فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله دستگاه های سوخت رسانی

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله دستگاه های سوخت رسانی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دستگاه های سوخت رسانی


دانلود مقاله دستگاه های سوخت رسانی

مبحث اول : روشهای تزریق سوخت در موتو رهای احتراق داخلی
به طور کلی سه روش  تزریق در موتورهای درون سوز وجود دارد که عبارتند از :
1- تزریق سوخت در مانیفولد گاز
این روش در موتورهای بنزینی انژ کتوری کاربرد دارد که سوخت از انژکتور بصورت دائمی و یا لحظه ای در مانیفو لد گاز جریان پیدا می کند – در نوع لحظه ای سوخت هنگام باز شدن سو پاپ گاز نزریق می شود .
2- تزریق سوخت در سیلندر در زمان مکش یا ابتدای زمان تراکم
سوخت بصورت پودر مستقیما در سیلندر تزریق می شود . در زمان مکش سوخت را می پاشد تا عمل تبخیر سوخت قبل از احتراق تکمیل گردد. این روش هم در موتورهای بنزینی به کار می رود .
3- تزریق سوخت در سیلندر در انتهای زمان تراکم
سوخت بصورت پودر در انتهای زمان تراکم و کمی قبل از نقطه مرگ بالا به سیلندر تزریق می شود . این روش در موتورهای دیزل مرسوم است .
تزریق سوخت در موتور دیزل
تزریق سوخت در موتور دیزل از نوع سوم است که ذرات باید در لابلای هوای تحت فشار نفوذ کرده و با اکسیژن ترکیب و پس از گرماگیری لازم بصورت بخار در آمده و خودبخود بسوزد . باین منظور احتیاج به پمپ انژکتور با فشار زیاد می باشد ( بین 140تا 1400آتمسفر ) .
مبحث دوم : آشنایی با اصطلاحات سوخت رسانی موتور دیزل
1- سوخت پاش – سوخت پاش که به لاتین انژ کتور نامیده می شود قطعه ای است که در محفظه احتراق قرار گرفته و دارای مجرای کوچکی است که که از آن سوخت بصورت ذرات ریز در اطاق احتراق تزریق می شود .
2- مجموعه سوخت پاش – مجموعه ای است که شامل سوخت پاش – سوزن – فنر – بدنه و پیچ یا واشر تنظیم بوده و بعنوان یک واحد مستقل به سر سیلندر بسته می شود .
3- سوزن سوخت پاش – میله ای است که در داخل سوخت پاش قرار داشته و مانند سو پاپی بموقع بر خاستن از تکیه گاه خود اجازه تزریق سوخت را می دهد – این سوزن از طرف دیگر ( دم ) بو سیله فنر تمایل به بستن مجرای انژکتور دارد .
4- فشار تزریق – سوزن انژکتور باید در فشار معینی باز شده و اجازه تزریق به انژکتور را بدهد – این فشار حد را فشار تزریق گویند .
5- پمپ انژکتور – یک پمپ پیستونی رفت و برگشتی است که وظیفه دارد سوخت لازم برای تزریق را با فشار لازم – اندازه معین و در لحظه دقیق به انژ کتور ارسال دارد .
6- یک واحد پمپ – یک واحد پمپ شامل سیلندر کوچک ( بارل ) و پیستون کوچک ( پلانجر ) است که بارل از بالا بوسیله سوپاپ فشار با نگهدارنده اش مسدود می شود .
7- مجرای ورود و سوخت بارل – سوراخ کوچکی است که دیواره بارل قرار داشته و از آن سوخت مورد نیاز برای تزریق با فشار پمپ اولیه ، به منظور فشاری پمپ وارد می شود .
8- پمپ اولیه – یا پمپ مقدماتی یا پمپ سه گوشوظیفه دارد سوخت را از باک گرفته و با فشار بین 1 تا 3 آتمسفر به فیلتر و از آنجا به کانال مکشی پمپ انزکتور ارسال دارد .
9- لحظه بسته شدن مجرای بارل – لحظه ای  است که در آن مجرای ورودی بارل بسته شده و از همین لحظه کورس موثر پمپ که شروع تزریق است آغاز می شود .
10- لحظه باز شدن مجرای بارل – هنگامی است که در اثر رسیدن شیار مارپیچی پلانجر به مجرای بارل کورس موثر پمپ خاتمه یافته و ارسال سوخت پایان می پذیرد .
11- کورس موثر تزریق – فاصله ای است بین دو نقطه بسته شدن و باز شدن مجرای بارل – کورس موثر با فشردن پدال گاز در هر لحظه ممکن است تغییر کند .
12- طول زمان ارسال سوخت – زمانی است که بین شروع و ختم ارسال سوخت بوده و این زمان معمولا برحسب درجه از گردش میل لنگ بیان می شود .
13- مقدار تزریق سوخت – عبارتست از حجم مقدار معینی از سوخت که در یک کورس بمو تور ارسال می شود – این مقدار به حرارت و فشار بستگی دارد .
14- نفوذ سوخت پودر شده – طول قابل رویت سوخت پودر شده ای که در اطاق احتراق پیشروی می کند نفوذ سوخت را تعیین می کند .
15- مخروط تشکیل شده از ذرات سوخت – شکل مخروط پاشش سوخت است که در موقع تزریق بوجود می آید . راس آن در سوراخ انژکتور و قاعده آن بطور کشیده بتمام فضای احتراق نفوذ می کند .
16- تزریق سوخت با فرمان مکانیکی – در این روش سوخت با فشار ثابت از پمپ مشترکی ( پمپ واحد برای کلیه سیلندرها ) به کلیه انژکتور ها ارسال می شود – در زمان تزریق اهرمی انتهای سوزن را بلند کرده و مجرای سوخت پاش را جهت تزریق سوخت آزاد می کند .
17- تزریق سوخت با فرمان هیدرو لیکی – در این روش فشار هیدرو لیکی سوخت باعث بلند کردن سوزن انژکتور می شود .
18- اندازه حجمی و وزنی سوخت ارسال شده در یک کورس – مقدار حجم سوخت ارسال شده بر حسب CM3 در هر ضربه عبارتست از :
سطح مقطع پلانجر بر A – CM 2           V= A .S .ep اندازه حجم سوخت ارسالی در یک کورس
کورس مفید پلانجر بر S- CM             Mf = A .S .P .ep  اندازه وزن سوخت ارسالی در یک کورس
راند مان پمپep –
وزن مخصوص سوخت P -   gr/CM3
Ep  راندمان پمپ مشخص می کند که چند درصد سوخت عملا بوسیله سوزن می تواند تحت فشار قرار گرفته و ارسال می شود .

 

شامل 36 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله دستگاه های سوخت رسانی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.