فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه رشته برق - بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی - word

اختصاصی از فی موو پایان نامه رشته برق - بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی - word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه رشته برق - بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی - word


پایان نامه رشته برق - بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی  موتور سنکرون آهنربای دائم خطی - word

عنوان............................................................................................................................... صفحه

فصل اول: مقدمه...................................................................................................................... 1

1-1 کلیات.................................................................................................................................................................... 1

1-2 لزوم انجام تحقیق.............................................................................................................................................. 3

1-3 روند ارائه مطالب............................................................................................................................................... 6

فصل دوم: ساختمان موتور سنکرون آهنربای دائم خطی......................................................... 8

2-1 نگاه کلی............................................................................................................................................................... 8

2-2 موتورهای یک بر........................................................................................................................................... 12

2-2-1 ساختار یک بر با اولیه کوتاه و آهنربای سطحی (ساختار یک بر پایه)                    12

2-2-2 ساختار یک بر با اولیه کوتاه و آهنربای درونی.......................................................................... 13

2-2-3 ساختار یک بر با اولیه کوتاه و آهنربای درونی عمودی.......................................................... 14

2-2-4 ساختار یک بر با اولیه کوتاه و آرایش آهنربای به صورت هالباخ                          15

2-2-5 ساختارهای یک بر با ثانویه کوتاه.................................................................................................... 16

2-3 ساختارهای دوبر.............................................................................................................................................. 18

2-3-1 ساختارهای دوبر با دوثانویه بلند ویک اولیه کوتاه با هسته هوایی (ساختار دوبر پایه)   18

2-3-2 ساختار دوبر با دوثانویه بلند ویک اولیه کوتاه یوغ دار.............................................................. 19

2-3-3 ساختار دوبر با دوثانویه بلند ویک اولیه کوتاه با آهنربای دائمی درونی عمودی          21

2-3-4 ساختارهای دوبر با یک ثانویه بلند و دو اولیه کوتاه.................................................................. 22

2-3-5 ساختارهای دوبر با یک اولیه بلند و دو ثانویه کوتاه.................................................................. 24

2-3-6 ساختار دو بر با دو ثانویه کوتاه و یک اولیه دوبر........................................................................ 25

2-3-7 ساختار دو بر با یک ثانویه کوتاه و دو اولیه بلند....................................................................... 26

2-4 ساختارهای لوله­ای ................................................................................................... 27

2-5 انتخاب ساختار مناسب............................................................................................ 28

2-5-1 مقایسه برخی از ساختارها.............................................................................................................. 28

2-5-2 بررسی دو موتور انتخابی................................................................................................................... 31

2-5-3 کاربرد لایه آلومینیومی در موتور.................................................................................................... 33

فصل سوم: مدلسازی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی..................................................... 36

3-1 مدلسازی مغناطیسی به روش مدار معادل مغناطیسی........................................................................ 37

3-1-1 پیشینه پژوهش................................................................................................................................... 39

3-1-2 مدل پیشنهادی.................................................................................................................................... 46

3-1-2-1 مدلسازی اولیه.......................................................................................................................... 47

3-1-2-2 مدلسازی ثانویه........................................................................................................................ 48

3-1-2-3 مدلسازی فاصله هوایی و تشکیل مدار معادل ................................................................ 49

3-1-2-4 تابع توزیع چگالی شار.......................................................................................................... 51

3-1-2-5 محاسبه نیرو............................................................................................................................. 55

3-2-3 شبیه سازی و ارزیابی روش پیشنهادی....................................................................................... 56

3-2 مدلسازی مغناطیسی به کمک روش حل معادلات ماکسول(لایه­ای)............................................... 60

3-4 مدلسازی الکتریکی......................................................................................................................................... 66

3-4 مدلسازی مکانیکی.......................................................................................................................................... 68

فصل چهارم: طراحی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی...................................................... 69

4-1 اصول طراحی و ارائه الگوریتم مربوط..................................................................................................... 70

4-1-1 روابط طراحی....................................................................................................................................... 70

4-1-2 محدویت حرارتی و ضد ­مغناطیسی آهنربا.................................................................................. 74

4-1-3 محاسبه راکتانس­های موتور............................................................................................................. 76

4-1-4 محاسبه تلفات...................................................................................................................................... 79

4-2 سیستم تصمیم یار برای طراحی موتور.................................................................................................... 84

4-2-1 ضرورت و اصول سیستم تصمیم یار............................................................................................. 84

4-2-2 سیستم تصمیم یار پیشنهادی........................................................................................................ 87

4-2-2-1 پایگاه داده.................................................................................................................................. 87

4-2-2-2 پایگاه دانش............................................................................................................................... 88

4-2-2-3 سیستم داده کاوی و تصمیم گیری................................................................................... 88

4-2-2-4 رابط کاربر.................................................................................................................................. 70

فصل پنجم: بهینه موتور سنکرون آهنربای دائم خطی.......................................................... 93

5-1 پیشینه پژوهش............................................................................................................................................... 93

5-2 بهینه سازی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی دوبر با هسته هوایی                           95

5-2-1 بهینه سازی نیرو به حجم................................................................................................................ 95

5-2-1-1 بهینه­سازی با تغییر ابعاد آهنربا.......................................................................................... 99

5-2-1-2 بهینه سازی کلی موتور....................................................................................................... 102

5-2-2 بهینه سازی ضربان نیرو................................................................................................................. 105

5-2-3 بهینه سازی چند منظوره............................................................................................................ 111

نتیجه گیری و پیشنهادها..................................................................................................... 116

مراجع.................................................................................................................................. 119

پیوست­ها............................................................................................................................. 125

پیوست...................................................................................................................................................................... 125


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه رشته برق - بهینه سازی طراحی و مدلسازی مطلوب با هدف افزایش بازده ی موتور سنکرون آهنربای دائم خطی - word
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.