
لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:114
فهرست
عنوان صفحه
- مقدمه
- فصل اول طرح مسئله
- ضرورت پروژه
- روش مطالعه وتحقیق
- سامان پروژه مطالعاتی2-1 شناخت سینما2-1-2- اختراع سینما2-2-2- تاریخ سینمای ایران 2-2-3-1- نقدینگی2-2-3-3- نیروی انسانی 2-3-1- پیوند (وجه اشتراک معماری وسینما )2-3-4- بیانیه 2-4- بررسی چند نمونه خارجی وداخلی 2-4-2-3-1- ظرفیت سالن3-3 پرده ها وتصویرپردازی3-5 پوشش تصویر3-7 شیب کف سالن نمایش تصویر3-9 پرده ها3-11سالن های نمایش فرعی3-13 فضاهای ورودی4-1- مطالعات منطقه ای ومحیطی4-1-2- موقعیت جغرافیایی شهرتهران4-1-4- ارتباطات 4-1-6- تاریخچه تهران 4-2- مطالعات اقلیمی4-2-2- بارش 4-2-4- باد4-2-6- روزهای بارانی · فصل پنجم : مطالعات کالبدی5-1-1- بررسی موقعیت سایت درشهر5-1-3- دید ومنظر ازبرون به درون سایت 5-1-5- نظام توده فضا5-2-1 - موقعیت شهری محل مورد نظر(سایت)
- 5-1-6- گزینه منتخب لکه گذاری
- 5-1-4- کاربریها وهمجواریها بلافصل
- 5-1-2- دید ومنظر ازدرون به برون سایت
- 5-1 تجزیه وتحلیلی سایت
- 4-3- معیارها وضوابط استقرار واحدهای ساختمانی درسایت
- 4-2-5- ساعات آفتابی
- 4-2-3- رطوبت نسبی
- 4-2-1- دما
- 4-1-7- مطالعات فرهنگی واجتماعی
- 4-1-5- چگونگی شکل گیری شهر تهران
- 4-1-3- کوهپایه ها وارتفاعات ورودخانه ها
- 4-1-1- موقعیت جغرافیایی استان تهران
- · فصل چهارم : مطالعات پایه
- 3-12 بخش جنبی خانه فیلم وسینما
- 3-10 سالن نمایش اصلی
- 3-8 فاصله گذاری ردیف ها وراهروها
- 3-6 شیب کف وصندلی ها
- 3-4 لنزهای پردازش
- 3-2 شکل واندازه تصویر پردازش
- · فصل سوم : ضوابط واستانداردها
- 2-4-1-
- 2-3-3- الهام
- 2-3-2- نقد
- 2-3- معماری وسینما
- 2-2-3-2- مواد اولیه
- 2-2-3 – سینمای حال حاضر ایران
- 2-2-1 فرهنگ ونمایش ونقش آن درایران
- 2-1-1 - سینما چیست ؟
- · فصل دوم : شناخت
5-2-3 - موقعیت قرار گیری سایت در منطقه
5-2-4- دسترسی های سایت در منطقه
5-2-5- کاربریهای موجود در محدودة سایت
5-3- مشخصات و توانمندیهای موقعیت شهری سایت
5-4- تحلیل و تجزیة تصویری سایت
5-4-1- دید بنا نسبت به محدودة اطراف سایت
- فصل ششم : معرفی مجتمع فرهنگی – سینمایی تهران
6-1- جدول برنامه فیزیکی
6-2- مدارک ونقشه ها
- منابع و ماخذ
مقدمه
((اینجا اتاقی است ، تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن که با نوری سحر انگیز روشن می شود . و سایه ای حقیقی صدساله را پیش روی چند نفر از حاضران می گستراند . شاید هم سایه ای از حقیقتی دو هزار ساله که افلاطون از آن سخن می راند .
اینجا چند نفر خسته و شوریده و خسته به نظاره نشته اند . تا شبح واقعیت تخلیشان را بر پرده ببینند . و بعضی به تاثیر ، به کنار دستی شان میگویند ، این جا اتاق رویا سازی است . جایی که تصویرها و صداها در هم میآمیزد تا معجزة یک قرن ، پس از هزاران بار، بار دیگر روی می دهد.
این جا مرکز تلاقی ذهن است . از علم و تکنولوژی تا هنر ، از فلسفه و سیاست تا اقتصاد ، ار کژاندیشی و بی مایگی تا خلاقیت ، از دوستی تا دشمنی ، این جا خلاصه آدمی جاری است .
این جا خاطرات گذرا نیستند . حرکات نامیرانید . و اصوات تا ابد می مانند . و این همه برای توصیف نام انسان کافی است . این جا اتاقی است تاریک با پرده ای سپید و کوچک در انتهای آن .)) 1
سینما پدیده ای است که فرا تبار شناسی آن ، باب تاثیر دو سویه ای را بر زندگی برونی انسان گشوده است . در فرآیند بزرگنمایی فریمهای کوچک تا ابعاد محصور کنندة و غول آسای پرده جادواییاش حد میانه ای را می توان فرض کرد . که حتی از دیدگاه بصری منطبق با سازوکار و زندگی انسان است .
در ادامه به تاریخچة فرهنگ نمایش و چگونگی پدید آمدن نمایش در جوامع مختلف می پردازیم .
آغاز نمایش در هر سرزمینی را باید در آداب و رسوم . مناسک مذهبی همان قوم و در فعالیتهای انسانی برای تنازع بقا جستجو کرد .
انسان بدوی که در بیان افکار و عواطف خود ناتوان بود . حرکت را به کمک طلبیده و از طریق حرکات موزون سعی در بیان افکار و عواطف خود کرد و برای درک لذت و به عنوان نیایش و سخن گفتن با خدایان خود شروع به انجام حرکات موزون ( رقص ) می کند .
بنابراین اولین هنرهای نمایشی در درون همین مراسم جادوئی و حرکات موزون است که شکل می گیرد .
شاید بتوان گفت یکی از شرایط ضروری برای پیدایش تئاتر فراهم آمدن درک نسبتاً پیچیده ای از جهان است که در آن امکان داشتن نظر گاهی عینی و بیطرفانه از مسائل انسانی وجود داشته باشد . مثلاً یکی از علایم این فرایافت ، ظهور یا بروز یک برخورد کمدی با مسائل است زیرا برای آنکه در راه خیر و سعادت مردم از معیارهای مضحک را برگزینیم ، نیاز به بینشی عینی و بیطرفانه داریم . علامت دیگر گسترش حس زیباشناختی است . مثلاً هنگامی که فرایافت های انسان از جهان خود تغییر می کند ، اغلب از اجرای آیین و توسل به اسطوره ها برای رسیدن به خوشبختی صرف نظر می کنند .
دو شرط دیگر نیز که مربوط به حس زیباشناختی است دارای اهمیت اند ، پیدا شدن اشخاصی ک
1 – جهانشاهی ـ ک ، ساحر صد ساله ، ماهنامة سینمایی فیلم شمارة 183 ص 31
پایان نامه خانه سینما