه به کیفیت و زمان آن می پردازد.
فهرست
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: ضرورت به کارگیری مهندسی ارزش در فرآیند مدیریت طرح ها
فصل سوم: فرآیند مهندسی ارزش
فصل چهارم: فرآیند مدیریت پروژه
فصل پنجم: جایگاه مهندسی ارزش در مدیریت طرح های عمرانی
فصل ششم: زمان یابی اعمال مهندسی ارزش با رویکرد فرآیندهای مدیریت پروژه
فصل هفتم: ارائه مدلی پیشنهادی جهت اجرای مهندسی ارزش در پروژه
155 صفحه در قالب فایل WORD
پروژه پایانی بسیار جامع مهندسی ارزش