لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه63
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف سوسیس و کالباس
طبقه بندی سوسیس و کالباس
میزان تولید سوسیس و کالباس در ایران
تاریخچة تولید فرآوردههای گوشتی در ایران
فصل اول : تحقیقات بازار
نحوة تهیة پرسشنامه :
بررسی رفتار مصرف کننده
الف ) خصوصیات کلی مصرف کنندگان
الف-1) گروه سنی
الف -4) تحصیلات
ب 2-2- وعدههای غذایی :
ه 1-) عوامل اقتصادی :
د) مکانهای بهتر تهیه و چگونگی رفع نیاز
ه -2) عوامل بهداشتی
عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده :
نیاز انسان به غذا یکی از احتیاجات ذاتی یا فیزیولوژیک است که عامل بقای زندگی و طول عمر میباشد. احتیاج به غذا دائمی است و ارگانیسم را مجبور میکند تا برای بدست آوردن غذا و رفع گرسنگی کوشش کند. به طور کلی غذا به مادة جامد یا مایعی گفته میشود که بعد از خوردن و هضم شدن تولید حرارت و انرژی کرده و موجب ترمیم بافتها و رشد و نحوه تنظیم اعمال حیاتی انسان میگردد.
تا اوایل قرن نوزدهم مفهوم غذا خوردن فقط پرکردن شکم بود و احساس گرسنگی بشر را وادار میکرد تا آنچه را در دسترس خود میدید بدون توجه به کیفیت و کمیت آن مصرف کند اما شهرنشینی و تشکیل اجتماعات باعث ایجاد تغییرات زیادی در طرز تغذیة بشر شده است. اولین اجتماعات و تشکل جمعیتها در بین النهرین، آسیای باختری، مصر و یونان به وجود آمدند. وجود شهرنشینی در اوایل اگر چه فقط ارزش غذایی مواد و محصولات مصرفی توجه داشت اما رفته رفته و با وجود انقلاب صنعتی و گسترش کارخانهها و هجوم مهاجران به شهرها به امید کسب درآمد بیشتر، باعث تغییر فلسفة غذا و خوردن آن شد. اگر چه هنوز مردم به دنبال غذاهایی بودند که از نظر ارزش غذایی برای آنها قابل قبول باشد اما هزینههای بالای زندگی و لزوم اشتغال زنان در خارج از خانه، باعث حذف نقش مولد همسر در تولید غذاهای مورد نیاز خانه بود. در اینجا وجود غذاهایی که هم ارزش غذایی خوبی داشته باشد و هم سریعاً آماده و مهیا گردد بیش از پیش
تحقیق در مورد سوسیس و کالباس