لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه11
فهرست مطالب
چاره جویی
1 ، عدم حس اعتماد به نفس .
2 ، نیاز به تشویق .
3 ، تایید حضور وی در جمع .
4 ، عدم احساس مسئولیت .
5 ، نیاز به دوستی خوب و داشتن ارتباط با
چگونگی مقابله با مشکلات
راهبردهای مقابله با افسردگی از دیدگاه آلن:
توصیه به والدین دانش آموزان
نتیجه گیری
فاطمه دختری 11 ساله و ضعیف الجثه و دارای نگاه های بی روح و ناامید بود. در کلاس یا پاهایش را مرتب تکان می داد و یا ناخنش را می خورد; نه تنها از نظر درسی ضعیف بود، تکالیفش را نیز انجام نمی داد. هم چنین با دانش آموزان مدرسه سازگار نبوده و با آن ها مرتب در خارج از کلاس جروبحث می کرد. بنابراین وظیفه خود دانستم که با مادرش درباره وی صحبت کنم متوجه شدم فاطمه دچار افسردگی است و بیماری وی موجب شده که غیبت های مکرر نیز داشته باشد.
علت یابی
علل افسردگی ژنتیکی و محیطی است. به محض این که افراد افسرده می شوند، رفتارشان، آن ها را کمتر دوست داشتنی می سازد. بنابراین نوعی چرخه مصوب به وجود می آید و ارتباط افراد افسرده با دیگران کمتر می شود و به دنبال عدم ارتباط با دیگران افسردگی در فرد باقی می ماند. (نجاریان ، 1371
) طبق بررسی های به عمل آمده برادر دوقلوی فاطمه در
تحقیق در مورد راه های مقابله با افسردگی در دانش آموزان