فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

گزارش کارآموزی ایران خودرو

اختصاصی از فی موو گزارش کارآموزی ایران خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گزارش کارآموزی ایران خودرو


گزارش کارآموزی ایران خودرو

خرید و دانلود گزارش کارآموزی ایران خودرو
تعداد صفحات:80
نوع فایل :WORD

 

مقدمه گزارش کارآموزی ایران خودرو:

گزارش کارآموزی خود را با نام او آغاز می‌کنم که خالق هستی است.
و شکر خدای را که در موقعیتی قرار گرفتم تا بتوانم با محیطی کاملاً صنعتی آشنا گردم و کاربرد رشته‌ی تحصیلی‌ام را برای اولین بار، خارج از محیط بسته‌ی آزمایشگاه تجربه کنم.
در این مدت علاوه بر شناخت لزوم علم شیمی در این صنعت مهم، توانستم طریقه‌ی استفاده از آموخته‌هایم را بیاموزم.
همزمان با حضور در کارخانه، تحولی اجتماعی که لازمه‌ی زندگی هر دانشجویی برای وارد شدن به محیط کار است در من بوجود آمد:
با محیط کار و روابط اجتماعی خاص این محیط آشنا گردیدم، لزوم وقت شناسی و حضور بموقع را با تمام وجود دریافتم، و شناخت چگونه بودن در محیطی واحد و در ساعتی معین با انسان‌های متفاوت برایم جالب بود.
گذر از تجربه‌ی هر یک از این مراحل برایم دارای اهمیت و ارزش بسیار است و در اینجا لازم است مراتب قدردانی خویش را از همه‌ی دست اندرکاران، سرپرستان و استادان خویش در این مجموعه‌ی صنعتی بنمایم، بالاخص «آقای اخگری» سرپرست کارآموزی‌ام که بی دریغ تجربیات خویش را در اختیارم نهادند و مرا به جرم بی‌تجربگی کاری از دانستن اندوخته‌های خویش محروم نساختند و همیشه‌ی عمر ممنون ایشان خواهم بود.

قسمتی از گزارش کارآموزی ایران خودرو:


Cascade system:
این سیستم به منظور کاهش در هزینه‌های مربوط به مصرف مواد، آب و عملیات تصفیه، تعبیه شده است.
در این سیستم از آبکشی اول، لوله‌ی ارتباطی به چربیگیری دوم وجود دارد تا آب آبکشی اول وارد مخزن چربیگیری دوم شود و به همان میزان آب DI تازه وارد آبکشی اول می‌شود.
از چربیگیری دوم، لوله‌ی ارتباطی به چربیگیری اول وجود دارد و مواد چربیگیری دوم که تمیزترند وارد مخزن چربیگیری (1) می‌شوند. بنابراین از مخزن چربیگیری اول، سر ریز داریم که سبب می‌شود آلودگی‌های موجود در این مخزن، خارج شده وارد فاضلاب شوند.
تاثیر چربیگیری بر کیفیت پوشش فسفاته
با توجه به اینکه واکنش شیمیایی ناشی از پوشش فسفاته بر روی سطح فلز بطور مستقیم بستگی به میزان آلودگی سطح دارد بنابراین هر چه سطح فلز از الودگی کمتری برخوردار باشد فسفاتاسیون معدنی سطح بطور یکنواخت‌تری انجام می‌پذیرد.
چربیگیری ممکن است بطور فیزیکی، شیمیائی و یا هر دو آنها صورت پذیرد، برای اجتناب از انتقال (Carry over) مواد چربیگیری به تانک‌های فسفاته لازم است پیشگیری های لازم صورت پذیرد، با توجه به خصوصیت تمیز کننده‌های قلیائی که می‌توانند محلول‌های اسید فسفریک را خنثی نمایند بنابراین در صورت انتقال مواد چربیگیری به فسفاته، محلول فسفاته اسیدی خنثی می‌گردد و فسفاته خاصیت خود را از دست می‌دهد.
دیگر ترکیبات چربی‌گیری که می‌توانند حمام را آلوده کنند موجب ایجاد پوشش‌هائی با کیفیت پایین‌تر می‌گردد (همچون فسفاته‌های کمپلکس)
ماده نمکی که از روی سطح برداشته نشده می‌تواند همانند یک سد مکانیکی برای محلول فسفاته عمل نماید و سرعت پوشش را کاهش دهد و در نتیجه مانع پیوند کریستال‌ها با فلز و یا مانع ارتباط کامل آنها با محلول گردند.
بعضی نمک‌ها می‌توانند با کریستال‌های فسفاته پوشیده شوند اما چسبندگی این نوع پوشش‌ها ضعیف می باشد و بر توانائی فیلم رنگ بعدی بمنظور اتصال دائمی آنها تأثیر می‌گذارد.
روغن معدنی نرمال اغلب براحتی از سطح بدنه جدا شده و مشکلی را برای پروسه فسفاته بوجود نمی‌آورد.
موادی از قبیل روغن برش، ترکیبات کششی، مواد زنگ‌بر می‌توانند با فلز پایه واکنش داده و تشکیل فیلم دهند.
یکی از دلائل وجود فسفاته نامناسب ناشی از آماده سازی نامناسب سطح می‌باشد برای رفع مشکلات فسفاته کردن چندین راه حل در زمان تولید وجود دارد که در حین مطالعه این جزوه راه حل‌های مورد نظر را درک خواهید کرد.
بمنظور فسفاته مناسب لازم است سطح فلز از آلودگی مبرا باشد بنابراین تمیزکاری در سیستم مذکور ضروری است عموماً تمیزکاری به سه صورت انجام می‌گیرد.
شیمیائی
مکانیکی
مکانیکی و شیمیائی
در زمان استفاده از روش تمیزکاری باید دقت نمود مواد چربی‌گیری (بخصوص مواد قلیائی) به تانک فسفاته انتقال داده نشود در صورت انتقال مواد مذکور به تانک فسفاته خاصیت اسیدی آن خنثی می‌گردد و سبب پائین آمدن کیفیت پوشش می‌گردد.


دانلود با لینک مستقیم


گزارش کارآموزی ایران خودرو
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.