مشخصات این فایل
عنوان: دانستن و درک کردن
فرمت فایل: (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 26
این مقاله در مورد دانستن و درک کردن می باشد.
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از دانستن و درک کردن
مفاهیم
بچه ها به یک ذخیره حقایق از هر یک از رشته های علومی اجتماعی در دسترسشان نیاز دارند. بدون حقایق بچه ها احتمالاً در هنگام یادگیری و درک کردن مشکل دارند. حقایق به آجرهای ساختمان تشبیه شده اند. این حقایق برای ساخت آنها خیلی ضروری است،اما حقایق مثل یک مجموعه از آجر ها به به کاربردن ،جمع آوری کردن و سازماندهی در داخل یک کل با معنی نیاز دارند یادگیری بوسیله جمع آوری و سازماندهی کردن حقایق رشته های علوم اجتماعی ، و ...(ادامه دارد)
مفاهیم چگونه رشد می یابند
به منظور تدریس مؤثر مفاهیم در رشته های علوم اجتماعی تاریخ، جغرافی ،علم اقتصاد یا تعلیم و تربیت بین المللی، معلمان ابتدا به فهمیدن دقیق اینکه چگونه رشد مفهوم اتفاق می افتد نیاز دارند. به نظر می رسد محققان هم عقیده اند که مفاهیم از تجارب حسی بچهها رشد می یابند....(ادامه دارد)
مشخصات مفهومها
به منظور سازمان دادن به تدریس مطالعات اجتماعی برای تکوین مفهوم، معلمان باید از ماهیت مفهومهای بچه ها آگاه باشند. بدانند که مفهومهای بچه ها فردی شده، سلسله مراتبی، متراکم،اغلب غیردقیق هستند و تشخیص طرح کمکی معلم برای آموزش مؤثر مشکل است.
1- فردی شده. دو نفر یک مفهوم مشابه از یک چیز ندارند، برای این که دو نفر چگونه می توانند احساسات دقیقاً مشابه را تجربه کنند و آنها را کاملاً یکسان ادراک کنند؟ فکر مفهوم ها...(ادامه دارد)
بازی حسی به تکوین مفهوم کمک می کند
بازی دست کاری کردن با بلوکها، پازلها ، مهره ها و وسایل مکانیکی برای جدا کردن و کنار هم قراردادن به بچه ها تجاربی از مفهومهای وزن، اندازه، تعداد، شکل و رنگ می دهد. اما بازی نمایشی، بازی ای که بچه ها نقشهای دیگران را می پذیرند و عمل میکند، به نظر می رسد در پروراندن رشد مفهوم بچه ها مؤثرترین باشد. بازی نمایشب شامل جاگرفتن یک نما در ذهن بچه، به کاربردن زبان، و یادگیری برای پذیرفتن دیدگاه دیگران می شود....(ادامه دارد)
راهبردهای تدریس
تجارب، زبان و بازی - همه برای تسهیل کردن تکوین مفهوم های تاریخ، جغرافی، علم اقتصاد و دیگر رشته های علوم اجتماعی با هم دیگر کار می کنند. معلمان به رشد دادن دانش بچه ها در رشته های علوم اجتماعی و به پروراندن تکوین مفهوم علاقه مندند، همچنین ممکن است برای رشد دادن راهبردهای تدریس که به پروراندن و بوجود آوردن یادگیری بچه ها مشهور...(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب مقاله دانستن و درک کردن در پایین آمده است
حقایق
مفاهیم
مفاهیم چگونه رشد می یابند
- هیجانات
- وضع جسمانی
- زبان
- تجارب
- شخصیت
- روابط اجتماعی
مشخصات مفهومها
فردی شده
سلسله مراتبی
- متراکم
- متفاوت در درستی
مشکلات تشخیص
مفهوم ها به عنوان یک پایه برای برنامه درسی
تسهیل کردن تکوین مفهوم
...(ادامه دارد)
دانلود مقاله دانستن و درک کردن