پژوهشی با عنوان رابطه ی تیپ های شخصیتی (درونگرا و برونگرا) با خرید بیمه نامه ی جامع عمر و پس انداز در شهرستان نیشابور با فرمت ورد و پی دی اف
چکیده:
این تحقیق در پی دست یابی به اهداف زیر است
- شناخت رابطه تیپ شخصیتی برون گرا با وضعیت خرید بیمه جامع عمر پس انداز
- شناخت رابطه تیپ شخصیتی درون گرا با وضعیت خرید بیمه جامع عمر پس انداز
- شناخت رابطه تیپ های شخصیتی با خرید بیمه جامع عمر و پس انداز با توجه به ویژگی های دموگرافیک آزمودنی ها
- شناخت رابطه بین سبک اسنادی (درونی – بیرونی) با وضعیت خرید بیمه جامع عمر و پس انداز
- شناخت رابطه بین سبک اسنادی (درونی – بیرونی) با وضعیت خرید بیمه جامع عمر و پس انداز با توجه به ویژگی های دموگرافیک آزمودنی ها
- شناخت رابطه بین عزت نفس با وضعیت خرید یبمه جامع عمر پس انداز با توجه به ویژگی های دموگرافیک آزمودنی ها
روش اجرا:
این پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی و همبستگی است که با هدف بررسی رابطه تیپ شناسی شخصیت درون گرا و برون گرا و همچنین سبک اسنادی راتر (درونی-برونی) و عزت نفس با بیمه عمر و پس انداز شروع شد که چهار شعبه بیمه ایران آسیا پاسارگاد و پارسیان به تصادفی ساده انتخاب گردید و پس از تکمیل پرسشنامه ها با کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتیجه گیری:
با انجام آزمون فرض های این پژوهش می توان نتیجه گرفت که بین تیپ شخصیتی (درونی و بیرونی ) و عزت نفس و خرید بیمه جامع عمر و پس انداز در سطح 95 درصد رابطه معنا داری وجود دارد. از طرفی با در نظر گرفتن ویژگی های دموگرافیک همچون سن ، درآمد ، تحصیلات، شغل و جنسیت آزمودنی ها مشاهده کردیم که فقط بین شخصیتی درونی – بیرونی و خرید بیمه جامع عمر و پس انداز با لحاظ کردن شغل آزمودنی ها رابطه معنا داری در سطح 95 درصد وجود دارد.
رابطه ی تیپ های شخصیتی (درونگرا و برونگرا) با خرید بیمه نامه ی جامع عمر و پس انداز در شهرستان نیشابور