لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه27
فهرست مطالب
گسترش مدیریت کشاورزی:
محیط کشاورزی: منابع: خرید وفروش (بازار): عملکردهای مدیریت: سازمانها: تکنولوژی: برنامه ریزی: الگوی چهار چوب: فرایند تصمیم گیری:
مدیران کارهای زیادی انجام میدهند. آنها مسئو.ل بسیار ی چیزها هستند وآنها مسئولند مطمئن شوند که تجارت و سازماندهی چیزی را انجام میدهد که انتظار میرود انجام دهد. شغل یک مدیر تجاری، میتواند بعنوان هنر یا علم مشخص شود که ایدهها و روشها و منابع را برای تولید و عرضه یک محصول به صورت سود آوری، ترکیب مینماید. این دیدگاه اهداف تجارت را به سود آوری محدود مینماید، اما هدف دیگر تنها در حد قانون هستند. دیگر اهداف شامل افزایش سرمایه، اجتناب از بدهی، کاهش خواستههای کارگران، داشتن دورههای خانوادگی، بهبود محیط، و مشارکت در جمع میباشد. این اهداف و اهداف دیگر نشان میدهد که شغل یک مدیر میتواند بعنوان متخصص، هدایت و کنترل منابع محدود برای کسب اهداف با بازده ثابت، توصیف شود. این توصیف همچنین نشان میدهد که پول، زمین، کارگر و دیگر منابع همیشه محدود هستند. در این دید کلی، کشاورز با دیگر میران تفاوتی ندارد، پس اجازه دهید که کشاورز را مدیر کشاورزی بنمایم.
آنها شغلی پیچیده در جهانی پیچیده دارند. کتاب دایره المعارف اینسایکلوپد یتایی بریتانیکا (Encyclopedia Britannica) میگوید که مدیریت کشاورزی «تصمیم گیری و اجرای تصمیم است که در سازماندهی عملکرد زمین کشاورزی برای حداقل سود و محصول دخیل است» این کتاب همچنین میگوید که« کشاورزان منابع را تحت کنترل خود و به روشهایی مدیریت میکنند تا بیشترین حد ممکن از تصمیمات و عملکرد خود رضایت کسب نمایند.» من معتقدم که این تعریف، تعریف مناسب تری برای آنچه که مدیران کشاورزی و خانواده ای آنها در تلاشند که در محیط امروز انجام دهند میباشد. یک لیست از فعالیتهای یک مدیر و وظایف وی نگاه اجمالی
تحقیق در مورد گسترش مدیریت کشاورزی