فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه....................................................................................................................... 2
بیان مسئله.................................................................................................................. 5
اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................. 7
پیشینه تحقیق............................................................................................................. 12
اهداف تحقیق............................................................................................................ 18
فرضیه های تحقیق...................................................................................................... 20
فصل دوم
تعریف بازی.............................................................................................................. 21
فواید و اهمیت بازی های دسته جمعی یا فردی................................................................ 23
اسلام و بازی کودکان................................................................................................. 27
بازی های آموزشی..................................................................................................... 30
تاثیر در رشد جسمانی کودکان..................................................................................... 34
تاثیربازی بر رشد جسمانی کودک............................................................................................35
نقش بازی در رشد رفتارهای فرذی و اجتماعی........................................................................36
تاثیر بازی در رشد روانی و عاطفی..........................................................................................38
نقش بازی در پرورش فکری و ذهنی دانش آموزان.................................................................38
عواقب ناشی از محرومیت کودکان از بازی فردی و دسته جمعی........................................ 39
نظریه صاحبنظران در مورد نظریه های معتبر بازی............................................................. 42
نظریه های کلاسیک................................................................................................... 42
نظریه های دینامیک.................................................................................................... 45
فصل سوم
جامعه آماری تحقیق................................................................................................... 47
حجم نمونه............................................................................................................... 47
ابزار گردآوری اطلاعات............................................................................................. 47
روش تحقیق.............................................................................................................. 47
تعریف عملیاتی متغیرها............................................................................................... 48
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها.............................................................................. 49
نتایج توصیفی و یک متغیره پژوهش.............................................................................. 50
آمار استنباطی............................................................................................................ 56
فصل پنجم:نتیجه گیری............................................................................................... 67
نتیجه گیری............................................................................................................... 68
پیشنهاد ها................................................................................................................. 70
محدودیت ها...........................................................................................................................71
منابع ومآخذ.............................................................................................................. 72
ضمائم...................................................................................................................... 76
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول شماره ( 4-1 ) توزیع فراوانی جنسیت معلمین......................................................... 50
جدول شماره ( 4-2 ) : توزیع فراوانی وضعیت تأهل معلمین............................................... 51
جدول شماره ( 4-3 ) توزیع فراوانی رشته تحصیلی معلمین مورد مطالعه............................... 52
جدول شماره ( 4-4 ) توزیع فراوانی مقطع تدریس معلمین مورد مطالعه............................... 53
جدول(4-5):توزیع پراکندگی سن معلمین مورد مطالعه..................................................... 54
جدول4-6 ضریب همبستگی بین بازی های گروهی و روند رشد جسمی و فیزیکی کودکان .. 56
جدول4-7 ضریب همبستگی بین بازی های دسته جمعی و رشد ذهنی و عاطفی کودکان........ 57
جدول4-8 ضریب همبستگی بین بازی های دسته جمعی و یادگیری کودکان..................... 59
جدول4-9 ضریب همبستگی بین بازی های دسته جمعی و شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان61
. جدول4-10 ضریب همبستگی بین بازی های دسته جمعی واحساس مسئولیت پذیری کودکان.........63
جدول4-11 ضریب همبستگی بین بازی های دسته جمعی و تربیت اخلاقی کودکان.............. 65
جدول 4-12 مقایسه روحیه کودکانی که ورزش می کنند با کودکانی که ورزش نمی کنند...........66
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار شماره ( 4-1 ) مربوط به توزیع فراوانی جنسیت معلمین.......................................................................... 50
نمودار شماره ( 4-2 ) :توزیع فراوانی مربوط به وضعیت تاهل معلمین................................................................ 51
نمودار شماره ( 4-3 ) :توزیع فراوانی مربوط به رشته تحصیلی معلمین مورد مطالعه............................................ 52
نمودار شماره ( 4-4) : توزیع فراوانی مقطع تدریس معلمین مورد مطالعه........................................................... 53
نمودار شماره(4-5):توزیع فراوانی سنی معلمین مورد مطالعه............................................................................. 55
نمودار 4-6 : نمودار وخط رگرسیون تاثیربازی های دسته جمعی در رشد ذهنی و عاطفی کودکان.....................58
نمودار 4-7 : نمودار وخط رگرسیون تاثیر بازی های گروهی در یادگیری کودکان........................................... 60
نمودار 4-8 : نمودار وخط رگرسیون تاثیر بازی های گروهی در شکل گیری شخصیت اجتماعی کودکان........ 62
نمودار 4-9 : نمودار وخط رگرسیون تاثیر بازی های گروهی در احساس مسئولیت پذیری کودکان.................. 64
دارای پرسشنامه در ضمائم
بررسی نقش بازی های گروهی در شخصیت کودکان از دیدگاه معلمین ناحیه 1 آموزش و پرورش شهر ارومیه