لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه4
فهرست مطالب
درآمدی بر وضعیت بازاریابی امروز فرش
- نگرش قوم مدارانه (Ethnocentric Approch)
- عدم وجود افراد متخصص
- عدم وجود شناسنامه
- روشهای غلط تولید
- فقدان نوآوری و یکنواختی طرحها
- مواد اولیه نامرغوب
- مشکلات توزیع
- عدم استفاده از راهبرد قیمت گذاری
- عدم وجود مراکز اطلاعاتی
- عدم انجام تحقیقات بازاریابی (Research Marketing)
- عدم وجود راهبرد صادرات فرش
- فهرست منابع و مآخذ
وضعیت فرشبافی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران، ترکیه، هند، پاکستان، افغانستان، چین، مراکش، مصر و... از دیرباز متداول بوده است و مردم این کشورها به کار بافتن قالی آشنایی داشتهاند و این کشورها را میتوان به عنوان قدیمیترین مراکز بافت فرش در جهان قلمداد کرد.
در میان این کشورها، فرش ایران اعم از قالی و قالیچه و گلیم ودیگر دستبافها جایگاه بسیار بالایی در میان کشورهای جهان دارد. آمارهای موجود در زمینه صادرات فرش این حقیقت را نشان میدهد که تا سال 1970 میلادی، فرش ایران اغلب بازارهای مهم جهان را در نیمی از مقدار و ارزش صادرات جهانی این کالا به خود اختصاص داده است. قبل از پیروزی انقلاب، ارز فراوان حاصل از فروش نفت بر همه فعالیتهای اقتصادی، صنعتی و تجاری کشور اشراف داشت و تمام کمبودها و کاستیها را به راحتی پوشش میداد. این مساله باعث شده بود تا برای هیچ یک از کالاها و تولیدات مورد نیاز اعم از صادراتی یا وارداتی، برنامهریزی و تشکیلات آموزش دیده فراهم نشود. پول رسمی کشور با حمایت کافی ناشی از فروش نفت برخوردار بود و سایر کالاهای مهم از جمله قالی، هیچ گاه به صورت مستقل مورد بررسی و مداقه قرار نمیگرفت تا بتواند در نوسانات بازارهای خارجی موقعیت خود را حفظ کند و یا شرایط مناسبتری را به دست آورد. پس از آن در سال 73 ما شاهد یک دوره شکوفایی در صنعت و بازار فرش ایران شدیم که به مدد مطالعه درمورد بازار و همچنین تامین نیاز مشتریان بدست آمد، اما امروزه به علت عدم توجه به اصول بازاریابی نوین و راهبردی فرش در تمامی مراحل از مرحله تهیه مواد اولیه، بافت فرش تا عرضه به بازارهای جهانی باعث شده که ما جایگاه واقعی خود را در بازارهای سنتی و ثابت
تحقیق در مورد درآمدی بر وضعیت بازاریابی امروز فرش