مقایسه سبک های دلبستگی و سبک های عشق ورزی در والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی و والدین دارای کودک عادی
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:100
قیمت:3000 تومان
دانلود و خرید به صورت آنلاین
فهرست
فصل اول کلیات تحقیق
عشق در دیدگاه روان تحلیل گری.. 19
عشق از دیدگاه کلاید سوزان هندریک... 25
عشق از دیدگاه الین هانفیلد. 25
عشق از دیدگاه اریک اریکسون.. 26
نظریه عشق مثلثی اشترنبرگ... 27
چگونگی پیدایش و رشد دلبستگی.. 30
دلبسته ی نا ایمن اجتنابی ( گروه: ( A... 31
دلبسته نا ایمن مقاوم یا اضطرابی / دو سو گرا : 32
دلبستگی جهت نایافته یا سازمان نایافته 33
سبک دلبستگی ناایمن اجتنابی : 35
سبک دلبستگی ناایمن اضطرابی / دو سو گرا : 35
سبک دلبستگی سازمان نایافته : 35
طبقه بندی دلبستگی بزرگسال بارثولومیو. 36
سبک دلبستگی هراسان )غیر مصمم (. 37
رویکردهای گوناگون دلبستگی.. 40
دیدگاه کردارشناسی به وسیله چهار مفهوم اساسی مشخص می شود: 45
نخست آنکه کودک از دید ژنتیکی برای واکنش هایی آمادگی دارد: 48
دوم آنکه رفتار دلبستگی متحول می شود. 48
جنبه های بهنجار سامانه رفتاری دلبستگی.. 50
فعال کننده ها وپایان دهنده ها 52
تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 55
الف- فهرست دلبستگی بزرگسال.. 61
یافته های مربوط به فرضیه های پژوهش.... 71
پرسشنامه 1: پرسشنامه سبک های دلبستگی.. 89
پرسشنامه 2: پرسشنامه سبک های عشق ورزی.. 91
چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه سبک های دلبستگی و سبک های عشق ورزی در والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی و والدین دارای کودک عادی. در شهر دیشموک بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه ی والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی و والدین دارای کودک عادی 11-8 سال شهر دیشموک است. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند دو گروه والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی واقع در شهر دیشموک که 28 و گروه والدین دارای کودک عادی نیز 30 بودند که به عنوان نمونه انتخاب شدند که روی هم 58نفر را تشکیل دادند. برای تجزیه و تحلیل داده ها ازازمون t مستقل و همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان دادند که سبک های عشق ورزی در والدین دانش آموزان عادی و عقب مانده تفاوت معناداری دارد. از بین سبک های دلبستگی ، دلبستگی ایمن واجتنابی در بین والدین دانش آموزان عادی و عقب مانده تفاوت معناداری ندارد ولی سبک دوسوگرا در بین والدین دانش آموزان عادی و عقب مانده تفاوت معناداری .دارد. در بین والدین کودکان عادی بین صمیمیت و سبک ناایمن اجتنابی همبستگی مثبت وجود دارد. بین هیجان (شور) و سبک ناایمن دوسوگرا در والدین دانش آموزان عادی همبستگی مثبت وجود دارد. بین تعهد و سبک ایمن در والدین دانش آموزان عادی همبستگی مثبت وجود دارد. در والدین کودکان عقب مانده بین تعهد و سبک ناایمن اجتنابی همبستگی منفی وجود دارد.
کلید واژه ها:
سبک دلبستگی، سبک عشق ورزی، والدین، کودکان عادی، کودکان عقب مانده.
مقایسه سبک های دلبستگی و سبک های عشق ورزی در والدین دارای کودک عقب مانده ذهنی و والدین دارای کودک عادی