فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد بررسی جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری در ایران

اختصاصی از فی موو مقاله در مورد بررسی جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری در ایران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بررسی جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری در ایران


مقاله در مورد بررسی جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری در ایران

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:28

 

  

 فهرست مطالب

 

بررسی جرم آدم‌ربایی

جرم آدم‌ربایی در حقوق ایران

مجازات جرم آدم‌ربایی

1) مجازات  اصلی:

قصد و انگیزه مجرم در مجازات آدم ربا چه نقشی دارد؟

ارامش پاداش زندگی هوشیارانه است 

پرسش:

الف) نظر اکثریت:

ب) نظر اقلیت:

نظریه گروه:

 

 

 

مقدمه

 شاید بتوان گفت بعد از جرم قتل عمدی مهمترین جرم علیه اشخاص جرم آدم‌ربایی است . تحت شرایطی آدم ربایی می‌تواند بعنوان یک بزه بین‌المللی و به عنوان یک جرم سیاسی مورد بررسی قرار گیرد و ربودن افراد یکی از مصادیق جرائم علیه آزادی تن اشخاص می‌باشد. در تعریف آدم‌ربایی می‌توان گفت . "بردن و انتقال دادن شخصی از مکانی به مکان دیگر بدون رضایت به قصد سوء" امروزه دیگر نمی‌توان گفت در کشور ما ربودن و جرم آدم‌ربایی به ندرت اتفاق می‌افتد. هر چند در گذشته اغلب اطفال، مجنی علیه این جرم قرار می‌گرفتند اما در زمان حاضر اشخاص کبیر هم مجنی علیه این جرم قرار گرفته و بر حسب انگیزه آدم‌ربا و آدم ربایان، بزه دیده این جرم قرار می‌گیرند. در حقوق کیفری ایران از زمان مشروطیت این جرم مورد توجه قانونگزاران قرار گرفته چنانچه ماده 270 قانون جزای عرفی به ربودن اطفال اختصاص داده شده بود. کاملترین قانونی که در خصوص جرم آدم‌ربایی به تصویب رسید و تا حدی ارتکاب این بزه را تقلیل داد، قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص مصوب 28ˆ12ˆ1353 می‌باشد. با تصویب قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده) و اختصاص ماده 621 این قانون به جرم آدم‌ربایی این سوال مطرح می‌شود که آیا قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص را باید منسوخ دانست یا خیر؟ یکی از نقاط قوت قانون اخیرالتصویب در خصوص موضوع، جرم شناختن شروع به ربودن اشخاص می‌باشد (تبصره ماده 621). علاوه بر جرم آدم‌ربایی، جرائم دیگری وجود دارند که به عنوان جرائم علیه آزادی تن شناخته می‌شوند از جمله توقیف و حبس غیرقانونی و اخفا اشخاص قانونگذار ما جرم اخفای اشخاص را در چندین مواد قانون مجازات اسلامی به تصویب رساند. چنانچه در ماده 583 و ماده 621 قانون مذکور جرم اخفای اشخاص مورد حکم قرار گرفته است . لذا باید دید در این خصوص چه تفاوتی بین این مواد وجود دارد. متاسفانه قانونگزار جدید تمام مباحث جرم آدم‌ربایی را در یک ماده و یک تبصره خلاصه نموده است این در حالی است که در قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص 12 ماده به این جرم اختصاص داده شده است .

جرم آدم ربایی در عداد جرایم علیه اشخاص می‌باشد که آزادی تن را مورد تعرض قرار می دهد. اهمیت آزادی تن باعث شده است تا قانونگذاران در کشورهای مختلف، این جرم را با مجازاتهای سنگین ممنوع و قابل تعقیب بدانند. آدم ربایی، ربودن و نقل مکان اجباری انسان زنده است بدون رضایت وی که سلب آزادی از مجنی علیه را بدنبال دارد. جرایمی مانند توقیف غیرقانونی، اخفاء بعنف و دستگیر نمودن و حبس غیرقانونی نیز از جرایم علیه آزادی تن اشخاص می باشند که عموما در کنار این جرم مورد بررسی قرار می گیرند. همچنین گروگان گیری را می توان نوعی آدم ربایی دانست که در آن شخص ربوده شده به عنوان یک گروگان برای انتقام یا تحصیل وجه و یا گرفتن مجوز و ... می باشد. آدم ربایی یا به صورت جرم ساده و بدون وجود کیفیات مشدده می باشد و یا با وجود کیفیات مشدده‌ای از قبیل ربودن با وسیله نقلیه، سازمان یافته بودن عمل ارتکابی و ربودن اطفال، همراه است که در این صورت آدم‌ربایی مشدد محقق می گردد که مجازات آن نیز شدیدتر می باشد. در حقوق کیفری ایران مواد 621 و 631 قانون مجازات اسلامی و نیز قانون تشدید مجازات ربایندگان اشخاص (مصوب 1353) در موارد عدم مغایرت با مواد فوق احکام و مصادیق جرم ادم‌ربایی را بیان می‌دارند. مواد 1-224 الی 6-224 و مواد 8 و 7-227 ماده 1-421 قانون جزای سال 1994 فرانسه مربوط به جرم آدم ربایی و گروگان گیری می باشد. در حقوق بین الملل نیز کنوانسیونها، اسناد و همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل متحد جرایم آدم ربایی و گروگان گیری را ممنوع و قابل مجازات دانسته‌اند.

 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بررسی جرم آدم‌ربایی و گروگانگیری در ایران

تحقیق در مورد چرا نماز بخوانیم

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد چرا نماز بخوانیم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد چرا نماز بخوانیم


تحقیق در مورد چرا نماز بخوانیم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه46

 

فهرست مطالب

 

    1- تامین نیاز درونی وروانی انسان

2- استواری ایمان واستقامت

«ان من شی الا یسبح بحمده »

اهتمام به نماز

               چرا نماز بخوانیم ؟

                  (1)

    گر چه نماز در منظر بسیاری از عاملین و ناظرین ،تصویری جز یک عمل تعبدی و مورد هدف زهاد ورهبانها ندارد که صرفاً برای نمایش خضوع و کرنش در ارتباط با خالق ایفای نقش میکند ،اما بررسی آداب ،شرائط ، مضامین و هویت این عبادت بزرگ ، ضمن تأیید آن به عنوان یک امر تعبدی ، آنرا عاملی مهم برای اصلاح نفس انسانها و کنترل نظامات عمومی جامعه معرفی می کند .

اصولاً هر عبادت و اطاعتی که انسانها بر حسب تکلیف بجای می آورند ،با نظر به استغناء ذات اقدس باری تعالی نمی تواند کمترین سود و خیری را متوجه ذات ربوبیت گرداند یا متضمن فخر و مباهات یا ارضاء خواسته ای در مبداء لایزال باشد همانگونه که :

       گر جملة کائنات کافر گردند        بر دامن کبریاش ننشیند گرد    

    پس او که بهره ای نمی برد ،او که نیازی ندارد ،او که عظمت مطلق است وهمه عالم در برابر او تکویناً


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد چرا نماز بخوانیم

مقاله ISI

اختصاصی از فی موو مقاله ISI دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
محاسبه ی توده ای و لزوم آن برای رسیدگی به جرایم رایانه ای در استرالیا

این مقاله isi همراه با ترجمه تخصصی کامل واضح و خوانا می باشد و همچنین نیز خلاصه آن به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد.

ظهور و پیدایش محاسبه ی توده ای منجر به پراکندگی اطلاعات کاربر در مرزهای بین المللی شده است بیشتر از پیش، اجرای قوانین رسیدگی به جرایم رایانه ای و فعالیت آنلاین بزهکار، نیازمند همکاری نمایندگان کشورهای مختلف است. این مقاله در رابطه با قدرت اجرای قوانین برای رسیدگی موثر به جرایم رایانه ای است، تا جائیکه افراد و شرکت ها از زیر بنای توده ای مرتبط با بزهکاری استفاده می کنند. این مقاله نتیجه می گیرد که عملیات اجرای موثر قوانین در این زمینه نیازمند قوانین هماهنگ در محاکمه ها برای ایجاد همکاری و کمک میان عوامل اجرای قانون است. در رابطه با این توسعه های مکانیکی، این مقاله این مسئله را مطرح می کند .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله ISI

دانلود مقاله ماهیچه

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله ماهیچه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله ماهیچه


دانلود مقاله ماهیچه

ماهیچه جزء مستقلی از یک قالب است که از استحکام کافی برخوردار می باشد و به منظور ایجاد قسمت هایی از قالب که شکل دهی آن ها از طریق قالب گیری مستقیم , مشکل و یا امکان پذیر نیست , به کار می رود .
ماهیچه ممکن است به منظورهای مختلفی در قالب مورد استفاده قرار گیرند . در قطعات توخالی , نقش ماهیچه ها ایجاد محفظه های داخلی اصلی در قطعه می باشد ( شکل 1 ـ 4 ـ الف )
از موارد دیگر کاربرد ماهیچه ها , استفاده از آن ها برای ایجاد فرورفتگی ها ( سوراخ های)عمیقی که خروج مدل از قالب مشکل است , می باشد ( شکل 1 ـ 4 ـ ج )
همچنین در قطعاتی با اشکال پیچیده و در مواردی که استحکام زیاد قالب مورد نظر باشد , از ماهیچه به عنوان قسمتی از قالب یا تمام آن استفاده می شود ( شکل 1 ـ 4 ـ د و هـ )
علاوه بر موارد یاد شده , از ماهیچه ها می توان به عنوان بعضی از اجزای سیستم راهگاهی نیز استفاده نمود .
 
بر اساس نوع قالب و روش تولید , جنس ماهیچه ها , علاوه بر ماسه ماهیچه , ممکن است از مواد دیگری مانند فلز و سرامیک نیز انتخاب شود . از آنجایی که دستیابی به پیچیده ترین شکل ها در قطعات ریختگی , نیازمند قابلیت از هم پاشیدگی ماهیچه پس از پر شدن قالب از مذاب است , از این رو , در  میان مواد ذکر شده . ماهیچه های فلزی که بیشتر در قالب های دامی به کار میرود . از نظر شکل محدود میگردند. در ماهیچه های ماسه ای و برخی دیگر از مواد چنین محدودیتی وجود ندارد و به همین دلیل برای ایجاد شکل های پیچیده به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرد . با توجه به این امر , در فصل حاضر , این نوع ماهیچه ها به تفصیل مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند .
2 ـ 4  ـ اجزای تشکیل دهنده ی مخلوط ماسه ماهیچه
اغلب ماهیچه ها از مخلوط ماسه ماهیچه , شامل ذرات ماسه , چسب های آلی و مواد افزودنی برای هدف های خاص , ساخته می شوند .
یک مخلوط ماسه ماهیچه ی مطلوب باید دارای مشخصات و خواص معینی باشد . برخی از این مشخصات عبارتند از :
داشتن استحکام کافی در حالت تر و خشک , دیر گذاری , داشتن مقاومت کافی در مقابل فرسایش مذاب , برخورداری از کمترین تغییرات حجمی ( انقباض و انبساط ) , حداقل تولید گاز به هنگام تماس با مذاب , قابلیت از هم پاشیدگی خوب پس از انجماد مذاب و در نتیجه کاهش تنش های وارد به قطعه و همچنین سهولت خروج ماهیچه از قطعه به هنگام تخلیه .
به طور کلی تأمین چنین خواصی به مشخصات ذرات ماسه مصرفی بستگی دارد .
1 ـ 2 ـ 4 ـ ماسه : ماسه ماهیچه ها عموماً از نوع سیلیسی هستند ولی از ماسه های زیرکنی , اولیوینی , کربنی و شاموتی نیز استفاده می شود . از ویژگی های بارز ماسه های مصرفی برای ساخت ماهیچه , شکل و اندازه ی ذرات آن ها است , بدینگونه که استفاده ا زذرات درشت و کروی شکل برای ساخت ماهیچه , به دلیل داشتن قابلیت نفوذ گاز بیشتر , ترجیح داده می شود . معمولاً ماسه ای که دارای بیش از 5 درصد خاک ( ذرات ریز ) باشد , به دلیل کاهش یافتن قابلیت از هم پاشیدگی آن , برای ساخت ماهیچه مناسب نیست . علاوه بر این , خواص دیگری از قبیل دیرگذار , پایه گذاری ابعادی و شیمیایی , قابلیت انتقال حرارت نیز از اهمیت زیادی برخوردار هستند .
دیرگذاری , بالابودن دانسیته حجمی و ظرفیت حرارتی بیشتر ماسه های زیرکنی و اولیوینی از دلایل اصلی کاربرد آن ها به جای ماسه ی سیلیسی به شمار می روند . در هر حال , علی رغم وجود محدودیت هایی از قبیل واکنش پذیری سیلیس با مذاب آلیاژهای آهنی از این ماده به طور وسیعی به عنوان ماسه اصلی در ساخت ماهیچه استفاده می گردد .
2 ـ 2 ـ 4 ـ چسب : چسب های مورد استفاده در تهیه ماهیچه ها , بر اساس روش ماهیچه سازی و خواص مورد نیاز , دارای انواع مختلفی هستند و معمولا به منظور دستیابی به خواص مطلوب از چند نوع چسب در ساخت ماهیچه ها استفاده می شود .
با توجه به این که مشخصات و خواص یک ماهیچه به مقدار زیادی به نوع چسب مصرفی در آن بستگی دارد , از این رو چسب ها باید دارای مشخصات معینی باشند . برخی از این مشخصات عبارتند از :
ـ تامین استحکام کافی در حالت تر و خشک , با توجه به نوع , اندازه و وزن ماهیچه .
ـ حداقل تولید گاز به هنگام تماس با مذاب .
ـ قابلیت از هم پاشیدگی خوب به هنگام انجماد مذاب برای جلوگیری از ایجاد تنش و ترک در قطعه ریختگی .
 ـ حفظ نمودن شکل ماهیچه به هنگام پخت آن .
 ـ حداقل جذب رطوبت .
 ـ قابلیت توزیع یکنواخت در مخلوط ماسه .

 

شامل 22 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ماهیچه

تحقیق در مورد پیامبر و خلافت

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد پیامبر و خلافت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد پیامبر و خلافت


تحقیق در مورد پیامبر و خلافت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه38

 

فهرست مطالب

 

ایرادات شیعه به شورای اهل سنت

ایرادات انتخاب خلیفه اول از دیدگاه شیعه

ایرادات انتخاب خلیفه دوم از دیدگاه شیعه

ایرادات انتخاب خلیفه سوم از دیدگاه شیعه

نحوه انتخاب خلیفه چهارم از دیدگاه شیعه

امامت ونص

وصیت و نص رسول خدا

خلافت اسلامی نوعی حکومت است که در آن ملاک حقوق انسان‌ها باورهای اسلامی است و حاکمیت از آن کسانی است که نسبت به حقوق اسلامی آگاهی دارند. در خلافت اسلامی حکومت باید بر اساس شورا انجام گیرد اما حرف آخر را خلیفه میزند. به این فرم حکومت اشرافیت (آریستوکراسی) نیز گفته می‌شود. این نوع حکومت با نوع دیگر حکومت اسلامی یعنی حکومت ولایت فقیه متفاوت است.

تاریخچه

خلافت اسلامی به شکل مطرح در امروز بعد از زندگی پیامبر اسلام ابداع شد. در مورد جانشینی پیامبر قبل از فوت ایشان بین شیعه و سنی اختلاف است. اهل تسنن معتقند پیامبر در مورد جانشینی خود تصمیمی نگرفته است، اما شیعیان معتقند پیامبر علی بن ابی طالب را به عنوان جانشین انتخاب کرده است.

خلافت به معنای جانشینی و در واقع جانشینی پیامبر اسلام پس از مرگ او است. در این مقوله دو نظریه ی عمده وجود دارد.

نظریه‌ی اهل سنت

که معتقدند محمد جانشینی را برای خود معین نکرد و مسلمانان بدین لحاظ از طریق شورا خلیفه‌ای را انتخاب کردند.

نظریه‌ی شیعیان

شیعیان معتقدند محمد در مواردی متعدد که مصداق بارز آن گفتار او در روز غدیر خم است، علی را بعنوان مولای مسلمانان و جانشین و خلیفه ی بعد از خود معرفی کرد.

شیعیان جدای از شیوه ی نقلی، یعنی نقل احادیثی از پیامبر دال بر جانشینی علی ، که این احادیث در کتب معتبر اهل سنت نیز قابل مشاهده هستند و موضوع صرفا بر سر تعابیر و تفاسیری است که از کلام رسول خدا شده، به شیوه‌های


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد پیامبر و خلافت