فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی

اختصاصی از فی موو دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی


 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی

 دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی کامل و آماده با فرمت ورد وقابل ویرایش تعدادصفحات 25

در این درس پژوهی کلیه مستندات و مراحل اجرا به طور کامل رعایت گردیده است

هدف کلی:

آشنایی دانش آموزان با جهت های جغرافیایی  اهداف جزئی:  آشنایی دانش آموزان با چهار جهت اصلی.  آشنایی دانش آموزان با جهت های فرعی.  آشنایی دانش آموزان با قطب نما.  اهداف رفتاری:  1-    دانش آموز بتواند چهار جهت اصلی را بیان کند.  2-    دانش آموز بتواند با استفاده از کره جغرافیایی شمال و جنوب را تشخیص دهد.  3-    قطب نما را تعریف کند.  4-    دانش آموز بتواند جهت های فرعی را نام ببرد.  5-    دانش آموز نسبت به یادگیری درس علاقه نشان دهد.   ارزشیابی ورودی:  1-    قطب نما چیست؟  2-    آیا می توانید جهت های اصلی را از روی نقشه تشخیص دهید؟  3-    چند نوع قطب روی کره جغرافیایی وجود دارد آنها را بگوئید.  وسایل مورد نیاز: کره جغرافیائی- نقشه جغرافیائی- کتاب درسی.  مدل کلاس: گروه های 3 نفره U شکل  ایجاد انگیزه: معلم: امروز وقتی داشتم می آمدم به مدرسه یک آقائی را دیدم که مسیر خانه اش را گم کرده بود. من به او کمک کردم تا جهت خانه شان را پیدا کند. حالا ما می خواهیم امروز چیزی را یاد بگیریم که شما هیچ وقت جهت خانه تان را گم نکنید.  گام اول: انتخاب بیان موضوع.  بچه های خوبم درس امروز ما در خصوص جهت های جغرافیایی است. ما می خواهیم در پایان درس به هدف هائی برسیم مثلا: جهت های اصلی را بشناسیم. جهت های فرعی را بشناسیم. با کار قطب نما آشنا شویم.  گام دوم: فضاسازی  برای اینکه درس را بهتر یاد بگیریم به من کمک کنید، بچه ها می دانید خورشید صبح ها از کدام طرف طلوع می کند و از کدام طرف غروب. امروز ما می خواهیم جهت طلوع و غروب آفتاب را یاد بگیریم.  گام دوم: حضور در موقعیت.  یکی از بچه را کنار تخته سیاه می آوریم.  گام چهارم و پنجم: توجیه روش و موقعیت یابی  معلم تصویری از کره جغرافیائی را روی زمین می گذارد و از دانش آموز می خواهد در وسط تصویر بایستد و دست های خود را باز کند. و بعد از بچه ها می خواهیم که با دقت به دوستشان نگاه کنند. وقتی دانش آموز ایستاده، ما به بچه ها می گوئیم دست راست دوستتان به طرف مشرق و دست چپ دوستتان به طرف مغرب می باشد روبروی او هم شمال و پشت سرش جنوب است.  مرحله ششم:  بعد از موقعیت در مورد جهت ها به آنها می گوییم که اینها جهت های اصلی هستند و حالا می خواهیم در مورد وسیله ای که به شما کمک می کند را نشان دهم و این وسیله قطب نما است در قطب نما یک عقربه مغناطیسی وجود دارد. نوک این عقربه همیشه در امتداد شمال- جنوب قرار دارد و بعد درخصوص جهت های فرعی صحبت می کند و از دانش آموزان می خواهد که یکبار از روی درس بخوانند. و توضیحات کامل را معلم به بچه ها می دهد.  ارزشیابی پایانی:  1-    تعریف قطب نما.  2-    جهت های اصلی را نام ببرید.  3-    جهت های فرعی را نام ببرید.  تکلیف تمرینی: فعالیت های کلاسی را انجام داده و سئوالاتی از متن درس دربیاورند.  تکلیف خلاقانه: مسیر خانه و جهت خانه تان و مکان هایی که در کنار خانه تان است را نقاشی کرده و سر کلاس بیاورید.

آنچه در این مجموعه وجود دارد:
چکیده
مقدمه  
بیان مسئله
تبین ضرورت و اهمیت موضوع
یک دوره درس پژوهی
برنامه ریزی درس پژوهشی
اهداف کلی
هدف درس پژوهی
حیطه عاطفی
نحوه تقسیم کار
ویژگی های طرح درس ( سناریو  )
زمان بندی نحوه اجرا
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
ارزشیابی تدریس
طرح درس
تدریس اول
*بازاندیشی و تجدید نظر براساس تفکر گروه
جلسه دوم درس پژوهی
تعیین امکانات مورد نیاز
ارزشیابی تدریس
معایب تدریس :
چالش های فرا روی گروه و راهکارهای گروه برای مقابله با آن ها
روش تعیین اثربخشی نتایج اجرایی درس پژوهی
ارایه گزارش پایانی
دیدگاه اعضای شرکت کننده در درس پژوهی پیرامون نقاط قوت و ضعف
راهبرد های یاد دهی – یادگیری
ابزار و امکانات مورد نیاز گروه
چالش های فرا روی گروه :
روش تعیین اثر بخشی نتایج اجرای درس پژوهی:
امکانات مورد نیاز گروه
نتایج حاصله:
فهرست منابع و مآخذ :


دانلود با لینک مستقیم


دانلود درس پژوهی تعلیمات اجتماعی چهارم ابتدایی جهت های جغرافیایی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.