موضوع فارسی: تراکم و تنوع شبکه های جاده ی Open Street Map در چین
موضوع انگلیسی: Density and diversity of OpenStreetMap road networks in China
تعداد صفحه: 12
فرمت فایل: PDF
سال انتشار: 2015
زبان مقاله: انگلیسی
چکیده: در جدول زیر یک پلت فرم های اطلاعات جغرافیایی طراحی شده برای ارائه به روز رسانی در زمان واقعی و محتوای تولید شده توسط کاربران مربوط به نقشه جهانی آزادانه در دسترس است، و آن را یکی از نمونه های به طور گسترده استفاده از اطلاعات جغرافیایی داوطلب، یک تکنیک مرتبط با به اصطلاح neogeography است. در این مقاله، بر اساس داده ها از شبکه جاده در جدول زیر چین در ماه مه 2014، در نظر گرفتن 340 ریاست در سطح شهرستانها در چین به عنوان منطقه مورد مطالعه خود، ارائه الگوهای فضایی مربوط هندسی (تراکم جاده) و (تنوع نوع) مربوط به صفت از در جدول زیر شبکه جاده، و به بررسی ارتباط آنها. نتایج به شرح زیر است. (1) توزیع تراکم جاده شهری باز در شنژن، شانگهای، هنگ کنگ، ماکائو و عمدتا اطاعت یک "توزیع چولگی مثبت". داده های OpenStreetMap برای شرق چین یک ساختار کلی و دایره بالاتر نشان می دهد. در مرکز چین، اختلاف قابل توجه در تراکم جاده وجود دارد، در حالی که در غرب چین، تراکم جاده کم است. (2) تنوع جاده در جدول زیر توزیع نرمال را نشان می دهد. الگوی مکانی برای به اصطلاح "هو Huanyong خط" در اثر عوامل دیپلماتیک و استراتژیک شکسته شد، نشان دادن تنوع بالا در امتداد مرز محیطی، شهرستانها ساحلی، و هسته داخلی اشاره می کند. (3) نقشه شهری باز چین به چهار بخش با توجه به تراکم جاده و تنوع تقسیم: چگالی بالا و تنوع بالا. چگالی کم و تنوع کم؛ چگالی بالا و تنوع کم؛ و چگالی کم تنوع بالا. (4) در جدول زیر روند این اطلاعات را جمع آوری جغرافیایی و ساز و تجزیه و تحلیل شد، نشان می دهد که تراکم جاده منعکس کننده مزیت ترافیک در جهان واقعی است. در جدول زیر تنوع جاده نشان دهنده مرتبط جاده تقاضا اطلاعات جغرافیایی و ارزش، و آن را نیز منعکس کننده منافع کاربران به سمت به اطلاعات جغرافیایی نقشه شهری باز.
تراکم و تنوع شبکه های جاده ی Open Street Map در چین