فرمت فایل:word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات :31
فهرست مطالب :
1- جمع آوری اطلاعات مکمل
• دیدگاه ها و عقاید
• یادگیری مکمل
• تاثیر های ناخواسته
2- ترجمه مقاله
• ارزیابی کیفیت در آموزش های - دیدگاهها
• ارزش افزوده شده
• ارزیابی نتایج
• دروندادها و شهرت
• ارزیابی کارشناسی
• خودگزارش ها
• فرآیند ها و میزان های مشارکت
ارزیابی روش های تدریس در مدرسه
روش سخنرلنی :
روش های به یاد سپاری ( حفظ کردن )
روش های بحث :
حل مسئله
استفاده از تفکر انتقادی :
تفکر خلاق :
توضیحات
ارزشیابی درسها ، برنامه ها و دوره های آموزشی شامل جمع آوری نظامدار انواع متعددی از اطلاعات ، تحلیل و تفسیر آن اطلاعات ، قضاوت درباره ی ارزش فعالیت آتی است . اطلاعات مربوط به عملکرد فراگیر در آغاز و مدت زمانی پس از آغاز اقدام آموزشی میزان به اجرا در آمدن برنامه ی طراحی شده و هزینه های برنامه ، همه و همه اطلاعات لازم در ارزشیابی هستند . اما به هر حال این اطلاعات کافی نیستند . یک رده ی اطلاعات دیگر هم هست باید مورد توجه قرار گیرد . از آنجا که اطلاعات این رده خود چندین نوع اطلاعات مختلف را در بر می گیرد ، به آن اطلاعات « مکمل » می گویند . منظور این نیست که اهمیت این نوع اطلاعات از سایر اطلاعات که قبلا مورد بحث قرار گرفت کمتر است . در حقیقت ، ممکن است اطلاعات مکمل برای قضاوت درباره ی ارزش یک فعالیت آموزشی نقشی تعیین کننده داشته باشند . منظور فقط این است که اطلاعاتی که در این فصل به آنها پرداخته می شود از انواع کم و بیش گوناگون هستند این اطلاعات معمولا از آن توجهی که نثر اطلاعات مربوط به عملکرد – فراگیر با توجه به هدف های آموزشی شده است بی نصیب مانده اند .
مقاله برنامه ریزی اموزشی