لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:15
فهرست مطالب
رهبری
کارکنان
خط مشی و استراتژی منابع و شرکاء
فرآیندها نتایج کارکنان
نتایج مشتریان
محصولات و خدمات :
فروش و پشتیبانی پس از فروش :
وفاداری مشتریان :
نتایج جامعه نتایج کلیدی عملکرد
دستاوردهای مالی شامل :
دستاوردهای غیر مالی شامل :
تعریف : رهبران سرآمد چشم انداز و مأموریت سازمان را تدوین و زمینه دست یابی به آنهارا تسهیل می کنند . آنها ارزش ها و سیستم هایی را که برای موفقیت پایدار سازمان مورد نیازند ایجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های و رفتارهای مناسب خود اجرا می کنند . در دوره های تغییر و تحول سازمان ، آنها ثبات در مقاصد را حفظ می کنند . هر جا که لازم باشد ، این رهبران قادر به تغییر جهت گیری سازمان و ترغیب کارکنان به پیروی از آن هستند .
زیر معیارهای معیار رهبری موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :
1a- رهبران مأموریت ، چشم انداز ، ارزش ها و اخلاقیات سازمان راتدوین و خودشان به عنوان الگوی فرهنگ سرآمدی ، عمل میکنند .
1b- از ایجاد ، توسعه و به کارگیری سیستم های مدیریت و بهبود مستمر آنها شخصا اطمینان حاصل می نمایند .
1c- رهبران با مشتریان و شرکا و نمایندگان جامعه در تعامل هستند .
1d- رهبران فرهنگ سرآمدی را در بین کارکنان سازمان تقویت می کنند .
1e- رهبران ، تحول سازمانی را درک کرده و از آن حمایت می کنند .
- درک محرک های بیرونی و درونی تحول سازمانی
- شناسایی و انتخاب تحولاتی که نیاز است درون سازمان ، در الگوی سازمان و در روابط بیرونی آن اتفاق بیفتد .
- رهبری در تدوین طرح های تحول سازمانی
- فراهم کردن سرمایه ، منابع و پشتیبانی لازم برای تحول سازمانی
- مدیریت ارائه برنامه های تحول سازمانی و ریسک های موجود در پورتفو لیوی کلی این برنامه ها
- اطمینان یافتن از ایجاد مؤثر تحول و پشتیبانی از آنها
- اندازه گیری و بازنگری اثر بخشی تحولات سازمانی و تسهیم دانش بدست آمده در این خصوص .
تعریف : سازمان های سرآمد ،دانش و تمامی توان بالقوه کارکنان شان را در تمامی سطوح فردی ، تیمی و سازمانی مدیریت کرده ، توسعه داده و از آن بهره میبرند . این سازمان ها عدالت و برابری را ترویج داده ، کارکنان شان را توانمند کرده و درکارها مشارکت می دهند . آنها به نحوی از کارکنان مراقبت کرده ، با آنها ارتباط برقرار کرده ، از آنها قدردانی نموده و به آنها پاداش می دهند که در آنها رغبت و تعهد ایجاد میکند تا ازمهارت ها و دانش خود به نفع سازمان استفاده نمایند .
زیرمعیار های معیار منابع انسانی (کارکنان) موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :
3a- منابع انسانی ، برنامه ریزی و مدیریت شده و بهبود می یابند .
3b- دانش و شایستگی کارکنان شناسایی شده ، توسعه یافته و نگهداری می شود .
3c- کارکنان در مسایل سازمان مشارکت داده شده و توانمند می شوند .
3d- بین کارکنان و سازمان ، گفتمان دوسویه برقرار است .
3e- کارکنان مورد تشویق ، تقدیر و توجه قرار میگیرند .
تعریف : سازمانهای سرآمد مأ موریت و چشم انداز خود را از طریق تدوین یک استراتژی متمرکز بر منافع ذی نفعان سازمان پیاده می کنند که در آن بازار و بخشی از صنعت که در آن فعالیت می کنند ، مد نظر قرار می گیرد . خط مشی ها ، برنامه ها ، اهداف دراز مدت و فرآیندها به نحوی تدوین شده و در سازمان تسری داده شده اند که موجب تحقق استراتژی می شوند .
زیر معیار های معیار خط مشی و استراتژی موارد زیر هستند که در این قسمت به معرفی آنها می پردازیم :
2a- خط مشی و استراتژی برنیازها و انتظارات حال و آینده ذی نفعان مبتنی است .
2b- خط مشی و استراتژی بر اطلاعات حاصل از اندازه گیری عملکرد ، تحقیقات ، یادگیری و فعالیت بیرونی مرتبط مبتنی است .
2c- خط مشی و استراتژی تدوین شده ، مورد بازنگری قرار گرفته و به روز می شوند .
2d- خط مشی و استراتژی از طریق چارچوبی از فرآیندهای کلیدی در سازمان اشاعه داده شده و جاری می شوند .
تحقیق در مورد EFQM