عنوان انگلیسی:
Structural Behaviors of a GFRP Composite Bogie Frame for Urban
Subway Trains under Critical Load Conditions
عنوان فارسی:
رفتارهای سازه ای شاسی بوژی کامپوزیتی GFRP (کامپوزیت پلیمرهای تقویتی با الیاف) مترو تحت شرایط بار بحرانی
تعداد صفحات مقاله اصلی: 6 صفحه
تعداد صفحات ترجمه: 14 صفحه
سال انتشار: 2011
مجله
Procedia Engineering 10 (2011) 2375–2380
In order to replace a conventional steel bogie to a composite one, in this study, a GFRP composite bogie frame has been designed and manufactured to be applied to the bogie of urban subway trains. To evaluate the structural behavior, the composite bogie frame was manufactured using the autoclave curing method and tested under the critical load conditions; vertical loads and twisting load. Through the test, the stresses at the connection region between a cross beam and a side beam and deflection were measured and used to assess the structural safety. Moreover, the stress and strain distribution for the whole bogie frame was evaluated through finite element analysis and compared with the experimental results.
Keywords: Composites; bogie frame; subway; Goodman; GFRP
چکیده
در این مطالعه ، به منظور جایگزین کردن یک شاسی فولادی مرسوم با یک شاسی از نوع کامپوزیتی ، شاسی کامپوزیتی GFRP به منظور بکارگیری در شاسی های قطارهای شهری (مترو) طراحی و ساخته شد. برای ارزیابی رفتار سازه ای ، شاسی کامپوزیتی با استفاده از روش اصلاح اتوکلاو (روش پخت در اتوکلاو) ساخته شد و تحت شرایط بار بحرانی ، بارهای عمودی و بارهای پیچشی مورد آزمایش قرار گرفت. از طریق این آزمون ، تنش های ناحیه اتصال بین تیر عرضی و تیر جانبی و انحراف ها ، برای ارزیابی ایمنی سازه ای اندازه گیری و استفاده شدند. علاوه بر این ، توزیع تنش و کرنش برای کل شاسی از طریق تحلیل های المان محدود ارزیابی گردید و با نتایج تجربی (آزمایشگاهی ) مقایسه گردید.
کلمات کلیدی : کامپوزیت ها ، شاسی واگن ، مترو ، گودمن، کامپوزیت پلیمرهای تقویتی با الیاف
رفتارهای سازه ای شاسی بوژی کامپوزیتی