لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:46
فهرست مطالب:
سازمانهای مجازی
ویژگیهای سازمانهای مجازی
عنوان : سازمان مجازی
اهداف عمده سازمانهای مجازی
ویژگیهای سازمان مجازی
مزایا
عنوان : کاربرد سازمان مجازی در کسب و کار
مقدمه
ویژگیهای سازمانهای مجازی
الگوهای ساختاری سازمانهای مجازی
عوامل تثبیتکننده سازمانهای مجازی
فرایند تشکیل سازمان مجازی
مدیریت - بازاریابی - تجارت
سازمان مجازی چیست ؟
تفاوت سازمان مجازی با سایر سازمانها چیست ؟
گامهای اجرایی وفرایندهای سازمانهای مجازی کدامند ؟
عواملی که برای ایجاد یک سازمان مجازی اجرا می شوند کدام اند؟
چه عواملی برای ایجاد یک سازمان مجازی انجام می گیرد
نتیجه گیری
ویژگیهای سازمانهای مجازیسازمانهای مجازی
سازمانهای مجازی از سه بعد
ابزار کلیدی در سازمانهای مجازی
موانع
معایب
مزایای سازمانهای مجازی
سرعت شاید مهمترین ثروت در هزاره سوم و عصر جدید موسوم به عصر اطلاعات باشد. برای کاستن زمان پاسخگویی و بهبود انعطافپذیری، باید شکل کاملا جدیدی از سازمانها بوجود آیند. سازمانهای مجازی که امروزه با سرعت بالایی در حال شکلگیری هستند میتوانند پاسخی به این نیازهای جدید باشند.
تحول الکترونیکی به طرق مختلف تجارت را تغییر داده است . ساختارهای سازمانی سنتی ، دیگر نمیتوانند با این تحولات سازگار باشند. سرعت روز افزون جهانی سازی و تغییرات شدید ، نیازمندی به یک ساختار تجاری که بتواند این شرایط را به بهترین وجه بکار گیرد، حیاتی ساخته است. عدم توجه بسیاری از شرکتها به این شرایط جدید باعث ورشکستگی آنها شده است. بازار جدید نیازمند سازگاری مداوم و واکنشهای فوری است. سرعت هماکنون یک شاخص رقابتی است و در نتیجه مدل قدیمی و کلاسیک تجارت رنگ خواهد باخت.
امتیازات رقابتی گذشته دیگر دوام ندارد، استراتژیهای مبتنی بر هزینه به سختی باقی مانده و دوام میآورند. سازمانها و شرکتهایی که در یک سازمان حجم وسیعی از فعالیتها را انجام میدادند، جای خود را به شرکتهای کوچکی دادهاند که برای جلب رضایت مشتریانشان روی فعالیت خاصی متمرکز شدهاند.
در بازار و عصر جدید سازمانهایی که از دانش، افراد متخصص و فناوریهای روز به خوبی استفاده نمایند موفقتر هستند. کوچک شدن، مهندسی مجدد و تمرکز، برخی از رویکردهایی هستند که شرکتها برای شناسایی فعالیتهای بدون ارزش افزوده روی آنها حساب میکنند. فعالیتهای اقتصادی شبکهای و تبادل اطلاعات اقتصادی فواید زیادی را برای استراتژی منبع یابی بیرونی به ارمغان آورده است.
طبق تعریف سازمانهایی که دارای سرمایههای غیر ملموس مشخص بوده و از مرزهای سنتی فراتر رفتهاند، سازمانهای مجازی نام دارند. چنین سازمانهایی در تجارت خود از شرکای خارجی استفاده میکنند، که به آنها دست اندرکاران سازمان مجازی میگویند.
تحقیق درمورد سازمانهای مجازی