فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه فلسفه آموزش و پرورش از نگاه روان شناسی. doc

اختصاصی از فی موو پروژه فلسفه آموزش و پرورش از نگاه روان شناسی. doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه فلسفه آموزش و پرورش از نگاه روان شناسی. doc


پروژه فلسفه آموزش و پرورش از نگاه روان شناسی. doc

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: word

قابل ویرایش 28 صفحه

 

مقدمه:

شاید مسألۀ عمدۀ انسان و در عین حال، همۀ تلاشهای او در میدانهای علم، فلسفه، هنر و حتی دین، برای یافتن پاسخهای قانع کننده به همان سه پرسش است. او هم هر گاه مانند سایر حیوانات، تقریباً ساخته و پرداخته به دنیا می آمد، و دنیا را همچنان که هست، می پذیرفت و با آن می ساخت با مسایلی با پزسشهایی از آن گونه مواجه نمی شد و طبعاً از دین و علم و فلسفه و هنر هم خبری نبود، یعنی کلّاً پدیده ای به نام "فرهنگ" برای انسان مطرح نمی شد. نه کشفی، نه اکتشافی، نه تحقیقی، نه تردیدی، نه مباحثه ای، نه مجادله ای، نه مکاشفه ای، نه قیاسی، نه استقرایی، نه چالشی، نه کنجکاوی، و نه، نه، نه... اما چنین نشده است. آدمی با ضعفهای خاص متولد شده است توأم با این خواست و استعداد که آن ضعفها را به دست خویشتن، از خود بزداید، تواناییهای متعدد و متنوعی را جانشین آنها کند، و در حوزۀ آفرینش، مخلوقی مشخص و ممتاز گردد. به عبارت دیگر، خداوند متعال، انسان را طوری آفریده است که:

-           از ثابت ماندن رنج می برد.

-           می خواهد و می تواند خود را تغییر دهد.

-           می خواهد، می تواند و می کوشد جهان را تغییر دهد.

-           برای موفقیت در آن دو گونه تغییر می تواند خود و جهان یا طبیعت را بکاود، بخوبی یا اندازۀ قابل اطمینان، بشناسد یعنی قانونهای حاکم بر خویشتن و طبیعت (جهان) را کشف کند که بدون شناخت این قانونها، هیچ گونه تغییری امکان ندارد.

-           می تواند اکتشاف و اختراع کند.

-           می تواند بر طبیعت مسلط شود.

-           و سرانجام می تواند زندگی را به کام خویش خوش و مطلوب گرداند یا برعکس، زندگی را بد مزه و تلخ کند. که نوع انتخاب او را "نوع یا چگونگی تربیت" تعیین خواهد کرد.

پس، خوب و بد، مؤثر و بی اثر یا موفق و ناکام شدن عمدتاً، خود انسان تعیین می کند و بر می گزیند. به همین سبب، می توان گفت که انسان تنها آفریدۀ الهی در کیهان است که به "تربیت" یا "آموزش و پرورش" خاص نیاز دارد تا او را راهنمایی و کمک کند که استعدادها و تواناییهای مذکور را در خویشتن، رشد و تکامل بخشد و گسترش دهد که در غیر این صورت، شایستگی ادامۀ زندگی موفق را نخواهد داشت و بزودی مشمول قانون "تنازع بقا" خواهد شد. بدیهی است در این میدان زندگی، اشخاصی و ملتهایی برنده خواهند شد که این حقیقت مهم را دریابند و تربیت یا آموزش و پرورش را امری جدی، ضروری و حیاتی تلقی کنند، و از هیچ گونه سرمایه گذاری در آن، دریغ نورزند.

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار

تمدن ماشینی

محتوای آموزش و پرورش

مفهوم آموزش و پرورش (تربیت)

معنا و مفهوم

هدف های تربیت (آموزش و پرورش)

معنای آموزش و پرورش

فلسفه آموزش و پرور ش در رآلیسم

هدف آموزش و پرورش

منابع

 

منابع و مآخذ:

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت/ شریعت مداری/ علی/ 1364/ جهاد دانشگاهی

تاریخ اموزش و پرورش قرن بیستم/ کارن ویلیام فریزر/ مترجم: حسن افشار/ 1368/ امیر کبیر

فلسفه اموزش و پرورش/ شعاری نژاد/ علی اکبر/1377/امیر کبیر

فلسفه اموزش و پرورش/ شعاری نژاد/ علی اکبر/1365/امیر کبیر

فلسفه آموزش و پرورش/ اسمیت فیلیپ/ مترجم: سعید بهشتی/ 1377/ طوس

کلیات فلسفه تعلیم و تربیت/ نیک زاد/ محمود/1375/انتشارات کیهان

مسایل اموزش و پرورش/ معیری/ محمد طاهر/1371/امیر کبیر


دانلود با لینک مستقیم


پروژه فلسفه آموزش و پرورش از نگاه روان شناسی. doc
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.