
تعریف استراتژی:
تعاریف برنامه ریزی استراتژیک
فرایند تصمیم گیری درباره اهداف ، منابع مورد نیاز برای نیل به اهداف و چگونگی تخصیص منابع سازمان را برنامه ریزی استراتژیک می نامند .
تعیین کننده مقصد نهائی سازمانها و هماهنگ کننده همه فعالیت سازمان در راستای آن است . برنامه استراتژیک باید اصلی ترین وظیفه مدیران ارشد سازمان دانست .
ابزاری است که ما را به افزودن یک ارزش نزدیک می کند و ارزش محصول یا خدمتی است که نیازهای مشتری را ارضا می کند .
(2-2-1) Vision آینده مورد انتظار یک سازمان ، آرمان ، اهداف دراز مدت سازمان که در 5 یا 10 سال آینده میخواهیم به آن برسیم.
(2-2-2) Mission فلسفه وجودی سازمان ، هدف از (مقصود از) به وجود آمدن سازمان ، آنچه می خواهیم و کسانی که می خواهیم
به آنها خدمتی عرضه کنیم ، محدوده تجاری که (بازاری که) ما در آن فعالیت می کنیم.
2-2-3) Strategies ابزارهای دستیابی به Vision . (اغلب به استراتژیها ، key objectives یا
اهداف دراز مدت long -term goal گفته می شود.
2-2-4) Goal آنچه (هدفی) که سازمان باید در یک دوره 1 تا 3 ساله به آن دست یابد. مقصود یا هدف انجام هر کار .
2-2-5) Values ارزشها ، باورها ، آنچه که سازمان به آن اعتقاد دارد.
2-2-6) Policies یک راهنما برای فعالیتهای مدیریتی یک سازمان ، معمولا تعدادی از خط مشی در زمینه های کیفیت
، محیط زیست ، ایمنی ، منابع انسانی و … دارد.این خط مشی ها راهنمائی برای تصمیم گیریهای روزانه هستند.
شامل 43 اسلاید POWERPOINT
دانلود پاورپوینت مدیریت استراتژیک