فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق نقش استراتژیکی و اقتصادی سیمان در زندگی شهری

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق نقش استراتژیکی و اقتصادی سیمان در زندگی شهری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق نقش استراتژیکی و اقتصادی سیمان در زندگی شهری


دانلود تحقیق نقش استراتژیکی و اقتصادی سیمان در زندگی شهری

بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر خدای ناکرده گسل های تهران فعال شوند و زلزله ای به وقوع بپیوند ، بیش از نیم میلیون نفر درپایتخت جان خود را از دست می دهند .
به عبارت دیگر بزرگترین فاجعه تاریخ در امر زلزله و حوادث غیر مترقبه شکل می گیرد ! با توجه به خطر بالقوه ای که تهران را تهدید می کند ، آیا نباید به امر پیشگیری و ساخت و سازها مطابق با مهندسی نوین توجه کنیم ؟ نظر به آنکه پایه واساس تمامی مکانها و منازل از سیمان تشکیل یافته ، باید بررسی شود چه اندازه به تولید ، تهیه و فراوری سیمان دقت شده است ؟! شاید باور نکردنی نباشد ، که امروزه سیمان به یکی از اجزای «اساسی» زندگی ما تبدیل شده است، اگر خوب بنگریم می بینیم از زیر سقف و چهاردیواری اتاقها گرفته تا اداره، بازار ، نانوایی، سینما، کوچه، پیاده رو وخیابان و حتی در بزرگراهها و پلهای بتنی، د رهمه آنها سیمان نقش اصلی را ایفامی کند و به محافظی تبدیل شده که جان و مال انسانها را تحمل می کند .
سؤال اینست حال که خطر زلزله تهدید کننده شده اگر مهندسان ما ، در ساخت ، بکارگیری و استفاده از سیمان و بتن غفلت ورزند آیا متوجه هستند چه فاجعه ای در حال وقوع است ؟!
باز این پرسش به ذهن متبادر می شود ، اگر نظارت و مدیریت صحیحی در سالهای گذشته صورت گرفته ، پس چرا تا این اندازه تلفات جانی در زلزله های نظیر رودبار گیلان ، فاجعه بم وزرند را باید مشاهد باشیم !
چرا زلزله 3/7 ریشتری در ژاپن و آمریکا 2 یا 3 نفر تلفات دارد درایران 30 تا 40 هزار نفر را به کام مرگ می بلعد؟ آیا مقاومت بتنی که در ایران ساخته می شود با ژاپن یکی است یا فرق دارد؟! آیا در ژاپن هرکسی می تواند ساختمان سازی کند ؟ آیا مهندسان جوان و یا افرادی که تحت عنوان معمار در امر ساخت و ساز فعالند می توانند در این خصوص فعالیت کنند ؟! آیا دولت به آن اندازه که در خصوص فولاد ، خودروسازی و پتروشیمی سرمایه گذاری کرده یک هزارمش را در خصوص سیمان به انجام رسانده است ؟ به نظر می رسد مسئولان ذی ربط از سالهای گذشته تا امروز شاید در آینده هم چنین بیاندیشند ، چون تهیه و استفاده از ماسه و سیمان نیازمند پروسه پیچیده ای نیست ، لذا نیازی به تکنولوژی تحقیق هم نیست چرا که اگر ماسه را با آب و سیمان مخلوط کنی به راحتی بتن تهیه می شود و پس از 4 هفته هم استحکام می یابد ، دیگه چه نیازی به پژوهشی دارد ؟
براستی اگر زلزله ای در تهران با آن ابعاد گسترده ای که تصور کردنش هم ترس آوراست ، به وقوع بپیوندد آیا مدارک مهندسان کشورمان زیر سؤال نمی رود ؟
آیا جامعه جهانی مسئولان و دست اندارکاران امر مسکن را به چالش نمی کشاند ، که چکاری برای مبارزه و پیشگیری از خطرات زلزله در خلال این سالها انجام داده اید ؟
در بعد دانشگاه نیزباید سؤال کرد ، آیا دروس مهندسان فارغ التحصیلان معماری و مسکن در زمینه بتن سازی کافی و مجاب کننده بوده و هست ؟!
براستی در دانشگاههای فنی دانشجویان رشته کارشناسی چند واحد درسی مرتبط با تکنولوژی بتن می گذرانند ؟ آیا می توان تنها با گذراندن 3 واحد درسی ، با جان و مال مردم بازی کرد؟
به نظر می رسد که دانش مهندسی ما درزمینه بتن سازی و ساختمان سازی در جامعه بسیار پائین و نازل است ؟!

پیشینه استفاده از سیمان در ایران
سابقه استفاده از سیمان در کشور به 7 دهه پیش باز می گردد ، در آن سالها نخستین کارخانه سیمان در سال 1313 در تهران با ظرفیت یکصد تن در سال راه اندازی شد .
این محصول بزودی توانست جای خشت و گل را بگیرد و در بخشهای مصارف سازه ای ، بنایی ، قطعه سازی ، بکار گرفته شود . بطور کلی امروزه از 35 میلیون تن سیمان تولیدی ، 70 درصد آن بصورت بتن در بخش سازه ای و فونداسیونها ، بتن ها ، سقف ها یاسازه های صنعتی از قبیل سدها و پلها مورد استفاده قرار می گیرد لذا با توجه به خطرات زلزله ، بطور قطع رعایت استاندارد از تولید و مصرف بتن سازی گرفته تا استفاده از تکنیکهای جدید و مواد افزودنی به آن بیش از پیش شده است ! از سوی دیگر باید دقت داشت مصرف صحیح بتن ، به دلیل تاثیر گذاری بسزایی که در مقاومت و طول عمر ساخت و سازهای کشورها دارد می تواند نقش اصلی را در این زمینه ایفا کند ، در نتیجه نظارت و مدیریت در تهیه بتن امری بسیار ضروری است .

 

 

 

شامل 12 صفحه Word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق نقش استراتژیکی و اقتصادی سیمان در زندگی شهری

دانلود تحقیق جغرافیا و تاریخ خلیج فارس

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق جغرافیا و تاریخ خلیج فارس دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق جغرافیا و تاریخ خلیج فارس


دانلود تحقیق جغرافیا و تاریخ خلیج فارس

از نخستین روز آفرینش دنیا، تا تکوین و پیدایش خشکی‌ها و دریاها، تا اینک انسان، بر خلیج ‌فارس عمر جهان وزیده است، از بدو تردد فنیقی‌ها تا تحرک هخامنشیان و تحریک یونانیان و حرکت اسکندر و ماموریت نثار خوس - نثار کوس - و از اولین جرقه‌های فتوحات مسلمانان در شهرهای ساحلی و جزایر خلیج ‌فارس، تا حضور نحس پرتغالیها و هلندیها، و به دنبال آنها کمپانی هند شرقی و انگلیسی‌ها، آنهم با ادعای فریبنده صدور تمدن، و استقرار نظم و لغو برده‌داری اما به طمع ادویه و ابریشم و مروارید و غارت گنجینه‌های شگفت‌ناک سرزمین افسانه‌ای هندوستان، ….. و در این صد سال اخیر هم کشف مصیبت بزرگی به نام نفت و امتیاز استخراج و ... در کنار حذف تدریجی انگلیسی‌ها از صحنه رقابت‌های تراز اول سیاست و اقتصاد جهانی، و ماجرای جنگ جهانی و تولد غول بی‌شاخ و دمی به نام آمریکا و رشد سرطان صهیونیزم و تلاش مستمر و هدفمند به منظور مهار خطر مسلمانان و سلطه بر منابع انرژی جهان - که بی‌گفتگو نیمی از آن در همین دور و بر خلیج‌فارس خوابیده است، و لشگرکشی حیرت‌انگیز و بی‌سابقه تفنگداران دریایی آمریکا به بهانه و دلیل برای توجیه شورای امنیت سازمان ملل و تداوم حضور سلطه‌جویانه ناوهای غول‌پیکر و مانورهای پی در پی و چنگ و دندان نشان دادن به مردم سلحشور ایران، و بالاخره تحمیق عراقیها و به راه انداختن آتش بازی جنگ نفت و اشغال کویت و...، و این همه رفت و آمد، و گفت و شنود در شهرک‌های شیخ ‌نشین و به ظاهر مستقل حوزه خلیج فارس و گاه‌گداری هم علم کردن پیراهن دریده‌ای به نام "‌خلیج عربی !!" و "‌شط‌العرب" و ادعای کذایی حاکمیت بر بعضی جزایر ایرانی خلیج‌فارس و... و دهها و صدها مقوله دیگر همه و همه بیانگر حساسیت و اهمیت کم‌نظیر خلیج فارس به عنوان گلوگاه آبی شرق و غرب، است و بی‌تردید بودن یا نبودن نفت و گاز - اگر چه ممکن است در بخشی از کنش‌های سیاسی و اقتصادی مختصر نوسانی ایجاد کند؛ اما در هر صورت اهمیت سوق‌الجیشی - و ژئوپلتیک - خلیج فارس کماکان با همان حدت و قوت باقی و محفوظ است. و چه دلیلی بهتر از اینکه پیش از پیدایش نفت هم جهانخواران چهار چنگولی به گردن خلیج فارس چسبیده بودند.
خلیج فارس - به عنوان شعبه‌ای بزرگ از اقیانوس هند - که بر سر راه کلیه خطوط دریایی در مشرق عدن واقع شده است و در مقام محل و معبر مبادله کالا و تجارت میان شرق و غرب، نه تنها از زمان‌های دور صحنه رقابت و کشمکش‌های ملل ذینفع و متجاوزان و استعمارگران بوده است،‌ بلکه همیشه و بیش از هر دریای دیگری مورد توجه علمای معرفه‌الارض و باستان‌شناسان و مورخان و جغرافیا‌نویسان - و مشترکا سیاستمداران و سلحشوران - قرار داشته است. شاید این جستار باز نمود کیفیت پیدایش خلیج فارس را برنتابد، اما همینقدر توان گفت که در روزگاران بسیار دوری که «‌تمام سرزمین مقدس ایران و عراق و عربستان را اقیانوس گسترده‌ای فراگرفته بود، یک فشار تحت‌الارضی در عصر هیوسن طبقات زمین را بالا آورده و فلات را فرو برده و خلیج فارس را ایجاد نموده است.»
علی‌رغم اینکه نخستین جغرافی‌نویسان مسلمان - سده سوم تا ششم هجری قمری - بالطبع در افق علمی بسیار محدودی حرکت می‌کردند و از یافته‌های آزمایشگاهی و فسیل‌شناسی در تبیین نظریه‌های زمین‌شناسی خود بی‌بهره بودند، اما با این همه نظریه‌ی دانشمند بزرگ ابوریحان بیرونی درباره‌ی «چگونگی پیدایش خشکی‌ها و دریاها، و به عبارتی بیرون آمدن خشکی‌ها از دریاها و یافته‌های فسیل‌شناسی» به اصول دانش پیشرفته زمین‌شناسی و مبانی علمی جغرافیا بسیار نزدیک است. بیرونی گوید: «با گذشت زمان دریا به خشکی و خشکی به دریا تبدیل می‌شود و اگر این کار پیش از بودن مردمان در جهان بوده باشد دانسته نیست و اگر پس از آن بوده باشد گزارشی از آن بر جای نمانده است... این بیابان عربستان که می‌بینیم نخست دریا بوده و سپس پر شده است و نشانه‌های آن هنگام کندن چاهها و حوضها آشکار می‌شود، چه در آن چینه‌هایی از خاک و ریگ و قلوه‌سنگ دیده می‌شود و نیز پاره‌های سفال وشیشه و استخوان به دست می‌آید که ممکن نیست کسی آن‌را به عمد در زیر خاک پنهان کرده باشد.
اوضاع و احوال خلیج فارس در ادوار پیش از میلاد به درستی دانسته نیست و مدرک مدون و قاطعی که منشاء قضاوتی دقیق قرار گیرد به دست نیست. اینکه آیا در آن دوران فنیقی‌ها در مناطق مسکونی خلیج فارس مستقر بوده‌اند یا نه؛ پاسخ محکمه‌پسندی ندارد. ولی قدر مسلم اینکه از چهار هزار سال ق.م تجارت دریایی میان اقوام ساکن این منطقه جریان داشته است. بابلی‌ها که به اعتبار گفته تورات (- کتاب یوشع از اسفار توراه ـ) نیروی دریایی عظیمی داشته‌اند، همیشه به خلیج فارس توجهی خاص نشان می‌دادند. اکثر مورخان یونانی - از جمله هرودوت - معتقدند که بابلیها وسایل مورد نیاز خود را که از عربستان و هندوستان تهیه می‌کردند، از طریق خلیج‌فارس حمل می‌نمودند. به لحاظ موقعیت سوق‌الجیشی نیز بابل در حوالی خلیج فارس در کنار دجله و فرات قرار گرفته بود و سه دریای فارس و هند و اسود را به هم مرتبط می‌ساخت. با وجود اینها پیش از همه احتمالا پای فینقیان به خلیج فارس باز شده است که در مرکز عالم متمدن عهود باستان می‌زیستند و در کشتی‌های خود از بیبلوس و صور و صیدا رموز دریانوردی و همچنین آداب خط و کتابت را به نقاطی از عالم بردند که یکی دو هزار سال بعد قلمرو گسترده مسیحیتت و اسلام گشت. حتی بنابر آنچه هرودوت می‌نویسد:
«فارسیان دانشمند مدعی هستند که وقتی فنیقی‌ها از دریای اریتره (سرخ) به سواحل مدیترانه شرقی مهاجرت کردند و در سرزمینی که امروز در آن می‌زیند ساکن شدند بی‌درنگ به بحر پیمایی‌های طویل دست زدند.» می‌توان احتمال داد که فنیقی‌ها شرقی‌تر از آن بوده‌اند که تا کنون پنداشته‌ایم. «بسیاری از مؤلفان پنداشته‌اند که بحرین وطن اصلی فنیقی‌های دریانورد بازرگان مدیترانه‌ای بوده است که به مثابه ارابه تمدنهای باستانی بودند. این پندار مبتنی است بر شباهت عجیب گورهای بی‌شماری که در بزرگترین جزیره بحرین دیده می‌شود با مقابر فنیقیان. باستانشناسان متعدد سالهاست که در این باره مشغول مطالعه‌اند؛ ولی هنوز تعبیر واحد و قاطعی از آنها دیده نشده است. اما به هر جهت آنچه مسلم می‌نماید، این است که فنیقیان پیش از استقرار در سواحل مدیترانه در خلیج‌فارس مستعمراتی داشته‌اند.

 

 

 

شامل 17 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق جغرافیا و تاریخ خلیج فارس

تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر

اختصاصی از فی موو تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر


تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر

تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر در 157 صفحه فایل ورد قابل ویرایش 

قسمتی از متن 

مقدمه:

در حال حاضرتولید انرژی الکتریکی در دنیا به مقدار زیادی بر ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی تکیه دارد. سوخت های فسیلی تجدید ناپذیرند، آنها بر منابع محدودی که رفته رفته به پایان  می رسند ، بنا شده اند.

در مقابل انرژیهای تجدید پذیر مانند باد و انرژی خورشیدی، پیوسته جایگزین می شود و هیچ گاه به پایان نمی رسند. اغلب انرژی های تجدید پذیر به دو صورت مستقیم یا غیر مستقیم از خورشید ناشی می شوند.

نور خورشید یا همان انرژی خورشیدی، می تواند برای گرم کردن و روشنایی خانه ها و سایر ساختمان ها، برای تولید الکتریسیته، برای آب گرم کردن، گرم کن های خورشیدی و انواع کاربردهای اقتصادی و صنعتی مستقیماً استفاده  می شود.

همچنین گرمای خوشید موجب وزش باد می شود؛ همان انرژی ای که توسط توربین های بادی گرفته می شود؛ سپس بادها و گرمای خورشید باعث تبخیر آب می شوند. وقتی این بخار آب به باران یا برف تبدیل می شود و از سرازیرها به رودخانه ها و ...

فصل اول

چرا انرژی تجدید پذیر مهم است؟

اهمیت انرژی تجدید پذیر به خاطر فواید آن است.

فایده های کلیدی آن عبارتند از:

فایده های محیطی: فن آوری های انرژی تجدید پذیر، منابعی پاک از انرژیهایی هستند که از صنایع انرژی های مرسوم، تماس و آلودگی محیطی بسیار کمتری دارند.

انرژی برای نسل های آینده ما: انرژی تجدید پذیر پایان نخواهد پذیرفت، هرگز. اما منابع دیگر انرژی محدودند و همین روزها ته می کشند.

مشاغل و اقتصاد: سرمایه گذاری ها بر روی انرژی تجدید پذیر اغلب صرف تهیه مواد...

1- فایده های محیطی:

فن آوری های انرژی قابل تجدید از صنایع انرژی مرسوم که بر سوخت فسیلی تکیه دارد، با محیط اطرافش بسیار دوستانه تر عمل می کند.

سوخت های فسیلی در بسیاری از مشکلات زیست محیطی که ما امروزه با آنها مواجه هستیم، سهم قابل توجهی دارند- گازهای گلخانه ای، آلودگی هوا و آلودگی آب و ...

 2- انرژی برای نسل های آینده ما:

مصرف انرژی جهان، در آینده به کدام انرژی متمایل خواهد بود؟

بله، ما به خوبی می توانیم ثابت کنیم که مصرف الکتریسیته، رشدی جهانی خواهد داشت. آژانس بین المللی انرژی مطرح می کند که ظرفیت تولید الکتریسیته جهان تا سال 2020، تقریباً به 8/5 میلیون مگاوات، افزایش خواهد یافت. که حدود 3/3 میلیون مگاوات، بیش از سال 2000 است.

در این حال، ذخایر سوخت های فسیلی کره زمین منبع اصلی کنونی انرژی مان، طبق ...

 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق چرا انرژی تجدید پذیر

مقاله حمل و نقل سریع ریلی

اختصاصی از فی موو مقاله حمل و نقل سریع ریلی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله حمل و نقل سریع ریلی


مقاله حمل و نقل سریع ریلی

دانلود مقاله حمل و نقل سریع ریلی 29 ص با فرمت WORD 

 

 

 

 

1- مقدمه :

چشم اندازی به جهان، نشان می دهد که توسعه هوشمندانه، شکل دهندة مطالعات و تحقیقات حمل و نقل ریلی در کشورهای پیشرفته بوده است. در قرن بیستم تقریباً همگی مطمئن بودند که جایگزینی برای غول هواپیما در صنعت حمل و نقل مسافری پیدا نخواهد شد. البته این نگرش، امروزه، مغلوب تحولات شگرف حمل و نقل ریلی است که برای سومین سال از قرن بیست و یکم، رشد فناوری در این بخش شتاب ویژه ای به خود گرفته است و هر لحظه آشکارتر می سازد که محاسبات امکان سنجی این نوع از حمل و نقل، تا چه حدی برای دوستداران کره زمین، سودآور است. در حمل و نقل بین شهری، کیفیت هر یک از سیستمهای حمل و نقل، با توجه به توان رقابتی هر یک، با سایر سیستم ها ارزیابی می شود . این توان با توجه به مزایای حمل و نقل ریلی در مصرف کم انرژی، سرعت مناسب، ایمنی و آلودگی کمتر همراه با ظرفیت بیشتر در حمل و نقل مسافر و بویژه حمل و نقل بار اهمیت پیدا می کند.

در گذشته، زمانی که برای اولین بار سیستم راه آهن مطرح شد، استقبال از این سیستم بسیار زیاد بود. با ورود هواپیما و وسیع شدن اتوبانها، کم کم ، راه آهن ، جایگاه خود را از دست داد. اما به تدریج با شلوغ شدن کریدورهای هوایی و اتوبانها، کشورها به استفاده از راه آهن، برای استفاده از مزایای بسیار زیاد آن روی آوردند.

در کنار این شرایط، رشد بسیار سریع فن آوری حمل و نقل ریلی، برتریهای این سیستم را در حمل و نقل بار و مسافر، نشان داده است. افکار عمومی دوباره به این بخش توجه ویژه ای نشان دادند. در حال حاضر میزان توان رقابتی این سیستم بطور کامل وابسته به سطح فن آوری سیستم است و در دنیای امروز، داشتن فن آوری سیستم حمل و نقل ریلی به یک بحث راهبردی تبدیل شده است.

عدم وابستگی به شرایط جوی، مصرف کم انرژی، سرعت و ایمنی، جزء ویژگیهای موروثی این بخش است. فن آوریهای جدید سیستم از قبیل بهره گیری از سیستمهای کنترل اتوماتیک (CTC) جهت افزایش ضریب ایمنی، جایگزین کردن انرژی برق بجای سوختهای فسیلی و هدایت و افزایش سرعت و کم شدن حجم ترافیک خطوط، تحولی عظیم در این صنعت پدید آورده است. ورود سیستمهای مغناطیسی که سرعت قطارها را تا 550 کیلومتر در ساعت، افزایش داده است، به یقین، انقلابی در صنعت حمل و نقل ریلی است. خطوط مغناطیسی ایالات متحده، شینکانسن ژاپن و TGV فرانسه همه نشان دهندةرشد و اقبال گسترده از این تحولات هستند.میزان مصرف انرژی حمل و نقل جاده ای در حمل به ازای هرتن – کیلومتر، 20 درصد کیلومتر در ساعت است. در صورتی که همین مقیاس برای سیستم ریلی در حمل کالا به ازای هر تن – کیلومتر، 6 درصد برآورد شده است. این شرایط در بحث آلودگی هوای محیط هم قابل بررسی شده است. هوایی که حمل و نقل جاده ای به ازاء هر مسافر – کیلومتر، آلوده می کند، با متوسط ظرفیت مسافر، 96 گرم است در صورتیکه در بخش ریلی به ازاء هر مسافر – کیلومتر با 35 درصد ظرفیت نهایی، 2.11 گرم برآورد شده است.



دانلود با لینک مستقیم


مقاله حمل و نقل سریع ریلی

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال ، جرقه ای.Doc

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال ، جرقه ای.Doc دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال ، جرقه ای.Doc


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال ، جرقه ای.Doc

دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال – جرقه ای

نوع فایل Word دانلود انواع تحقیق

تعداد صفحات : 45

فهرست محتوا 

پیشگفتار

موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو
اصول کارکرد
این سیستم ، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند .
این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت – هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند .
هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل سیلندر کشیده شده و هنگامی که پیستون به سمت بالا حرکت می کند این مخلوط به صورت متراکم در می آید.
این مخلوط ، سپس در فواصل زمانی معین و توسط شمع ها ، جهت احتراق آماده می شود . گرمایی که در طی مرحله احتراق حاصل می شود باعث بالا رفتن فشار سیلندر گردیده و سپس پیستون باعث به حرکت درآمدن میل لنگ شده و در نتیجه این فعل و انفعال ، انرژی مکانیکی ( قدرت ) حاصل می گردد .
پس از هر مرحله احتراق کامل ، گازهای موجود از سیلندر خارج شده و مخلوط تازه ای از سوخت – هوا به داخل سیلندر کشیده ( وارد )می شود . در موتوراتومبیلها تبدیل گازها ( جابه جایی گازهای موجود ) بر اساس اصول چهار مرحله آغاز احتراق ( چهار حالت موتور ) و نیز حرکت میل لنگ که برای هر احتراق کاملی مورد نیاز می باشد ، صورت می گیرد ...

  • اصول کارکرد موتورهای چهار زمانه ای 
  • -حالت تنفس
  • حالت تراکم و جرقه 
  • -مرحله قدرت 
  • -مرحله تخلیه
  • سیستم های آرایش مخلوط سوخت – هوا 
  • سیستم های انژکتوری چند نقطه ای 
  • سیستمهای انژکتوری مکانیکی 
  • سیستمهای انژکتوری مکانیکی – الکترونیکی 
  • سیستمهای انژکتوری الکترونیکی
  • سیستم های انژکتوری تک نقطه ای 
  • مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی 
  • کاهش مصرف سوخت 
  • افزایش بازده موتور 
  • قابلیت شتابگیری سریع 
  • قابلیت استارت بهتر در هوای سرد 
  • آلودگی خروجی کمتر 
  • تاریخچه سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری 
  • اصول کارکرد 
  • نیازمندیهای سیستم 
  • اشتعال در مخلوط 
  • تولید جرقه 
  • تولید ولتاژ بالا و ذخیره انرژی 
  • محل و زمان اشتعال 
  • تایمینگ جرقه 
  • تایمینگ جرقه و آلودگی خروجی 
  • سیستم مدیریت خودرو
  • سیستم سوخت رسانی 
  • تامین سوخت 
  • سیستم تامین سوخت
  • پمپ بنزین الکتریکی 
  • طراحی سیستم 
  • تغییر در طراحی سیستم 
  • پمپ های جابجایی مثبت 
  • پمپ های هیدرولیک 
  • فیلتر سوخت 
  • ریل سوخت 
  • رگلاتور فشار 
  • کاهنده فشار سوخت 
  • سیستم پاشش سوخت 
  • انژکتور الکترومغناطیسی 
  • کویل 
  • اصول عملکرد 
  • طراحی و اصول کارکرد 
  • تقسیم ولتاژ 
  • تقسیم چرخشی ولتاژ 
  • اجزای مستقل مقسم های ( دلکو ) ولتاژ بالا 
  • تقسیم ثابت ولتاژ 
  • 1- سیستم کوئل های تک جرقه ای 
  • 2- سیستم کوئل های دو جرقه ای 
  • سنسور جریان هوا 
  • جرم سنج هوا با سیستم سیم داغ
  • جریان سنج هوا توسط سیستم فیلم داغ 
  • سنسور فشار مانیفولد ورودی 
  • سنسور دریچه گاز
  • شرایط کارکرد سیستم 
  • استارت 
  • مرحله بعد از استارت 
  • مرحله گرم شدن 
  • تصحیح ضرائب مرحله انتقال 
  • شتابگیری / کاهش شتاب 
  • قطع سوخت در هنگام شتاب بیشتر از حد / تجدید جریان سوخت 
  • کنترل حلقه بسته در دور آرام موتور 
  • عیب یابی سیستم 
  • بازدید اولیه سیستم 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تحقیقی با موضوع احتراق در موتورهای اشتعال ، جرقه ای.Doc