تعریف مدیریت
مدیریت فرایندی است که بوسیله آن فعالیت های فردی و گروهی در جهت هدفهای مشترک , همسو و هماهنگ می شود
•هیچ سازمانی از مدیریت بی نیاز نیست و لازم و ملزوم یکدیگرند.
روند وظیفه ای در مدیریت:
•برنامه ریزی
•سازماندهی
•هدایت
•کنترل
•هماهنگی
برنامه ریزی:
•پیش بینی عملیات آتی و تعیین طرق اجرای آن به منظور تأمین هدفهای سازمان است.
•مثال :
برنامه ریزی فعالیتهای اعضای تیم قبل از شروع مسابقات
عناصر مهم در تعریف برنامه ریزی:
•1- برنامه ریزی یک جریان است یعنی مجموعه ای از اقدامات مستمر است
•2- برنامه ریزی یک امر آگاهانه است یعنی با تصمیم قبلی آغاز می شود
•3- برنامه ریزی پیش بینی یک سلسلسه اقداماتی است که باید در آینده صورت گیرد
•4- برنامه ریزی هدفهای مشخصی را که باید به آن برسیم ، دنبال می کند.
اهداف برنامه ریزی:
1- افزایش احتمال رسیدن به هدف از طریق تنظیم فعالیتها
2- تقویت جنبه اقتصادی عملیات( مقرون به صرفه بودن عملیات)
3- تمرکز بر روی مأموریتها و هدفها و احتراز از تغییر مسیر
4- تهیه ابزاری برای کنترل
شامل 50 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت مدیریت و برنامه ریزی در تیمهای ورزشی