•بررسی فعالیتهای اتحادیه گازرسانان
•اهمیت مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان
•چگونگی فعالیت مدیریت امور بازرسی گاز این اتحادیه
•در سیستم فعلی زمان اجرای بازرسی پرونده یک گازرسان تا زمان دریافت تایید نهایی مشخص نمیباشد (از یک هفته تا یک ماه به طول می انجامد).
•در سیستم فعلی گازرسانانی که فاقد صلاحیت فعالیت در این صنف هستند (فاقد پروانه کسب از اتحادیه گازرسانان) نیز می توانند تشکیل پرونده دهند.
•امکان تقلب در پرداخت هزینه بازرسی وجود دارد به طوری که از نسخه رونوشت فیش بانکی پرداختی سو استفاده شود .
•در سیستم فعلی احتمال تکرار در اختصاص شماره به پرونده ها وجود دارد .
•در سیستم فعلی اگر گازرسان شماره پرونده اش را (قبض تحویلی) گم کند پیدا کردن این پرونده از بین صدها پرونده زمانبر است .
•عدم اشرافیت به موضوع ریالی توسط واحد حسابداری و همچنین عدم داشتن آمار پذیرش روزانه برای گزارش به رییس سازمان .
راه حل اول
·ابتدا یکی از نیروهای فعال در قسمت عملیات جهت کنترل فیشهای پرداختی و بررسی مجریان ذیصلاح و پاسخگویی به مجریانی که شماره پرونده خود را گم کرده اند ، در این پست به کارگیری می کنیم.
·سطح شهر را به نواحی مختلف تقسیم بندی کرده تا بتوان تاریخهای معینی برای هر ناحیه تعیین کرده تا زمان انجام بازرسی مشخص شود که این روش در زمان بازرسی هم صرفه جویی میکند (بازرس زمان خود را جهت تردد به نواحی مختلف شهر از دست نمی دهد) .
· جهت گزارش های روزانه برای حسابداری و ریاست که چه میزان مراجعه کننده و یا چه مقدار وجه واریزی داشته ایم فرمی طراحی شود .
امکان سنجی راه حل اول
•تکنیکی : یک نیرو برای کنترل فیشهای پرداختی و بررسی مجوز کار و پاسخگوئی به مجریان در واحد عملیات اختصاص پیدا می کند .
•عملیاتی : تغییری در روند کاری به وجود نیامده ، فقط یک نیرو برای کنترل و پاسخگوئی اختصاص پیدا می کند .
•هزینه اقتصادی : هیچگونه هزینه اقتصادی برای شرکت در بر نداشته و تنها روند انجام کار تغییر می کند .
راه حل دوم(یک تغییر اساسی )
·تغییر در روند دریافت پرونده و استفاده از امکانات موجود به نحو بهینه به اینصورت که پس از دریافت مدارک و تشکیل پرونده شماره ای به پرونده اختصاص پیدا میکند و این شماره به مراجعه کننده هم طی یک قبض رسید داده میشود ضمنا بر اساس جدول زمانی و تقسیم نواحی شهر تاریخ معینی برای انجام بازدید توسط بازرس به مراجعه کننده داده میشود.
· سپس پرونده به نقشه خوانی رفته و از لحاظ رعایت استانداردها مورد بررسی قرار میگیرد
·بعد جهت ثبت در یک پایگاه داده کامپیوتری به قسمت کامپیوتر ارسال میشود و در آنجا مشخصات کامل پرونده بررسی و ثبت میشود .
·سپس به قسمت اجرایی بازرسی سپرده میشود و در آنجا پرونده ها بین بازرسان تقسیم شده و عملیات بازرسی انجام خواهد شد.
· پرونده به قسمت بایگانی ارسال و در آنجا نگهداری میشود تا زمانیکه مجری گازرسان مراجعه کند و نتیجه را دریافت کند .
·توجه داشته باشید:
· 1- در این حالت میتوانیم با طراحی نرم افزار کامپیوتری ، از ثبت فیشهای بانکی تکراری همچنین از پذیرش گازرسانان فاقد پروانه کسب خودداری کنیم.
·2 - در اینجا گزارشگیری ها به صورت لحظه ای برای واحدهای ریاست و حسابداری توسط این نرم افزار (پایگاه داده)امکان پذیر است .
اشکالات سیستم:
رقبای مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان
شامل 18 اسلاید powerpoint
دانلود پاورپوینت پروژه مهندسی نرم افزار (تحلیل سیستم مدیریت امور بازرسی گاز اتحادیه گازرسانان مشهد)