فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2

اختصاصی از فی موو فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2


فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2

فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2

برای حل مشکل هنگ روی لوگو و ویروسهای اندروییدی

صدرصد تست شده


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش اورجینال گوشی ZTE Blade L2

دانلود مقاله دلایل گاز سوز کردن خودرو

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله دلایل گاز سوز کردن خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله دلایل گاز سوز کردن خودرو


دانلود مقاله دلایل گاز سوز کردن خودرو

در سال‌های اخیر، وقوع بحرانهای نفتی، افزایش سریع تعداد خودروها، کاهش ذخایر نفتی و تصویب قانون‌های سخت مبارزه با آلودگی محیط‌زیست، منجر به آن شده تا ساخت خودروهای کم‌مصرف و با آلایندگی کم و همچنین استفاده از سوخت‌های جایگزین، در دستور کار مراکز تحقیقاتی جهان قرار گیرد.

در کشور ما نیز به‌دلیل مصرف بی‌رویة فرآورده‌های نفتی و محدودیت ظرفیت‌های پالایشگاهی برای تولید بنزین و گازوییل، مشکل تأمین بنزین را تا حدی بغرنج ساخته که اخیراً برخی مسئولان، جیره‌بندی بنزین را به‌عنوان راه‌ چاره مطرح کرداند.

در سه ماهه اول سال 82 ظرفیت تولید بنزین در داخل حدود 16 میلیون لیتر کمتر از میزان بنزین مورد نیاز کشور است که میزان این کمبود، نسبت به مدت مشابه سال قبل، 52.5 درصد افزایش پیدا کرده است. واردات بنزین در همین مدت از سال، حدود 316 میلیون دلار بوده که در مقایسه با چهار ماه نخست سال گذشته، 55 درصد رشد داشته است. طبق آمار موجود، میزان گازوئیل مصرفی در همین مدت از سال 82، حدود 68 میلیون و 900 هزار لیتر بوده که بنا به گفتة مسؤلان، با این روند مصرف، کشور ما در آینده به واردکنندة گازوئیل نیز تبدیل خواهد شد.

در حال حاضر به بیشترین میزان ممکن، بنزین به کشور وارد می‌شود و پالایشگاههای کشور نیز با حداکثر ظرفیت‌های خود، بنزین تولید می‌کنند. از طرف دیگر برای واردات بیشتر بنزین نیز با محدودیت اسکله‌ها مواجه خواهیم بود. با وجود چنین محدودیت‌هایی، روند مصرف به نحوی است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، مصرف بنزین در خلال سالهای برنامه چهارم توسعه کشور، به 100 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

چنانچه این نکته را که میزان قابل توجهی از بنزین تولیدی و وارداتی به علت تفاوت قیمت با کشورهای همجوار، به صورت قاچاق از مرزهای شرقی خارج می‌شود، به مشکلات برشمرده بیفزاییم، به این نتیجه می‌رسیم که کشور ما در زمرة کشورهایی قرار دارد که در آینده با معضل اساسی در تأمین سوخت مورد نیاز وسائل نقلیة خود روبرو خواهند شد. لذا بررسی راه‌حل‌های موجود برای تامین سوخت مورد نیاز، ضروری به نظر می‌رسد.

مشکلات برشمرده نظیر محدودیت تأمین سوخت، آلودگی‌های ناشی از مصرف بیش از حد بنزین و بار اقتصادی تحمیل شده به دولت، موجب شده تا مسئولین به سمت کاهش مصرف سوخت خودروها، جایگزین خودروهای فرسوده و استفاده از سوخت‌های جایگزین حرکت کرده و برنامه‌هایی را در این زمینه تدوین نمایند.

از میان راه‌حل‌های موجود، بنا به دلایلی نظیر عدم دسترسی به تکنولوژی روز در خودروسازی، ناتوانی اقشار آسیب‌پذیر در جایگزینی خودروهای فرسوده و همچنین وجود پتانسیل فراوان در زمینة استفاده از سوخت‌های جایگزین، خصوصاً گاز طبیعی، گزینه استفاده از سوخت‌های جایگزین عملی‌تر به نظر می‌رسد. در این مطلب به بررسی مزایای این جایگزینی و زیرساخت‌های مورد نیاز آن می‌پردازیم.

استفاده از سوخت‌های با منشاء گاز طبیعی در خودرو

با توجه به فراوانی منابع گاز موجود در کشور، گاز طبیعی یکی از گزینه‌های مناسب به عنوان سوخت جایگزین است،  گزارش‌های منتشر شده از سوی انجمن جهانی انرژی، بیان می‌دارد که حداقل تا آغاز سال 2020، گاز طبیعی برای مصارف حمل و نقل زمینی، بهترین و عملی‌ترین جایگزین سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین و گازوییل می‌باشد.

استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوختی با آلودگی کم، نسبت به بنزین، گازوییل و گاز پروپان (LPG)، به صورت روزافزون در سطح دنیا در حال افزایش است؛ در حال حاضر، حدود 2.2 میلیون خودروی سواری گاز طبیعی سوز درکل جهان در حال تردد هستند و بالغ بر 5180 ایستگاه سوخت‌رسانی، به این خودروها گاز طبیعی عرضه می‌نمایند.

طبق آمار جهانی، در سال 1996 ایران با داشتن 800 خودروی گاز طبیعی سوز و تنها یک جایگاه سوخت‌رسانی فعال، در ردة هجدهم جهان قرار گرفته است. این مساله نشان می‌دهد که ایران علیرغم داشتن رتبة دوم از نظر میزان ذخایر گاز در جهان، از امکانات بالقوة خود برای استفاده از این سوخت بهرة چندانی نبرده است.

شامل 14 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله دلایل گاز سوز کردن خودرو

دانلود مقاله آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان یزد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان یزد


دانلود مقاله  آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان یزد

دانلود مقاله  آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان یزد

ت ص:226

فرمت:ورد

قابل ویرایش

کلیات

1-1- تعریف مسأله، هدف و ضرورت اجرای طرح

از مشخصه های اصلی اقتصاد ایران، وابستگی شدید به صادرات نفت است. اما از آنجا که درآمدهای حاصل از صادرات نفت به دلیل تغییرات مداوم قیمت جهانی آن، متأثر از تحولات سیاسی جهان، نوسانانت فراوانی دارد، در نتیجه شکاف قابل ملاحظه ای میان عواید مورد انتظار و تحقق یافته حاصل از صادرات نفت وجود دارد. اتکای شدید اقتصاد ایران به صادرات تک محصول نفت، نه تنها موجبات عدم تعادل ساختاری بخش های گوناگون اقتصاد را فراهم ساخته، بلکه وقفه های متعددی در مراحل تکمیل پروژه های عمرانی کشور ایجاد نموده است. بنابراین اتخاذ سیاست های که قارد به کاهش میزان وابستگی اقتصاد به صادرات نفت باشد بسیار ضروری می نماید و در این رابطه کاهش واردات و افزایش صادرات غیرنفتی به عنوان راه حلی مناسب معرفی می شود.

توسعه صادرات غیرنفتی مستلزم گسترش تولید و گسترش تولیدات نیز نیازمند افزایش سرمایه گذای در فعالیت های مختلف تولیدی به خصوص بخش صنعت است. تأکید بر بخش صنعت، بر طبق مطالعات متعدد، نشان می دهد که افزایش سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی، حتی برای کشورهایی که بر بخش های کشاورزی، معدن، نفت و خدمات تکیه دارند، ضرورت رشد و توسعه محسوب می شود. این در حالی است که محدودیت منابع مالی جهت سرمایه گذاری از یک سو و بالا بردن ریسک سرمایه گذاری در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی از سوی دیگر، نیاز به برنامه ریزی و اولویت بندی در سرمایه گذاری را اجتناب ناپذیر می سازد.

یکی از مشکلات اساسی برنامه های رشد و توسعه کشور در چارچوب مدل های کلان اقتص

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله آشنایی با بخش صنعت کشور و استان یزد و تجزیه و تحلیل تغییرات ساختاری این بخش و تعیین اولویت های سرمایه گذاری استان یزد

دانلود مقاله موتورسیکلت

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله موتورسیکلت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله موتورسیکلت


دانلود مقاله موتورسیکلت

موتور سیکلت یک وسیله دو چرخ است که با یک پیشرانه تامین کننده نیروی محرکه بعنوان یک وسیله نقلیه ارزان قیمت وبسیار پر کاربرد در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرارمیگیرد. شاید بتوان آن را دو چرخه ای نامید که تنها درمکانیسم حرکتی توسعه یافته است. اولین ایده ساخت یک وسیله موتوری دوچرخ واحتمالا اولین موتور سیکلت توسط دوسازنده آلمانی " گاتلیب دایملر " و" ویلهلم میباخ " در شهر بدکانسات ( شهری که از سال 1905 بخشی از اشتوتگارت شد ) در سال 1885 عملی واجرا شد. البته وسیله ای که ساخته شد درواقع همان دوچرخه موتور دار بود که بامواد نفتی تغذیه می شد. بدنه آن ازچوب بود و چرخهایی که در آن استفاده شده بود ترکیبی از اسپوکهای چوبی با تسمه های فلزی وشخصاً یک شاسی " بون کرشر" بود که درکنار پیشرانه تک سیلندر اتوسیکل و یک کاربراتور تلمبه ای این وسیله نقلیه ابتدایی موتوری را ارائه می کرد. سازندگان این اختراع خود را " Reitwagen " ( یعنی خودروی سواری ) نام نهادند. حدف اولیه آنها طراحی یک فرم رسمی نقلیه نبود بلکه تمام کار و تلاش آنها بر طراحی یک حمل کننده موتور متمرکز بود.

البته اگر کسی موتور سیکلت را بعنوان دو چرخ که با نیروی بخار کار می کند تعریف کند. اولین موتور سیکلت آمریکایی بوده است. این وسیله در نمایشگاه ها و سیرکهای آمریکای شرقی در سال 1867 توسط "سیلوستر هاروارد روپر" از روکسری ماساچوست به معرض دید همگان قرارداده شد. یک نمونه از ماشین روپر ساخت 1869 موجود است. این دستگاه از یک پیشرانه دو سیلندر زغال سوزساخته شده ویک میله اتصال بطور مستقیم چرخ عقب را به حرکت در می آورد.

دراوایل گسترش صنعت تولید موتورسیکلت، سازندگان دوچرخه بسیاری وجود داشتند که تولیدات خودرابه وسایلی با پیشرانه های درونسوز توسعه دادند.البته درابتدای راه، کارتمامی تولید کنندگان، طراحی مدلهای سه یا چهار چرخه بود واین حالت امنیت واطمینان کافی را برای کنترل وسیله وزمین نخوردن راننده تضمین می کرد.راه با قویتر شدن پیشرانه ها وتوسعه طراحی بدنه دوچرخه ها سازندگان موتور سیکلت کم کم افزایش یافتند. یک مدل دوچرخ بسیار جالب که بعدها در سال 1892 طراحی شد. مدل " میلت" بود.

میلت از یک پیشرانه 5 سیلندر استفاده میکرد که به عنوان توپی چرخ عقب نیز بکار می رفت. سیلندرها همراه چرخ دور میخوردند ومیل لنگ آن نیز محور عقب را تشکیل می داد. اولین تولید واقعا موفق مدل دوچرخ، "هیلد براند وولفهولر " بود که درسال 1984 در مونیخ عرضه شد. یک پیشرانه دو تایی موازی درپایین بدنه نصب می شد که که سیلندرهای آن جلو و عقب می رفت.میله اتصال مستقیما به محور چرخ عقب متصل می شد. بجای استفاده از چرخ سنگین برای ذخیره انرژی در بین احتراق سیلندر در این موتور یک جفت تسمه محکم ارتجاعی مورد استفاده بود که هر کدام در قسمت خارجی برد سیلندر نصب می شد. سیستم خنک کننده پیشرانه استفاده از یک تانکی آب ( رادیاتور ) در بالای گلگیر عقب بود.

در سال 1895 شرکت فرانسوی " دودیون باتن" پیشرانه ای ساخت که امکان تولید انبوه وعمومی موتور سیکلت را فراهم می کرد . این پیشرانه سبک، کوچک وبا دور موتور بالا بود که از باتری و احتراق ذغال استفاده میکرد. دودیون ـ باتن این پیشرانه 2.1اسب بخاری را برای استفاده درموتورهای شهری ارائه کرد.

شامل 16 صفحه فایل WORD قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله موتورسیکلت

دانلود تحقیق کیهان شناسی نوین و مسئله لحظه آغاز

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق کیهان شناسی نوین و مسئله لحظه آغاز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کیهان شناسی نوین و مسئله لحظه آغاز


دانلود تحقیق کیهان شناسی نوین و مسئله لحظه آغاز

یکی ازمعدود باورهای اخترشناسی که با انقلاب کپرنیکی برانداخته نشد،اعتقاد به جهانی ثابت وایستا بود
که بروفق آن اجسام سماوی علی رغم برخورداری از حرکات مختلف،همواره درطول زمان ،تحول یا انبساط
نپذیرفته و نخواهند پذیرفت.این اعتقاد توسط اسحق نیوتن به صورت یک نظریه ، تحت عنوان «  نظریه جهان
ایستا » ارائه شد .
      یک سال پس ازارائه نظریه نسبیت عام ،آلبرت اینشتین مقاله ای باعنوان « ملاحظات کیهانشناختی درباره
نظریه نسبیت عام » ارائه کرد که آغازگرعصری نوین درکیهان شناسی شد .اینشتین بدلیل اعتقاد به جهان ایستا
به معادلات اولیه خود یک ثابت تحت عنوان « ثابت کیهان شناسی »اضافه کرد تااثر نیروی گرانش در فواصل
دوررا تعدیل کند ،زیرا معادلات اولیه یک کیهان در حال تحول را به ما نشان می داد.
      درسال 1929م ادوین هابل، ستاره شناس آمریکایی ،بطورتجربی ثابت کرد که جهان در حال انبساط است.
 بدین ترتیب اینشتن مجبور شد ثابت  کیهان شناسی را از داخل  معادلاتش حذف کند. البته فبل ازهابل ریاضیدان
روسی ،  فریدمن  ، معادلات اینشتین را با همان شکل اولیه ا ش مورد مطالعه قرار داد و پایه های نظری آنچه
 بعدها « کیهان شناسی انفجار بزرگ » نام گرفت را استوار کرد.
      نسبیت عام ماده  موجود در عالم وهندسه فضا زمان اطراف آن را با هم همبسته می داند. « هندسه به ماده
می گوید چگونه حرکت کند وماده به هندسه می گوید چگونه خمیده شود.» این جمله معروف ازاینشتین می باشد.
بعنوان مثال یک پارچه تورمانند را درنظربگیرید که ازچهارطرف کشیده شده باشد . حال شما یک گلوله سنگین
را روی این توری بیندازید. بدلیل حضور گلوله ، ناحیه اطراف آن خمیده می شود . حال چنانچه گلوله کوچکی
را با یک سرعت اولیه روی میزپرتاب کنیم ، شروع به چرخیدن به دور گلوله سنگین خواهد کرد وپس ازمدتی
درکنارگلوله اول ساکن می شود. هرچه سرعت اولیه را بیشترکنیم گلوله، دریک مدارپایدار،مدت زمان بیشتری
حول گلوله سنگین خواهد چرخید . نمونه این مثال ،حرکت سیارات بدور خورشید می باشد.
       پیوستگی ماده ، فضا وزمان ، ملازمات مهمی را برای تصویرآغاز جهان درپی خواهد داشت . مشاهدات
هابل به ما می گوید که کهکشان ها درحال دور شدن از هم می باشند . اگر جهت زمان را عکس کنیم ، مشاهده
خواهیم کرد که کهکشانها بتدریج به یکدیگرنزدیک می شوند تا آنجا که با تلفیق آنها درنهایت به ماده اولیه تشکیل
دهنده کهکشانها می رسیم . با ادامه فرایند انقباض به مقطعی خواهیم رسید که تمامی کیهان ،در یک نقطه منفرد
متراکم فشرده می شود .  به این نقطه دراصطلاح « تکینگی اولیه » گویند که چگالی ماده درآن بی نهایت است.
بدلیل پیوستگی ماده و فضا زمان ، فضا نیز در تکینگی اولیه بینهایت منقبض می شود و زمان نیز وجود نخواهد
داشت . کیهان شناسی انفجار بزرگ، جهان رابا یک آغاز تصویر می کند: « کل کیهان از پس تکینگی آغازین
به سان یک انفجار مهیب، پدیدار گشته است » . در قسمت دوم به بحث درباره نظریات مخالف با نظریه انفجار
بزرگ می پردازیم .
از جمله مسائلی که کیهان شناسی نوین به آن توجه دارد، مسئله آغازاست . این پرسش که: « آیااساسا کیهان آغازی داشته یانه همواره موجود بوده است ؟ »؛ اگر چه نحوه نگرش علمی به این مسئله از ویژگیهای خاص خود  برخورداراست که آن رااز دیدگاههای متا فیزیکی والهیاتی جدا می کند ولی طبیعت مسئله به شکلی است که ازهمان ابتدا، ارائه نظریات ومدلهای کیهان شناختی با طیف وسیعی از برداشتها وواکنشهای متافیزیکی والهیاتی همراه بوده است ، تا آنجایی که بعضی افراد حتی آراء فلسفی و بویژه الحادی خود را درنحوه انتخاب مدل های کیهان شناختی دخالت داده اند .
       با توجه به ساختاری که در قسمت اول این مقاله برای نظریه انفجار بزرگ ارائه شد ، برخی ازخدا باوران معتقد بودند که اگرنظریه انفجاربزرگ درست باشد، به نظرمی رسد که برای وجود آفریدگار جهان، استدلالی قوی را پدید آورد . برخی دیگرمعتقدند که این مدل به طرزشگفت انگیزی اعتقاد کتاب مقدس را درباره خلق ازعدم تأیید می کند .
       درسال 1948م هرمان باندی ، توماس گلد و فردریک هویل نظریه ای تحت عنوان  نظریه حالت پایا را ارائه کردند . طبق این نظریه که حدود دو دهه رقیب نظریه انفجار بزرگ به حساب می آمد ، اگرکیهان تا ابد منبسط شود دیگرلزومی به اعتقاد به لحظه آغازین نیست. دراین نظریه بیان می شود که نرخ این انبساط با مقدارچگالی ماده برابر واین برابری از طریق خلق مداوم ماده ای جدید فراهم می آید. این خلق مداوم باعث می شود تا مقدار چگالی ماده در عالم ثابت باقی بماند و با دورشدن کهکشان ها ازهم بین آنها کهکشان های جدید بوجود آید و بدین سان کیهان همیشه  یکنواخت بنظر می رسد . اما درسال 1964م دو نفر به نامهای پنزیاس و ویلسون تابش ریزموجی به نام تابش پس زمینه کیهانی را کشف کردند که مؤید عالم داغ اولیه بود و بدین ترتیب نظریه حالت پایا اعتبارخود را ازدست داد .
این بی اعتباری در دهه 90 با یافته های سفینه کوبی درمورد نا همیانگردی عالم داغ اولیه بیشتر شد .      طرفداری متعصبانه فردریک هویل از نظریه مذکورصرفا بدلایل علمی نبود بلکه به اعتقاد او زمان بی نهایت  با عقاید الحادیش بیشترسازگاربود . استیون وینبرگ ، فیزیکدان و برنده جایزه نوبل ، می گوید : « گیرایی اصلی و جذابیت فلسفی نظریه حالت پایا ازآن جهت بود که با تصویرسنتی و دینی جهان بدان گونه که در کتاب مقدس آمده ، کمتر شباهت داشت .
        بنابرآنچه گفته شد حضور گرایشهای فلسفی در میان متخصصان برجسته کیهان شناسی ، حضوری جدی بوده در مواردی بر نحوه تبیین آغاز کیهان تأثیری جهت دهنده داشته است . درقسمت بعدی این مقاله به بررسی دیدگاههای افرادی چون هاوکینگ و پنروزدرباره لحظه آغازوهمچنین مدلهایی چون مدل جهان نوسانی می پردازیم .


    در اوایل دهه 1930 م. ریچارد تلمن روایتی از مدل انفجار بزرگ به نام « مدل جهان نوسانی » را ارائه کرد . وقتی در معادله فریدمان - روبرتسون - واکر ضریب انحنای عالم ، k ، را 1+ قرار دهیم شعاع عالم بر حسب زمان بصورت سینوسی تغییر می کند این به این معنی است که پس ازیک انفجاربزرگ بدلیل غلبه گرانش بر نیروی ناشی از انفجار اولیه که موجب انبساط عالم می شود، شعاع عالم با یک شتاب منفی افزایش می یابد ولی پس از گذشت مدت زمانی بتدریج جهت این غلبه تغییر می کند و نیروی انفجار اولیه باعث رمبش عالم خواهد شد که به آن « تخریب بزرگ » گویند.
 این کاهش شعاع آنقدر ادامه می یابد تا تمام کهکشانها درهم فروروند و ساختار ماده از هم بپاشد و در نهایت به تکینگی اولیه برسیم سپس دوباره با یک انفجار دیگر ، عالمی دیگر خلق شده و انبساط می یابد تا در نهایت به تخریب دیگری برسیم و این روند تا ابد ادامه می یابد .
    اگر به ساختار این مدل خوب توجه کنیم خواهیم دید که این نوسان ازازل وجود داشته و تا ابد ادامه خواهد داشت . به بیان دیگر با حفظ نقش انفجار بزرگ دراین مدل وجود یک خالق اولیه رد می شود. رابرت دیکی و همکارانش در سال 1965 م. طی یک مقاله بیان کردند : یک جهان نوسانی از آنجا که برای همیشه موجود است ، ما را از لزوم پی بردن به منشأ ماده در زمان متناهی گذشته رها می سازد.
    البته این مدل بدلیل فقدان شواهد تجربی و عدم امکان اثبات یا ابطال آن چندان مورد توجه قرار نگرفت . ولی همانطور که می بینیم نوع دیگر ازمدل هایی که اعتقادات فلسفی - در این مورد دیدگاه الحادی - در آن نقش جدی دارند ، ارائه شد .

 

 

 

 

شامل 21 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کیهان شناسی نوین و مسئله لحظه آغاز