فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و محل استفاده و ...

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و محل استفاده و ... دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و محل استفاده و ...


دانلود مقاله آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و محل استفاده و ...

انواع جوشکاری

  1. I. جوشکاری با قوس الکتریکی :

یکی از متداول ترین روشهای اتصال قطعات کار می باشد، ایجاد قوس الکتریکی عبارت از جریان مداوم الکترون بین دو الکترود و یا الکترود و یا الکترود و کار بوده که در نتیجه آن حرارت تولید می شود. باید توجه داشت که برای برقراری قوس الکتریک بین دو الکترود و یا کار و الکترود وجود هوا و یا یک گاز هادی ضروری است. بطوریکه در شرایط معمولی نمی توان در خلاء جوشکاری نمود.

در قوس الکتریکی گرما و انرژی نورانی در مکانهای مختلف یکسان نبوده بطوریکه تقریباً 43% از حرارت درآند و تقریباً 36% در کاتد و 21% بقیه بصورت قوس ظاهر می شود. دمای حاصله از قوس الکتریکی بنوع الکترودهای آن نیز وابسته است بطوریکه در قوس الکتریکی با الکترودهای ذغالی تا 3200 درجه سانتیگراد در کاتد و تا 3900 در آند حرارت وجود دارد. دمای حاصله در آندو کاتد برای الکترودهای فلزی حدوداً 2400 درجه سانتیگراد تا 2600 درجه تخمین زده شده است.

در این شرایط درجه حرارت در مرکز شعله بین 6000 تا 7000 درجه سانتیگراد می باشد از انرژی گرمائی حاصله در حالت فوق فقط 70% تا 60% در قوس الکتریک مشاهده گردیده که صرف ذوب کردن و عمل جوشکاری شده و بقیه آن یعنی 30% تا 40% بصورت تلفات گرمائی به محیط اطراف منتشر می گردد.

طول قوس شعله Arc length بین 8/0 تا 6/0 قطر الکترود می باشد و تقریباً 90% از قطرات مذاب جدا شده از الکترود به حوضچه مذاب وارد می گردد و 10% باطراف پراکنده می گردد. برای ایجاد قوس الکتریکی با ولتاژ کم بین 40 تا 50 ولت در جریان مستقیم و 60 تا 50 ولت در جریان متناوب احتیاج می باشد ولی در هر دو حالت شدت جریان باید بالا باشد نه ولتاژ.

انتخاب صحیح الکترود برای کار

انتخاب صحیح الکترود برای جوشکاری بستگی به نوع قطب و حالت درز جوش دارد مثلاً یک درز V شکل با زاویه کمتر از 40 درجه با ضخامت زیاد حداکثر با قطر اینچ که معادل 2 میلیمتر است برای ردیف اول گرده جوش استفاده می گردد تا کاملاً در عمق جوش نفوذ نماید. ولی چنانچه از الکترود با قطر بیشتر استفاده شود مقداری تفاله در ریشه جوش باقی خواهد ماند. که قدرت و استحکام جوش را تقلیل می دهد.

انتخاب صحیح الکترود( از نظر قطر)

بایستی توجه داشت که همیشه قطر الکترود از ضخامت فلز جوشکاری کمتر باشد هر چند که در بعضی از کارخانجات تولیدی عده ای از جوشکاران الکترود با ضخامت بیشتر از ضخامت فلز را به کار می برند. این عمل بدین جهت است که سرعت کار زیادتر باشد ولی انجام آن احتیاج به مهارت فوق العاده جوشکار دارد.
همچنین انتخاب صحیح قطر الکترود بستگی زیاد به نوع قطب ( + یا - ) و حالت درز جوش دارد مثلاً اگر یک درز V شکل با زاویه کمتر از 40 درجه باشد بایستی حداکثر از الکترود با قطر پنج شانزدهم اینچ برای ردیف اول گرده جوش استفاده کرد تا کاملاً بتوان عمق درز را جوش داد. چنانچه از الکترود با قطر زیادتر استفاده شود مقداری تفاله در جوش باقی خواهد ماند که قدرت و استحکام جوش را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. در حین جوشکاری گاهی اوقات جرقه هائی به اطراف پخش می شود که دلایل آن چهار مورد زیر است.

ایجاد حوزه مغناطیسی و عدم کنترل قوس الکتریکی

ازدیاد فاصله الکترود نسبت به سطح کار

آمپر بیش از حد یا آمپر بالای غیر ضروری

عدم انتخاب قطب صحیح برای جوشکاری

اطلاعات پاکت الکترود

مطابق استاندارد پاکت ها و کارتنهای الکترود بایستی علامت ها و نوشته هائی داشته باشند که حتی المقدور مصرف کننده را در دسترسی به کیفیت مطلوب جوش راهنمائی و یاری نمایند.
در روی پاکت الکترود علاوه بر نام کارخانه سازنده , نوع جنس نیز درج می شود که برای مصرف صحیح حائز اهمیت است.
هر پاکت الکترود بایستی علاوه بر اسم تجارتی الکترود, طبقه بندی آن الکترود را حداقل طبق یکی از استانداردهای مهم بیان نماید. برای آگاهی از طول زمان ماندگی الکترود در کارخانه, بازار یا انبار و غیره . شماره ساخت یا تاریخ تولید روی پاکت نوشته یا مهر زده می شود.
قطر سیم مغزی الکترود مصرف کننده را در کاربرد صحیح آن با توجه به صخامت فلز, زاویه سیار , ترتیب پاس و غیره راهنمایی می کند.
نوع جریان برق از اینکه جریان دائم یا جریان متناوب لازم است( با موتور ژنراتور یا ترانسفورماتور می توان جوش داد) یا هر دو و در جریان دائم نوع اتصال قطبی بایستی یا به عبارت یا علامت روی پاکت درج شود.
حالت یا حالاتی از جوشکاری که این الکترود در آن حالت یا حالات مناسب است روی پاکت بیان می شود.
درج حدود شدت جریان برق ( بر حسب آمپر ) جهت انتخاب اولیه ( تنظیم دقیق شدت جریان ضمن جوشکاری با توجه به عوامل مختلف انجام می شود) ضروری است. وزن الکترودها یا تعداد الکترود داخل هر بسته روی پاکت یا بر چسب آن درج می شود. نوشتن مواردی که در بالا به آن اشاره شد, روی پاکت مطابق بیشتر استانداردها اجباری است.
همچنین خواص مکانیکی و شیمیائی , وضعیت ذوب و کیفیت قوی, نحوه نگهداری و انبار کردن, درجه حرارت خشک کردن, مواد استعمال بخصوص و پاره ای توصیه های دیگر در روی پاکت برای آگاهی مصرف کننده چاپ شده و یا مهر زده می شود.

انواع الکترودها

الکترودهائی که در جوش اتصال فولاد به کار برده می شوند مفتولهای مغزی با آلیاژ یا بدون آلیاژ دارند که جریان جوش را هدایت می کند. شعله برق بین قطعه کار و سرآزاد الکترود می سوزد و الکترود به عنوان یک ماده اضافی ذوب می شود.
الکترودهای نرم شده دارای علائم اختصاری بوده ( دین 1913 ) که روی بسته بندی آنها نوشته شده است. علائم اختصاری تمام نکات مهمی که در به کار بردن آن الکترود باید مراعات شوند نشان می دهند.

مشخصات الکترودها

در جوشکاری مشخصات الکترودها با یک سری اعداد مشخص می گردند. اعداد مشخصه به ترتیب زیر می باشد.

E 60 10

E = جریان برق
60 = کشش گرده جوش بر حسب پاوند بر اینچ مربع
1 = حالات مختلف جوشکار ی
0 = نوع جریان می باشد.

علامت اول
در علائم الکترود بالا E مشخص می نماید که این الکترود برای جوشکاری برق بوده با استقاده می شود. ( بعضی از الکترودهای پوشش دار هستند که در جوشکاری با اکسی استیلن از آنها استفاده می شوند مانند FC18 ).

در علامت دوم
عدد 6 و 0 یعنی مشخصه فشار کشش گرده جوش بر حسب پاوند بر اینچ مربع بوده بایستی آن را در 1000 ضرب نمود یعنی فشار کشش گرده جوش این نوع الکترود 60000 پاوند بر اینچ مربع است.
Kg/mm2

علامت سوم
حالات جوش را مشخص می کند که همیشه این علامت 1 یا 2 یا 3 می باشد. الکترودهائی که علامت سوم آنها 1 باشد در تمام حالات جوشکاری می توان از آنها استفاده کرد. و الکترودهائی که علامت سوم آنها عدد 2 می باشد در حالت سطحی و افقی مورد استفاده قرار می گیرند. الکترودهائی که علامت سوم آنها 3باشد تنها در حالت افقی مورد استفاده قرار می گیرند.

علامت چهارم

...

 

 

 

 

 

37 ص فایل WORD


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آنچه از جوشکاری باید بدانیم: انواع جوشکاری ، انواع الکترودها ، طریقه و محل استفاده و ...

دانلود پروژه برنامه ریزی و طراحی هتل درمشهد

اختصاصی از فی موو دانلود پروژه برنامه ریزی و طراحی هتل درمشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه برنامه ریزی و طراحی هتل درمشهد


دانلود پروژه برنامه ریزی و طراحی هتل درمشهد

نیاز هتل قبل از هر چیز با منشا سفر ایجاد می شود ومفهوم مسافرت که از دیر باز با اهداف گوناگون تجارت و سیاحت و زیارت و ... و یا حتی یافتن جای مناسبی برای زندگی به آن می پرداخته ما را به فکر آسان پیمودن این مسیر برای او و بیتوته ای کوتاه و آرامش بخش در مسیر و مقصد می کند . مسیر که خود بخش مهمی از سفر است و نمادی از گذر انسان از این دنیاست خود به کیفیتی انسانی نیازمند است که بتواند ذهن مسافر را در هر مرحله از سفر به درکی بالاتر سوق دهد و ارزشی والاتر برای او قائل باشد .

در این میان مسافر که تشنه رسیدن است نیروی روح و جسم خود را در اتراق کوتاه در کاروانسراها باز می یابد و زمانی که به مقصد می رسد و باروبنه می نهد دلتنگی اش برای خانه دو چندان می شود. در اینجاست که نیازی در او سر برمی نهد که چگونه می تواند مدتی را که در مقصد است آرامش و امنیت خانه اش را بازیابد. او خانه را جستجو نمی کند بلکه شاید گمنام بودن را بهتر بپسندد . شاید بخواهد ساعتی در فضایی لم دهد و روزنامه بخواند چای بنوشد و تلفن بزند بدون آنکه آن فضا متعلق به او باشد . فضایی مختص خود را می طلبد جایی که نام آن هتل است.

امروزه با گسترش مفهوم جهانی شدن و برداشته شدن مرزها سفر آسانتر شده است.

در جهان امروز یک انسان با تجربه و موفق نیازمند سفر کردن است. ارتباطات او را به اهدافش در هزینه تخصصی نزدیک می کند و دیدن جهان و آشنایی با فرهنگ دیگران و یا کسب و تجارت در سایر کشورها و نیز حفظ منافع سیاسی خود در آن کشورها مسائلی است که او را مجبور به اقامت در سایر کشورها می نماید .

این موضوع در سفرهای داخلی هم تعمیم می یابد . علی الخصوص که گاها به دلیل کمبود امکانات اقامتی یا عدم امنیت آن شاهد منصرف شدن مردم از مسافرت هستیم .

فرهنگ غنی و قدرت و تنوع  فرهنگی ایران نیز شایستگی و سفر در آن را دو چندان می کند. این امر بستر مناسبی را برای سیر و سفر مردم داخل و خارج کشور به نقاط مختلف این سرزمین فراهم نموده است . شهر مقدس مشهد نیز به لحاظ جاذبه زیارتی بودن و پذیرایی سالانه 14 میلیون زائر داخلی و خارجی در این میان از اهمیت زیادی برخوردار است.

شاید هدف از سفر به مشهد از نظر رتبه بندی بیش از هر چیز همین زیارتی بودن آن است. اما از اهمیت وجود آثار فرهنگی تاریخی و همین راههای آسیای میانه در شرق که در مشهد است نباید غافل شد و باید با تقویت این آثار صنعت توریسم این شهر بزرگ را گسترش داد.

گفتار اول : طرح مسئله

دقت نظر و تفحص در بیان اهمیت هتل و رفتار سنجی دقیق انسان در آن و نیازهای روز افزون او موضوع مورد بحث را دچار پیچیدگی خاصی می نماید. آیا می توان برای طراحی هتل در دنیای امروز با همان ساختارهای قبلی و استانداردهای دیروز با هتل دیگر رقابت کرد و یا توریست های بیشتری جذب کرد؟

اگر به گذشته بنگریم درمیابیم که تکنولوژیهای امروز نظیر تلفن ، کامپیوتر و موبایل در ابتدا به صورت نیاز نبوده اند چون اصولا چنین نیازهایی تا آن حد احساس نمی شده که منجر به پیشرفت شود و بلکه حس سرگرمی جویی و تنوع طلبی انسان او را به این نقطه کشانده استت.

پس شاید در یک هتل فقط نباید به دنبال نیازهای استفاده کنندگان از فضاها بود بلکه باید نیازهای نهفته روح انسان را دریافت و در فضاها از تمهیداتی بهره برد که بتواند حرف جدیدی در میان هتل های رقیب داشته باشد .

سوال دیگری که مطرح می شود این است که انتظار یک مسافر از سفر به ایران و علی الخصوص مشهد چیست؟

آیا انتظار دارد لوکس ترین هتلی را که در ایالت متحده و یا در اروپا دیده با همان استانداردها این جا ببیند؟

گر چه که استانداردهای پیشرفته هتل های بزرگ بسیار در جذب مسافر مهم است اما موضوعی مهمتر مسافر را به این شهر کشانده است. با نگاهی عمیق تر درمی یابیم که شاید هتلی ساده اما با تنوع بسیار زیادی در فضاها و ایجاد سرگرمی و تفریح برای استفاده کنندگان که متناسب با قصد سفر آنان باشد ، بتواند ما را به هدفمان نزدیک نماید.

گفتار دوم : اهداف راهبردی

با توجه به مباحث مطرح شده در زمینه طرح مسئله ، اهداف زیر در نظر می باشد.

1- تشویق و ایجاد انگیزه های مسافران داخلی و خارجی به استفاده از این هتل

2- ایجاد جاذبه های گردشگری و تفریحی برای استفاده کنندگان داخل شهر و مسافران

3- تعریف و تفکیک حوزه های فعالیتی و برقراری رابطه صحیح بین کلیه استفاده کنندگان از فضاهای هتل

گفتار سوم : مکان یابی

با توجه به حوزه عملکردی وسیع این مجموعه و نیاز به ایجاد دسترسی های فراوان ، ضرورت وجود عناصر اتصال دهنده نمایان می شود.

بنابراین مکان مجموعه در مجاورت کاربری های شهری ارجع می باشد و پیوند آن با عناصر اتصال دهنده مانند میادین عمومی شهری و بازارهای مهم و معروف ضروری به نظر می رسد.

شهر مشهد به دلیل دارا بودن شبکه شعاعی و ترکیبش با شبکه شطرنجی در بافت جدید ، تقریبا بخش عظیمی از اراضی خود را در مجاورت شبکه اصلی معابر دارد و یکی از خصوصیات این مجموعه اینست که باید در معابر درجه 1 مهم قرار گیرد.

قرار گرفتن آن در فضای شهری با سطوح باز که امکان ایجاد چشم اندازهای متنوع را داشته باشد و ترکیب شدنش با فضای شهری پر از رفت و آمد می تواند به پویایی و کارآیی مجموعه بسیار کمک کند.

با توجه به تراکم بالای هتل ها و هتل آپارتمانها در محدوده نزدیک حرم و کمبود زمینی با سطح مورد نیاز که بتواند جاذبه های تفریحی برای شهروندان نیز داشته باشد از انتخاب سایت در آن منطقه صرف نظر کردیم و چون منطقه کوهسنگی به دلیل دارا بودن پتانسیل های بالای گردشگری از مناطق مهم توریستی مشهد به شمار می رود به عنوان سایت مورد نظر در این پایان نامه انتخاب شده است.

حوزه دوم : شناخت

بخش اول : تعریف موضوع

الف : تعریف جهانگردی

به استناد ماده 1 قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی منظور از ایرانگردی وجهانگردی عبارتست از: هر نوع مسافرت انفرادی یا گروهی که بیش از 24 ساعت و به منظور کسب و کار نباشد.

توریست با توجه به اهداف مسافرت به انواع مختلف تقسیم می شود:

  • توریست تفریحی: در حال حاضر 755 توریست دنیا در این نوع قرار دارند.
  • توریست فرهنگی: این بخش از توریسم تفاوت کیفی با توریسم تفریحی دارد و ایران دارای پتانسیل های مهمی از این نوع توریست می باشد.
  • توریست ورزشی: این نوع توریسم بامسابقات جهانی و منطقه ای در کشورها افزایش می یابد. و کشورها با شرایط خاص خود توریست ورزش را جذب می نمایند.
  • اکوتوریسم: توریستهایی که به دنبال چشم اندازهای طبیعی و دیدنی های محیط زیست هستند، ایران نیز داری پتانسیل های قابل ذکری در این ارتباط می باشد.
  • توریست پزشکی: در بعضی از کشورها با ارائه خدمات برتر پزشکی مسافران را جذب می نمایند.
  • توریست مذهبی: که مسافران به دلیل جاذبه های مذهبی به کشورها مسافرتمی نمایند (عربستان صعودی)
  • توریست معاملات: در بسیاری از کشورها جاذبه های تجاری سیل عظیمی از تجارت مسافران را به آن کشورها جذب می نماید (ایالات متحده عربی- هنگ کنگ، سنگاپور و ...)

شامل 149 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه برنامه ریزی و طراحی هتل درمشهد

دانلود تحقیق نوشابه ها وفرایند تولید

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق نوشابه ها وفرایند تولید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نوشابه ها وفرایند تولید


دانلود تحقیق نوشابه ها وفرایند تولید

تعداد زیادی از آشامیدنی‌ها به منظور برطرف کردن نیازهای تغذیه مصرف نمی‌گردند، بعضی از آنها برای رفع عطش و تعدادی محرک هستند.

هر کدام از این آشامیدنی‌ها اهمیت فراوانی دارند، زیرا از اجزاء تشکیل دهنده غذایی ساخته می‌شوند و هم تابع قوانین مربوط به مواد غذایی خالص محسوب می‌گردند و هم از سوی دیگر این فرآورده‌ها در حجم عظیمی به مصرف می‌رسند و در بعضی نقاط نوشیدن آنها بر آب ترجیح دارد. به علاوه ماءالشعیر و نوشابه‌های گازدار (به استثنای نوشابه‌های رژیمی) تولید کالری می‌کند. قهوه و چای، گرچه به تنهایی فاقد کالری هستند، ولی اغلب چون با خامه یا قند مصرف می‌شوند، کالری‌زا هستند. تکنولوژی هر کدام از این آشامیدنی‌ها و اجزا تشکیل دهنده آنها به مطالعه وسیع و گسترده نیاز دارد.

آشامیدنی‌های گازدار غیرالکلی

این آشامیدنی‌ها که «سوداپاپ» مثال بارزی از آنهاست، عمدتاً شیرین شده، سپس معطر و اسیدیفیه شده و به صورت مصنوعی گازدار می‌گردند. بعضی اوقات به روش شیمیایی نگهدار می‌شوند. قدمت این فرآورده‌ها به عهد یونانیان و رومیان قدیم می‌رسد. در آن زمان آب‌های معدنی برای مصارف طبی و نوشیدن توصیه می‌شدند. از سال 1767، دانشمندی انگلیسی به نام ژوزف پریستلی صنعت نوشابه‌های گازدار را از طریق مصنوعی گازدار کردن آب پایه‌گذاری نمود. تولید گاز انیدریک کربنیک در ابتدا از طریق اسید کردن بی‌کربنات سدیم یا کربنات سدیم صورت می‌گرفت و نام نوشابه‌های سودا که امروزه هنوز هم به آنها اطلاق می‌شود، به همین دلیل است. گرچه دیگر تولید با این روش منسوخ شده و تدریجاً آب میوه‌ها و عصاره آنها به نوشابه‌ها برای معطر کردن اضافی شده است. امروزه در امریکا حدود 9 بیلیون دلار نوشابه گازدار به فروش می‌رسد. در این کشور 2200 کارخانه نوشابه‌سازی وجود دارد و در این کارخانجات 50 بیلیون نوشابه در سال به فروش می‌رسد.

اجزا تشکیل دهنده و ساخت

افزوده‌های عمده آشامیدنی‌های گازدار، قند، مواد معطر کننده، رنگ، اسید و انیدریم کربنیک است. ترکیبات بعضی از انواع نوشابه، یعنی شکر، انیدرید کربنیک و اسید در جدول زیر نشان داده شده است. فرمول ساخت کارخانجات مختلف ممکن است از نظر درصد ترکیبات مذکور تا حدودی فرق داشته باشد.

ترکیب تعدادی از نوشابه‌های گازدار

نوع طعم

بریکس قند

حجم گاز

درصد اسید

pH

طعم کولا

  1. 5
  2. 4
  3. 09
  4. 6
   

روت بیر

  1. 9
  2. 3
  3. 04
  

4

جینجر ایلز

  1. 9
  2. 8
  3. 1
  

 

وانیل

  1. 2
  2. 6
  3. 02
  

 

لیمویی

  1. 6
  2. 4
  3. 1
  

3

پرتقالی

  1. 4
  2. 3
  3. 09
  4. 4
   

گیلاس

12

  1. 4
  2. 09
  3. 7
  

تمشک

  1. 3

3

  1. 13

3

انگور

  1. 2
  2. 2
  3. 1
  

3

قند

قند مورد مصرف در نوشابه‌ها، ساکاروز است که به صورت شربت غلیظ خریداری و یا اینکه بعد از حمل کریستال‌های شکر درست می‌شود. سپس قند را با مواد معطر کننده، رنگ و اسید مخلوط و با مواد شیمیایی نگهدارنده تثبیت می‌کنند. نوشابه تولید شده حاوی 14-8 درصد قند می‌باشد. قند نه تنها خاصیت کالری‌زایی به نوشابه می‌بخشد، بلکه پیکره و قوام نیز در آن ایجاد می‌کند. در تولید نوشابه‌های رژیمی که از ساکارین به جای شکر استفاده می‌شود. پیکر دهنده‌هایی از قبیل کربوکسی متیل سلولز یا پکتین مصرف می‌گردند.

تا سال‌های اخیر در نوشابه‌های رژیمی از سیکلامات سدیم به میزان 25/0 درصد به اضافه 01/0 درصد ساکارین به جای شکر استفاده می‌شد. سپس در سال 1969 که مصرف سیکلامات‌ها در آمریکا ممنوع شد، مقدار مجاز مصرف ساکارین در هر 355/0 لیتر، 7/1 گرم (بطری 336 میلی‌لیتری) شناخته شد، ساکارین تنها شیرین کننده غیرتغذیه‌ای مورد استفاده در نوشابه‌های گازدار غیررژیمی می‌باشد. حدود 10 درصد نوشابه‌ها را نوشابه‌های رژیمی تشکیل می‌دهد. در سال 1977، اداره نظارت بر مواد غذایی امریکا، مصرف ساکارین را به هر میزان قدغن نمود.

مواد طعم دهنده

این مواد به صورت طعم دهنده‌های سنتیک، عصاره‌های طبیعی و کنسانتره‌های آب میوه وجود دارند. نسبت به شرایط اسیدی و در معرض نور برای یک سال یا بیشتر می‌بایست مقاوم باشند، زیرا بطری‌های نوشابه ممکن است برای چنین مدتی به مصرف نرسند. مواد طعم دهنده در مقابل حرارت‌های بیش از 28 درجه سانتیگراد مقاوم نیستند، به این دلیل نوشابه‌ها هرگز استرلیزه یا پاستوریزه نمی‌شوند.

یک طعم دهنده مصنوعی میوه‌ای که حاوی ترکیبات معطر و عصاره‌های طبیعی است، ممکن است بیش از 24 جز داشته باشد. طعم‌های کولایی حتی ترکیبات پیچیده‌تری داشته و فرمول آنها محرمانه است تا مورد استفاده سایر رقبای این صنعت قرار نگیرد. بعضی اوقات اجزایی به آنها افزوده می‌شود که آنالیز آنها امکان‌پذیر نبوده و محرمانه‌تر کردن فرمولاسیون آنها را مضاعف می‌کند. طعم‌های کولایی اغلب حاوی کافئین که محرک ضعیفی است، می‌باشند. هنگامی که از طعم‌های میوه‌ای حاوی روغن استفاده می‌شود، برای جلوگیری از جدا شدن روغن آن به عوامل امولسیون کننده در آشامیدنی نیاز می‌باشد.

فرمولاسیون طعم رازبری

اجزاء تشکیل دهنده

تعداد قسمت

اتیل متیل فنیل کلیسیدات

400

بنزیلیدن ایزوپروپیلیدن استون

100

متوکسی استوکسی استوفنون

50

بنزیل استات

50

فنتیل الکل

50

اسانس پرتقال

40

ایزوبوتیل استات

30

وانیلین

25

متیلیونون

25

بتا آیونون

10

کومارین

15

اسانس ایریس کانکریت

10

اتیل استات

10

اتیل کاپروات

10

هگزانیل استات

10

هگزنیل استات

10

متیل سالیسیلات

10

اسانس میخک

10

اسانس ژرانیوم

10

هگزیل الکل

5

هگزنول

5

آنیس آلدئید

5

بنزآلدئید

5

استیل متیل کاربینول

3

بای استیل

2

 

رنگ‌ها

‌رنگ‌های عمده‌ای که در نوشابه‌ها مصرف می‌گردد، بیشتر سنتیک و از نوع کول‌تار هستند. این گونه رنگ‌ها حتماً می‌بایست توسط اداره نظارت بر مواد غذایی‌ امریکا تایید و دارای استانداردهای خلوص شیمیایی باشند، کارامل حاصل از قند سوخته که رنگ غیرسنتیک است، در نوشابه‌سازی کاربرد دارد. رنگ‌های سنتیک به دلیل خاصیت رنگزایی زیادتر و استحکام بیشتر نسبت به رنگ‌های طبیعی میوه‌ای ارجحیت دارند، حتی وقتی از عصاره رنگی میوه‌ها در نوشابه استفاده می‌شود، رنگ‌های سنتیک به عنوان مکمل اضافه می‌گردند.

اسیدها

گرچه انیدرید کربنیک اسیدزایی در نوشابه دارد، ولی به اغلب نوشابه‌ها افزوده می‌گردد. مقصود از افزودن اسید، تشدید طعم نوشابه است. اسیدهای عمده‌ای که در نوشابه‌سازی مصرف می‌گردند، شامل: فسفریک، سیتریک، فوماریک، تارتاریک و مالیک اسید است. سیتریک، تارتاریک و مالیک، اسیدهای طبیعی میوه‌ها هستند. بنابراین توام با فوماریک اسید برای تشدید طعم نوشابه‌های معطر مصرف می‌گردند. بیشترین کاربرد را سیتریک پیدا کرده است. فسفریک اسید در نوشابه‌های کولایی، روت‌بیر و سایر نوشابه‌های غیرمیوه‌ای بیشترین مصرف را داراست.

علاوه بر تشدید طعم، اسید نقش نگهدارندگی در آشامیدنی‌هایی که حرارت نمی‌بینند، را دارد، به استثنای  شرایط خیلی بهداشتی پایین آوردن pH نوشابه برای نگهداری طولانی کافی نیست. به این دلیل از نگدارنده‌هایی مانند سدیم بنزوات به مقادیر 05/0-03/0 درصد به آشامیدنی اضافه می‌کنند.

آب آب جزء اصلی نوشابه‌های گازدار را تشکیل می‌دهد. گاهی تا 92درصد نوشابه گازدار را آب تشکیل می‌دهد. آب مصرفی نوشابه‌های گازدار، علاوه بر بهداشتی بودن آن از نظر شیمیایی می‌بایست کاملاً خالص باشد. در غیراینصورت این ناخالصی‌ها با اجزا تشکیل دهنده نوشابه واکنش ایجاد می‌کنند. آب مشروب شهر گرچه از نظر باکتریولوژیکی دارای شرایط کافی است، ولی فاقد استاندارد لازم برای

شامل 75 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نوشابه ها وفرایند تولید

دانلود پروژه طراحی مرکز تحقیقات برنج

اختصاصی از فی موو دانلود پروژه طراحی مرکز تحقیقات برنج دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی مرکز تحقیقات برنج


دانلود پروژه طراحی مرکز تحقیقات برنج

در فصل نخستین رساله، ابتدا موضوع پروژه به تفصیل معرفی و هدف از انتخاب موضوع بیان می گردد و اهداف و وظایفی که برای این پروژه در نظر گرفته شده به اختصار توضیح داده می شود تا بر ضرورت طرح تاکید گردد.

اطلاعات اولیه ای که برای انجام پروژه به آن ها نیاز داریم نیز در این فصل گردآوری شده است. در ادامه مکانی که برای پیاده سازی طرح در نظر گرفته شده همراه با ذکر دلایل عنوان می شود. در پایان روش هایی که به کمک آن اطلاعات این رساله جمع آوری شده بیان می گردد.

 1-1)تبیین موضوع :

برای بیان موضوع رساله، معرفی موضوع پروژه و معرفی برنج به صورت مختصر به عنوان جزو پایه ای این تحقیق ضروریست. معرفی اولیه به همراه اهداف و وظایف در نظر گرفته شده برای پروژه در زیر آورده شده است :

 1-1-1)معرفی موضوع پروژه :

موضوع در نظر گرفته شده برای پروژه ی طرح نهایی ، طراحی مرکز تحقیقات برنج می باشد که شامل یک عملکرد اصلی و دو عملکرد فرعی است . عملکرد اصلی مجموعه عملکرد پژوهشی بوده و عملکرد های فرعی عبارتند از عملکردهای آموزشی و فرهنگی . هر سه ی این عملکرد ها بر روی محصول برنج متمرکز شده اند . در این پروژه سعی براین است که ضمن برآورده کردن نیازهای مبتنی بر عملکردها ، پا را از قالب مراکز تحقیقاتی رایج فراتر گذاشته و نگاهی همه جانبه به این محصول با ارزش  داشته باشیم .  محور اصلی چنین مجتمعی را باید بر اهداف و وظایف زیر استوار کرد :

اهداف:

  • \"بهبود و توسعه ی تحقیقات برنج مشتمل بر آب و خاک ، فنی و مهندسی ، آفات و بیماری ها ، تهیه و تولید بذر برای رسیدن به امنیت و سلامت غذایی
  • توسعه ی بهره برداری از فنون پیشرفته ی بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک در تحقیقات برنج
  • برنامه ی جامع افزایش بهره وری ، کاهش ضایعات و بهبود کیفی تولید برنج
  • حفاظت و جمع آوری ، ارزیابی ، احیا ، توسعه و بهره برداری از ذخایر ژنتیکی برای افزایش پایدار تولید برنج
  • احداث ، توسعه ، تکمیل و تجهیز محیط تحقیقات برنج
  • توسعه ی شبکه ی اطلاع رسانی در زمینه ی برنج در کشور
  • ارتقا نقش و جایگاه سازمان تحقیقات برنج در تولید علم و فناوری در کشور
  • ارائه ی آموزش های تقاضا محور متناسب با نیازهای برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی برنج\"]1 [
  • وظایف:
  • \"تحقیق در زمینه افزایش متوسط عملکرد ارقام برنج
  • تولید ارقام مقاوم به تنش های زنده و غیر‌زنده
  • ارتقای کیفیت ارقام
  • حفظ ذخایر توارثی
  • تحقیق در زمینه امکان تولید برنج هیبرید
  • استفاده از فن آوری های جدید (بیوتکنولوژی) در اصلاح برنج
  • تحقیق در زمینه جایگزینی روش های نوین مبارزه با آفات، بیماریها، علفهای هرز و مطالعه در زمینه کنترل بیولوژیکی آفات و بیماری های برنج
  • تحقیق در زمینه تغذیه و تعیین منابع ژنتیکی متحمل به عدم توازن عناصر غذایی
  • تحقیق در زمینه طبقه بندی خاک شالیزار
  • تحقیق در زمینه کاهش ضایعات و استفاده بهینه از این ضایعات
  • تحقیق در مکانیزاسیون، تجهیز و نوسازی اراضی و استفاده بهینه از منابع آب و خاک و استحصال روغن از سبوس برنج\"]1 [

 

2-1-1)معرفی برنج :

1-2-1-1) گیاهشناسی برنج :

\"برنج گیاهی است که دارای ارقام زودرس (طول دورة رشد 130 تا 145 روز)، متوسط ‌رس (150 تا 160 روز) و ارقام دیررس (170 تا 180 روز) می باشد. ریشة برنج سطحی و افشان بوده و حداکثر در عمق 20 تا 25 سانتی‌متری خاک نفوذ می‌نماید. ساقة برنج بندبند و تو خالی بوده و در فواصل مختلف ساقه جداره‌های سختی قرار دارد که در آن قسمت‌ها ساقه توپر می‌باشد و گره نام دارد. تعداد گره‌ها در این گیاه از 10 تا 20 عدد تغییر می‌یابد. برگهای این گیاه کشیده و دارای رگبرگهای موازی بوده و بدون دمبرگ است و قاعدة برگ پهن تر از سایر نقاط آن می‌باشد. و قسمتی از ساقه گیاه یا تمام محیط آنرا احاطه کرده که آنرا غلاف یا نیام می‌نامند. ارتفاع بوته‌های برنج در ارقام مختلف از 50 تا 150 سانتی‌متر و گاهی اوقات تا 200 سانتی‌متر تغییر می‌یابد. برگهای این گیاه متناوب بوده و در دو جانب متقابل ساقه قرار دارند. تعداد برگها در ارقام مختلف برنج متفاوت بوده، در ارقام زودرس 14 تا 15 برگ ، در ارقام متوسط‌رس 16 تا 17 برگ و در ارقام دیررس تعداد برگها 18 تا 19 برگ بر روی هر ساقه می‌باشد.\"]2 [

 2-2-1-1)شرایط مناسب کشت برنج :

\"میانگین دمای مورد نیاز برنج هنگام رشد باید بین 20 تا 37 درجه سانتیگراد باشد. پایین بودن دما در اوایل فصل زراعی یا آبیاری مزرعه با آب سرد سبب می‌شود که زمان رسیدن دانه‌ها به تأخیر افتد. بالا بودن دما هم موجب کاهش تعداد سنبلچه‌های بارور و وزن دانه‌ها می‌شود . نور هم یکی از عوامل مؤثر در رشد گیاه است. شدت نور در اوایل فصل زراعی شاید عامل محدود کننده ‌ای برای رشد برنج به حساب آید. اما با نزدیک شدن به پایان فصل زراعی ، بویژه موقع تشکیل خوشه ، رقابت برای جذب نور بین بوته‌ها افزایش می‌یابد. مناسب‌ترین میزان رطوبت برای گلدهی گیاه برنج ، 70 تا 80 درصد است . رطوبت کمتر از 40 درصد ، عامل بازدارنده‌ای برای گلدهی گیاه به شمار می‌رود. وزش باد و ریزش باران و تگرگ ، در زمان گلدهی زیانبار است. همچنین بارندگی موقع برداشت محصول هم عملیات مربوط به خشک شدن محصول را به تأخیر می‌اندازد. برنج ، کلا گیاه آب دوستی به شمار می‌رود، ولی آبزی نیست.  آب مورد نیاز برنج از سایر غلات بیشتر است. هشتاد درصد آب مورد نیاز محصول برنج تولید شده در جهان بویژه در نقاط استوایی ، از آب باران تأمین می‌گردد. 20 درصد باقی مانده را از آب رودخانه و آب چاه تأمین می‌نمایند. نتایج بدست آمده نشان داده که اگر دمای آب کمتر از 19 درجه سانتیگراد باشد، زمان رسیدن دانه به تأخیر می‌افتد. اگر هم از 30 درجه بیشتر باشد، گسترش ریشه و میزان عملکرد گیاه برنج به دلیل محدود بودن اکسیژن موجود در آب ، کم می‌شود و بازدهی گیاه کاهش می‌یابد.برنج در خاکهای مختلف ، از فقیر تا غنی که تنها آب مورد نیاز گیاه تأمین باشد به عمل می‌آید. البته مقدار آب مصرفی در خاکهای سبک بیش از خاکهای سنگین است. مناسب‌ترین خاک برای کشت برنج ، خاک رسی با لایه غیر قابل نفوذ در عمق 50 تا 150 سانتیمتری و همراه با مقدار زیادی مواد آلی است. برنج اصولا نسبت به شوری خاک و شوری آب مقاوم است.\"]2 [

 2-1)ضرورت طرح موضوع:

در شرایط کنونی جهان که رقابت های فشرده ی بین المللی بر تمام زمینه ها سایه افکن شده است ، به نظر می رسد برای بقا و تداوم حیات جز نظم بخشیدن به فعالیت های اقتصادی و مجهز شدن به سلاح علم و اندیشه گزینه ای فرا روی انسان قرار ندارد.

بدین ترتیب حفظ ثروت های طبیعی ، قوام بخشیدن به ارزش های سنتی و فرهنگی و همزمان وسعت بخشیدن به دایره ی فعالیت های بین المللی در غالب علم و عمل ، از اصول اولیه ی پایداری در قرن جاری خواهد بود. در این راستا کشور ما با وجود غنای منابع خدادادی ، موقعیت جغرافیایی و توانایی های بالقوه ی نیروی فکری و انسانی ، به علت غفلت و عدم برنامه ریزی صحیح ، از فرصت ها استفاده ی لازم را نبرده و بالتبع از قافله ی جهانی عقب افتاده است و ما را وامدار نسل هایی آتی خواهد کرد . مزیت های نسبی کشور در زمینه ی برخی محصولات کشاورزی و عدم توجه کافی به آنها ، نمونه ی بارزی از عدم برنامه ریزی صحیح ما از فرصت های موجود در عرصه ی بین المللی است .  و در این میان محصول برنج نیز مورد چنین غفلتی قرار گرفته است .

برنج از دیرباز دارای نظام های خاص اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در مناطقی از کشور ایران می باشد . بدین ترتیب لازم است برای تثبیت جایگاه کشور به عنوان یک قطب تولید این محصول ، ساختارهای تولید ، فراوری و تجارت آن را متناسب با نیازهای روز بین الملی و در چارچوب اصول علمی تغییر داد و به طور کلی نظام های تولید برنج را از حالت معیشتی به شکل اقتصاد نوین درآورد .

به منظور ایجاد هماهنگی فعالیت های پژوهشی و اقتصادی  و ارتقائ سطح علمی دست اندرکاران تولید ، فراوری و بازاریابی برنج و در نتیجه تثبیت جایگاه کشور در سطح بین المللی و امکان رقابت در عرصه های جهانی و نهادینه کردن دانش بومی در نظام های تولیدی این محصول تاسیس مجتمع علمی -  پژوهشی و فرهنگی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود .

 شامل 94 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی مرکز تحقیقات برنج

گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی

اختصاصی از فی موو گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی


گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی

دانلود مقاله گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی با فرمت ورد و قابل ویرایش در 26 صفحه

درس گل آرایی پودمان پرورش گل های زینتی در خانه

این مقاله بسیار کامل و جهت ارائه به دانشگاه علمی کاربردی و شامل موارد زیر می باشد :

مقدمه 

سوابق تحقیق 

متن تحقیق 

نتیجه گیری

  پیشنهادات

  منابع و ماخذ

مقدمه:         

  درک زبان گلها و همنشینی با آنها از دیر باز تاکنون الهام بخش شعرا وهنرمندان ما بوده و هست . از مظاهر و جلوه های این همنشینی درخانه ها ، گلدانهای شمعدانی ، عطر یاس و گل محمدی و نیز نقش گل و گیاه در فرشها ، نقاشیها و کاشیکاریهای ما می باشد. فرشهای پر از گل کرمان گویای این واقعیت است که هنرمندان ما به درستی نیاز کویر نشینان را به گل و گیاه دریافته بودند و با پر رنگ کردن این نقش ها سعی در جبران بی مهری طبیعت در این مناطق را داشتند.  گل آرایی که امروزه یک هنر تزئینی به شمار می آید، به معنای قرار دادن گل ها ، شاخه ها ، برگها و سایر عناصر تزئینی در کنار یکدیگر است . به نظر می رسد که گلها زیبایی خود را آسان عرضه می کنند ولی این زیبایی وقتی در کنار گلهای دیگر به تکامل می رسد که هنر و تکنیک درکنار هم، با عشق به طبیعت آمیخته شده باشند و آنگاه یک دسته گل می تواند بیانگر یک احساس لطیف باشد که هر کدام از اجزای آن به منظور خاصی بکار رفته باشد . لازمه درک هنر گل آرایی و ساخت مجموعه های زیبا ودلنشین علاقه ویژه نسبت به طبیعت می باشد تا بتوان به بهترین نحو زیبایی گلها را نمایان ساخت ، به آنها زندگی بخشید و از آنها آرامش گرفت . ایرانیان نخستین ملتی بودند که گل هدیه دادند. امروز در عصر ما زیباترین و ارجمندترین و در عین حال در دسترس ترین و تا حدودی ارزانترین تحفه ها یک شاخه گل یا دسته گل است که به مناسبت های بسیاری هدیه داده می شود.  قدیمیترین و زیباترین سند درباره پیشینه دسته گل در ایران، گل و غنچه های دست داریوش در سنگ نگاره های تخت جمشید است که بیشتر از 2500 سال سابقه دارد. بنابر نظر تحلیل گران تاریخ این نقوش، مراسم برپایی جشن نوروز و به گمان برخی جشن تولد و بعضی مراسم تاج گذاری را به نمایش می گذارد. در برخی از سکه های بر جا مانده از عصر اشکانیان، الهه ای را نشان می دهد که گل یا دسته گل یا شاخه همیشه سبز نخل یا مورد را در دست دارد.

  تاریخچه :‌ 

در میان کهن ترین ظروف کشف شده از مصر ، یونان و ایران ، گلدانها جایگاه ویژه ای دارند و گویای این واقعیت هستند که بشر از دیر باز علاقه داشته گلها را به صورت گروهی و در گلدان و در نزدیکترین فاصله به خود یعنی خانه داشته باشد.....     قبل از قرن ششم میلادی قراردادن گلها و شاخه ها به شکل گروهی و در طرفین محراب معابد بودایی در هند ، چین و ژاپن رواج داشت . اما این ژاپنی ها بودند که اولین بار از حدود قرن ششم میلادی ضمن آموزش الفبای این هنر آموختند که وقتی از بیان یک احساس لطیف عاجز ماندید آن را با گلها بیان کنید . آنها با کلاسیک کردن این هنر و آمیختن آن با انگیزه های فرهنگی خود ، هنر گل آرایی را در تاریخ به نام خود به ثبت رساندند.......


دانلود با لینک مستقیم


گل آرایی از دیدگاه اقتصاد کشاورزی