لینک پرداخت و دانلود "پایین مطلب:
فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحه: 28
فهرست مطالب:
لایههای روسازی
لایه متراکم شده خاک بستر
لایه زیر اساس
لایه اساس
لایه رویه
انواع روسازیها
روش اشتو برای رده بندی خاکها
تراکم خاک و روشهای کنترل آن
الف – مقاومت خاک بستر روسازی
ب – نوع ، وزن و تعداد وسائل نقلیه
ج – شرایط جوی منطقه
د – نوع مصالح موجود در منطقه
دانه بندی
مقدار ریز دانه
شکستگی
خصوصیات خمیری
سختی
تمیزی
نفوذ پذیری
اجرای لایههای زیر اساس و اساس و رویه شنی
قسمتی از متن:
دانه بندی مصالح شنی یکی از مهمترین عواملی است که بر روی مقاومت و قدرت باربری آنها تأثیر دارد. دانه بندی مصالح شنی با انجام آزمایش دانه بندی و رسم منحنی دانه بندی تعیین میشود. دانه بندی مصالح شنی معمولاً با استفاده از الکهای با اندازههای 75، 5/62، 50، 5/37، 25، 19 و 5/9 میلی متر و الکهای با سوراخهای مربع شکل با شمارههای 4، 10، 40 و 200 انجام میشود. شماره یک الک مشخص کننده تعداد سوراخهای آن در هر 5/2 سانتی متر (1 اینچ) است.
دانه بندی مناسب مصالح شنی با توجه به عوامل متعددی از قبیل نوع روسازی، نوع و محل قرار گرفتن لایه مورد نظر در سیستم روسازی، ضخامت لایه و اندازه درشتترین دانه مصالح تعیین میشود. برای هر مورد حدود دانه بندیهای مناسب توسط آئین نامههای فنی مشخص میشود که معمولاً بصورت دو منحنی حدی است که منحنی دانه بندی مصالح سنگی باید بین این دو منحنی حدی و حتی الامکان در وسط و بموازات آنها قرار گیرد.
بخشی از مصالح شنی که از الک شماره 200 (075/0 میلی متر) رد میشود قسمت ریزدانه و آنچه که بر روی این الک باقی میماند قسمت درشت دانه مصالح نامیده میشود. مصالح شنی چون دارای مواد چسبنده (قیر، قطران، سیمان و آهک) نیستند لذا نوع دانه بندی آنها بخصوص درصد مواد ریزدانه، شکل دانههای درشت، خصوصیات خمیری و میزان تراکم نقش مهمی را در تأمین مقاومت این نوع مصالح ایفا میکنند.
تحقیق روسازی