فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله با عنوان نقش فناوری اطلاعات درمدیریت بحران

اختصاصی از فی موو مقاله با عنوان نقش فناوری اطلاعات درمدیریت بحران دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

قالب : ورد

چکیده

بر اساس آمار سازمان ملل متحد بلایای طبیعی هر سال حدود۲۰۰ هزار نفر از مردم جهان را به کام مرگ فرستاده و حدود ‪ ۳۰۰میلیارد دلار خسارت برجای می گذارد. در برخی موارد روش هایی برای پیشگیری وجود دارد و در برخی مواقع نیز باید تمهیداتی برای کاهش صدمات و خسارات جانی و مالی ناشی از بحران های طبیعی اندیشید که یکی از این موارد موثر و کمک‌کننده استفاده از فناوری اطلاعات است که می‌تواند کارساز باشد. هنگام بروز بلایای طبیعی می‌توان از طریق فناوری اطلاعات، در پیش‌بینی امداد و نجات بلایای طبیعی استفاده کرد.

بیش از دو دهه است که اطلاعات، در کنار سایر عوامل تولید، به عنوان یک منبع باارزش مطرح شده است. همگام با گسترش فعالیت های بازرگانی ، جهانی شدن و تغییرات سریع در محیط سازمان ها، اطلاعات به عنوان عاملی استراژیک به شمار می رود، تا جایی که امروزه به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند در مواجهه با مشکلات محیطی و چالش ها و نیز استفاده مناسب از فرصت ها محسوب می شود. در این راستا ، برقراری یک سیستم اطلاعاتی مناسب با بهره گیری از فناوری اطلاعات (IT)  در جهت جمع آوری ، پردازش و نگهداری اطلاعات امری حیاتی است. اگرچه فن آوری اطلاعات و استفاده از رایانه هرگز نتوانسته جایگزین نیروی انسانی در تصمیم گیری شود، ولی از قدرت آن  نیز در کمک به مدیران و کارکنان جهت تصمیم گیری درست با استفاده از اطلاعات دقیق و سرعت بخشیدن به کارها نمی توان صرفنظر کرد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله با عنوان نقش فناوری اطلاعات درمدیریت بحران

تحقیق در مورد گرانش سیارات

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد گرانش سیارات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد گرانش سیارات


تحقیق در مورد گرانش سیارات

شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه22

فهرست مطالب

قوانین نیوتن در مورد گرانش

 

الف . عرض جغرافیایى :

 

تئورى اى براى توضیح تفاوت هاى بین سیارة زهره و زمین:

 

- ماه و مناظر زمینى :

 

آیا در دیگر سیارات گرانش وجود دارد؟

 

مقدمه

 

 

 

صریحا فیزیک درون سیارات را شاخه اى از ژئوفیزیک بدانیم لکن این علم قرابت زیادى با ژئوفیزیک زمین سخت دارد.ژئو فیزیک معمولا به دو معناى عام و خاص به کار             مى رود.به معناى عام ژئوفیزیک شامل مطالعه فیزیک زمین در کلیه پدیده هاى وابسته          مى باشد.از این رو هواشناسى و فیزیک جو،فیزیک اقیانوسها،مغناطیس کره زمین و پیرامون آن و دینامیک زمین را علاوه بر مطالعه پدیده هاى درونى مورد مطالعه قرار              مى دهد.

 

اما به معناى خاص ژئوفیزیک در موردپدیده هاى فیزیکى درون زمین سخت سخن             مى گوید و شامل شاخه هایى چون گرانى سنجی،لرزه شناسی،ژئوفیزیک،                         ژئو الکتریک،ژئودینامیک

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد گرانش سیارات

تحقیق در مورد آشنایی با سبزیکاری

اختصاصی از فی موو تحقیق در مورد آشنایی با سبزیکاری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد آشنایی با سبزیکاری


تحقیق در مورد آشنایی با سبزیکاری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

 

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

  

تعداد صفحه:69

  

 فهرست مطالب

 

سبزیکاری

 

سبزی های برگی :

 

خصوصیات عمده سبزی های برگی :

 

سبزی های برگی به دو دسته تقسیم میشوند

 

اسفناج ))  Spinacia oleraceae L

 

  • انواع جنسیت در اسفناج

 

انواع بذر در اسفناج

 

ارزش غذایی

 

شرایط محیطی

 

خاک

 

کود

 

ارقام اسفناج

 

کاشت و داشت

 

بر داشت

 

تناوب

 

تاریخچه کاهو

 

گیاهشناسی

 

انواع کاهو

 

کاهو کلم

 

کاهو پیچ معمولی

 

ارزش غذایی

 

شرایط آب وهوایی

 

فصل کاشت کاهو در ایران

 

خاک وکود

 

بذر و نشاء

 

بذر پاشی در زمین اصلی

 

تاریخچه کرفس

 

گیاه شناسی

 

انواع کرفس

 

کرفس برگی

 

کرفس قمری

 

کرفس معمولی

 

ارزش غذایی

 

شرایط آب وهوایی و خاک

 

بذر ونشاء

 

داشت و برداشت

 

تاریخچه جعفری:

 

ارزش غذایی

 

شرایط آب وهوایی

سبزی های برگی :

خصوصیات عمده سبزی های برگی :

مقاومت به سرما (زمان کاشت دمای پایین).

گلدهی در روز بلند که باعث کاهش کیفیت.

اغلب انها یکساله اند و در انواع چند ساله به صورت یکساله کشت می شوند.

 

سبزی های برگی به دو دسته تقسیم میشوند

  • سبزی هایی که به صورت پخته مصرف می شوند (اسفناج –تره- جعفری-کرفس).
  • سبزی هایی که به صورت تازه مصرف می شوند (کاهو وسایر سبزی های برگی ).

 

اسفناج ))  Spinacia oleraceae L

 

  • اصل وقدمت
  • نوع وحشی وخودرو آن  در آسیای مرکزی است(ایران –ترکمنستان – افغانستان)
  • Spinacia tetranda

مشخصات گیاهشناسی

  • (خانواده چغندر ) Chenopodiacea
  • یکساله و روز بلند
  • در ابندای رشد ساقه کوتاه و برگها طوقه ای(روزت)
  • ریشه اصلی عمیق تا عمق 140 سانتیمتر(مقاوم به شوری)
  • برگ تخم مرغی یا بیضوی یا نیزه ای- دارای پهنک صاف یا چروکیده).
  • چروکیده از نظر نگهداری در انبار مناسب تر هستند
  • گل نر: کاسبرگ: 4- پرچم: 4
  • گل ماده:کاسبرگ: 2 یا 4 – مادگی: یک خامه و4 تا 6 کلاله دارد
  • انواع جنسیت در اسفناج
  • 1- پایه هایی که فقط گل نر دارند(برگ کم وزود گل).
  • 2- پایه هایی که فقط گل ماده دارند. (برگ زیاد ودیرگل).
  • 3- پایه های دوجنسی که گل نر و ماده به تعداد مساوی دارند.
  • 3- پایه های دوجنسی که گل نر بیشتر از ماده دارند.
  • 4- پایه های دوجنسی که گل ماده بیشتر از نر دارند.
  • نوع 2 و 4 از نظر کیفیت و اقتصادی بهتر هستند.
  • قند، کلروفیل و کاروتن در گیاه ماده بیشتر است.
  • امروزه ارقام یک پایه با گل های نر بیشتر طوری اصلاح شده اند که برگ زیاد ودیرگل هستند.

 

انواع بذر در اسفناج

  • 1- بذر خاردار(انواع قدیمی-مقاوم به سرما- بذر پاشی با ماشین مشکل)

Spinacia oleraceae var oleraceae or Spinosa

2- بذر صاف

Spinacia oleraceae var inermis

 

ارزش غذایی

  • 1- 3 درصد پروتئین
  • ) ABC)2-ویتامین های
  • 3- املاح معدنی( کلسیم – فسفر – آهن- منیزیم- پتاسیم)
  • 4- وجود اسید اگزالیک و نیترات در اسفناج برای سلامتی مضر است.
  • 5-اسید اگزالیک +کلسیم =اکسالات کلسیم(کمبود کلسیم)
  • 6- نیترات در آوندها ذخیره می شود پس دمبرگ و ساقه مملو از نیترات که در طول حمل و نقل و انبار این ماده به نیتریت و از ترکیب نیتریت+ آمین = نیتروزامین(سرطان زا )تولید می شود.

نکته :

 

  • سبزی های برگی مثل کاهو و اندیو و کلم چینی نیترات بالایی دارند(روز ابری).
  • سپس سبزی های ریشهای متوسط
  • و در اخر سبزی های میوه ای می باشند.

شرایط محیطی

  • 1- آب و هوای خنک
  • 2-تابش زیاد آفتاب و دمای متوسط وهوای مرطوب بهترین رشد دارد.
  • 3-مقاوم به سرما و بعضی ارقام تا 7- تحمل می کنند.
  • 4- دوره رشد کوتاه (40-50 روز)و در بهار، پاییز و زمستان کشت می شود.
  • رشد زایشی تحت تاثیر طول روز و گرما است.
  • دمای 0تا5 درجه سانتیگراد به مدت 8-10 روز باعث تسریع گلدهی می شود(ورنالیزاسیون).

خاک

  • زمین های عمیق با بافت متوسط و حاصلخیز که دارای هوموس و  رطوبت کافی هستند.
  • مناسب 6-7 می باشد. pH

در زیر 6 رشد کم ودر بالای 7 کلروز ناشی از کمبود منگنز ایجاد می شود.

کود

  • کود حیوانی کاملا پوسیده( تازه باعث بیماری قارچی )
  • دادن آهک 4 هفته قبل از کاشت  به خاک اسیدی مناسب است (اسفناج خاک  خنثی تا کمی قلیایی را ترجیح می دهد).
  • کود شیمیایی (فسفر-ازت – پتاس) در انواع بهاره و زمین  های قوی یک مرتبه قبل ازکاشت.
  • اما در زمستانه و زمین های ضعیف، یک سوم کود ازت به همراه  کودهای فسفره و پتاسه قبل از کاشت  و دو سوم باقیمانده در دو مرحله به صورت سرک داده می شود.
  • مقدار کود ازت براساس مقدار محصول و مقدار نیترات برگ محاسبه می شود.
  • حد مجاز نیترات در برگ اسفناج است.ppm300

ارقام اسفناج

  • انتخاب ارقام جدید بر اساس خصوصیات زیر:
  • 1- سرعت رشد زیاد
  • 2-تمایل کم به گل رفتن
  • 3-یکسان بودن برگ ها
  • 4-تمایل کم به زرد شن
  • 5- کم بودن مقدار نیترات
  • 6- مقاومت به سرما و افات وامراض(سفیدک دروغین).
  • 7- ارقام با شکل ایستاده
  • ارقام ایران اسفناج برگ پهن ورامین و تعدادی ارقام خارجی است.
  • بذر های هیبرید وجود دارند(کیفیت بالا وگران هستند)

کاشت و داشت

  • جوانه زنی بذر در دمای زیاد(بالای 15 درجه)وکمبود آب و اکسیژن کاهش می یابد.
  • کاشت: 1- دست پاش 2-ردیفی(15-25 سانتیمتر) –عمق کاشت :2-4 سانتیمتر
  • زمان کاشت:بهاره(اخر اسفند) پاییزه (اخر تابستان) زمستانه(اخرپاییز).
  • آب فراوان احتیاج دارد(افزایش محصول و جلوگیری از گل دادن ).

بر داشت

  • وقتی برگ ها 5 تا 6 برگی شدند. بعد از ابیاری وتبخیر آب اضافی برداشت می شود.
  • 15-20 تن در هکتار و گاهی35-40 تن در هکتار است.

 

تناوب

  • بعد از لوبیا و نخود فرنگی و سیب زمینی کشت می شود.

تاریخچه کاهو

  • در مورد مبدا کاهو نقطه نظر های متفاوتی وجود دارد:
  • 1- نواحی دریای مدیترانه و آسیای صغیر
  • 2- نواحی اروپای جنوبی، مصر و آفریقای شمالی
  • از دیدگاه هلم، نوع اولیه آن استLactuca serriola
  • که در اثر جهش ژنی انواع امروزی به وجود آمده است.

گیاهشناسی

Compositae خانواده کاسنی

  • گیاهی یکساله و روز بلند(امروزه ارقام روز خنثی اصلاح)
  • گل آذین کلاهپرک
  • گل ها دوجنسی و خود گشن
  • ابتدا پس از کاشت ریشه عمودی عمیق سپس ریشه های فرعی ایجاد می کند
  • کاشت مستقیم:ریشه عمیق- کاشت نشاء: ریشه ها سطحی
  • برگ ها صاف و بدون کرک(طوقه ای که در رشد بعدی به هم می پیچد)

انواع کاهو

  • (کاهو پرک)Lactuca sativa var crispum -
  • (کاهو پیچ یا کلم)Lactuca sativa var capitata -
  • (کاهوپیچ معمولی)Lactuca sativa var longifolia -
  • (کاهو ساقه ای)Lactuca sativa var angustana -

کاهو پرک

  • برگ ها کوچک و بدون پیچ و به شکل روزت
  • در کشت های گلخانه ای در اروپا به طور وسیع کشت می شود

 

کاهو کلم

  • کیفیت بالا و خوش مزه است.
  • دو نوع مختلف دارد:
  • 1-Crisphead
  • کاهوی زمستانه ایران- قابلیت انباری بالا- خوش مزه –شکل گرد و به هم چسبیده مثل کلم پیچ
  • 2- Butterhead
  • برگ نرم ولطیف- در-کلیه نقاط دنیا کشت- قابلیت انباری کم

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد آشنایی با سبزیکاری

دانلود تحقیق سبک اسنادی کودک عادی وکودک عقب مانده ذهنی

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق سبک اسنادی کودک عادی وکودک عقب مانده ذهنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق سبک اسنادی کودک عادی وکودک عقب مانده ذهنی


دانلود تحقیق سبک اسنادی کودک عادی وکودک عقب مانده ذهنی

مقدمه:

هر ساله میزان قابل توجهی ازمنابع انسانی واقتصادی جامعه به علت عقب ماندگی ذهنی دانش آموزان در سنین مختلف به هدر می رود. هرچند تلاش های از قبیل توجه به مسائل بهداشتی وتغذیه نوزادان وجلوگیری از حامله شدن مادران در سنین بالا ، ناسازگاریهای خونی ، اختلافات هورمونی ... انجام می شودولیکن این مسئله همچنان یکی از مشکلات اساسی هرجامعه ای می باشد.یکی از مسائلی که درزندگی کودکان عقب مانده ذهنی ممکن است زیاد باشد مسئله شکست بیشتر درزندگی آنها باشد . درواقع شکست یک پیامد منفی است که اگر بطور مکرر رخ بدهد منجر به کاهش انگیزه در افراد شود بخصوص اگر این فرد عقب مانده ذهنی باشد که باعث ارزشیابی نادرست آنها از خود ونادیده گرفتن تواناییهاودر نتیجه احساس ضعف وناتوانی در آنها میگردد.عوامل زیادی در موفقیت وشکست دانش آموزان دخالت دارند وطبق تحقیقات انجام شده یکی از این عوامل نحوه اسناد دادن آنها می باشد بدین معنی که اسناد  نامطلوب منجر به کاهش انگیزش در آنها می شود. تئوری اسناد از تئوریهای شناختی انگیزش است که هدف آن بررسی شیوهایی است که افراد ،رویدادها وحوادث راتعیین کرده وبه دنبال روابط روابط علت ومعلولی بین آنها هستند. (هاروی ، ویری 1984)

بیان مسئله:

ما چگونه رفتارهاو انگیزه های دیگرانرا درک وتغییر می کنیم؟
چگونه باور ونگرشهای افرادشکل می گیرد؟
وچرا مردم این گونه رفتار می کنند؟

برای جواب دادن به این سوال ماباید از فرایند اسناد استفاده می کنیم وباید رفتار افرادرابه آمیزه ای ازعلتها اسناد دهیم .  بدون شک در زندگی خود با افرادی مواجه شده ایم که همواره گناه شکست خود را گردن دیگران یا عوامل مختلف بیرونی می اندازند  و به جای اینکه آن شکست راحاصل اعمال خود بدانند   یا خود را مسئول آن شکست بدانند تلاش می کنند تا توجیه قابل قبولی برای شکست خود فراهم کرده وبدین وسیله از ایجاد تصویر منفی از خود در ذهن دیگران اجتناب ورزند. نظریه های اسنادی برمبنای چنین تنبیهایی بنا شده اند.حال سوالی که مطرح می شوداین است که آیا اسناد دادن در مورد همه کودکان نیز صدق  می کند واینکه کودک عقب مانده ذهنی از آن چگونه استفاده می کند. به طور کلی در این تحقیق بدنبال این مسئله هستیم که آیا با افزایش سن نوع اسناددادن کودکان عادی وعقب مانده ذهنی باهم تفاوت داردودیگر اینکه آیانوع اسناد دادن دختران وپسران با یکدیگر تفاوت دارد واگر دارد بیشتر از سبک رویدادهای منفی یا مثبت استفاده  می نمایند از اینرو بر آن شدیم که بر روی سبکهای اسنادی در کودکان عقب مانده ذهنی واینکه مشکلات وشکستها وموفقیتهای خود راچگونه وبه چه عواملی نسبت می دهند بررسی نمایم . امیدوارم این تحقیق مقدمه ای کوچک برای توجه بیشتر به این کودکان که در جامعه مانند آنها کم نیز نمی باشند، باشد.یکی دیگر از اهداف این پژوهش بررسی اولیه این مساله است که در سلامت وبهداشت روان آنها تاثیر بسزایی دارد این نکته مهم دیگر آنکه استفاده به موقع از سبک اسنادی می تواند سبب کاهش اضطراب وفشارروانی افراد به خصوص در این گروه از کودکان می گردد. دیگر عامل مشکلاتی که این کودکان برای خانواده های خودبوجود می آورند ، نوع نگرشی که خانواده آنها نسبت به آنان دارند. اینکه آنان نیز مانند دیگر افراد جامعه شکست خود را به عوامل بیرونی وناپایدار واختصاصی نسبت می دهند یابه گونه دیگر ویا اینکه اصلاٌ این کودکان می توانند از تئوریهای شناختی اسناد استفاده کنند و آیا اسناد دادن برای آنهامعنی دارد یاخیر.  

 

شامل 71 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق سبک اسنادی کودک عادی وکودک عقب مانده ذهنی

دانلود تحقیق رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی


دانلود تحقیق رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی

قوم یا قومیت در انگلیسی از واژه Ethnie مشتق شده و در زبان یونانی Ethnos به مردمانی اطلاق می شود که بیش از پیدایش دولتهای تک شهری بصورت عشیره ای یا قبیله ای زندگی می کردند. ویژگیهای قوم و ملت تقریباً یکسان هستند که پیوندهای خویشی در اقوام قویتر از ملت است و علاوه بر این ملت به دنبال حاکمیت سیاسی است تفاوت اساسی بین ملت و قومیت بوجود آمدن دولت ملی می باشد. یکی از عوامل تشدید کننده شکافهای قومی زبان می باشد که این تمیز قومی و به تعبیر جان اقوام است. مذهب یکی دیگر از عوامل تشدید کننده گرایشات قومی است نخبگان سیاسی تاثیر زیادی در ناسیونالیسم منفی و کاذب قومی دارند. بی اعتیادی به نارضایتی اقتصادی و سیاسی زمینه اعتراض وشورش را به همراه خواهد داشت و نظریات مختلف نیز در این زمینه قابل توجه است.

رابطه جودری میان امنیت و تهویه مورد توجه قرار گرفته است و نیز به این امر که چه شیوه هایی برای حل و فصل نازمات قومی بکار گرفته می شد. و چندین راپیشنهادی برای مدیریت قومی در نظر گرفته شده است که مفصل در مورد آن اشاره می گردد.


 

امروزه امنیت بعنوان اصلی ترین شاخص و عنصر رشد تعالی یک جامعه تلقی می‌گردد امنیت نیز بدون وجود انسجام و وحدت سیاسی تامین نمی گردد، به علاوه چگونگی دست یابی به انجام و وحدت سیاسی نیز وابستگی شدیدی به مدیریت سیاسی جامعه دارد، قومیت در دنیای امروز بعنوان متغیری تقریباً مفار با انجام و وحدت و بدین دلیل تهدید کننده امنیت مطرح می گردد. جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری که در جرگه کشورهای کثیر القوم قرار گرفته است شاید حادترین شرایط و معضلات امنیتی نهفته قومی را در میان این کشورها دارا باشد. آنچه ایران را از سایر کشورهای کثیر القوم متمایز می نماید استقرار اقوام در حاشیه و نوار مرزی کشور و نیز همسایگی هر یک از آنها با اکثریت قومی آن سوی مرز است.

در چنین شرایطی بسترسازی لازم برای ایجاد و انسجام یکپارچگی و وحدت بین اقوام مستلزم تلاش پیگیر و برنامه ریزی ویژه ای می باشد که مدیریت سیاسی کشور می‌بایستی برای دست یابی به آن اهتمام جدی ورزد تبیین چگونگی تهدید امنیت ملی از ناحیه قومیتها، معرفی اقوام ایرانی و در نهایت راه کارهای حل منازعات قومی عمده‌‌ترین مسایلی هستندکه در این نوشتار بدانها پرداخته خواهد شد.

نگارنده با افزار به بضاعت ناچیز علمی خود، آنچه را در توان داشته در تهیه مطالب و تدوین این رساله به کار گرفته و بالمال از وجود ایران و اشکال نیز مصون نخواهد بود اگر هم موقعیتی در این راه حاصل گشته باشد، مرهون حوصله، دقت و ارشادات ارزنده استاد گرانقدر جناب آقای دکتر امیر محمدحاجی یوسفی می باشد که در طی مدت انجام این پژوهش دلسوزانه حقیر را یاری و از اندوخته علمی خویش بهره مند نموده اند. در اینجا لازم می دانم از قبول زحمتی که فرموده اند نهایت سپاسگزاری و قدردانی را به عمل آورم، همچنین از راهنماییهای استاد مشاور جناب آقای حق پناه و همه عزیزانی که بنده را مورد تشویق و لطف خویش قرار دادند، تشکر و سپاسگزاری می نمایم.

شامل 48 صفحه فایل word  قابل ویرایش
 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق رویکردهای قومی و امنیت جمهوری اسلامی