لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه28
بخشی از فهرست مطالب
تحلیل عوامل محیطی
چشم انداز:
نقاط قوت
نقاط ضعف
تهدیدها
فرصتها
جهتگیریها
چشم انداز (vision)
مأموریت (Mission)
ارزش های محوری (core value)
اهداف راهبردی (Strategic Goals )
اهداف کیفی
مقدمه
در سال 1325 دستگاهی با عنوان "وزارت کار و تبلیغات" و با هدف ایفای نقش به عنوان مرجعی بی طرف و صاحب صلاحیت برای حل اختلافات کارگری و کارفرمایی و تمرکز امور مربوط به کار، تهیه و اجرای قانون کار و قانون بیمه کارگران، حمایت و تأمین بهداشت و رفاه کارگران و برقراری ارتباط با تشکیلات بینالمللی کار، تشکیل و سپس به تدریج وظایف دیگری از جمله حفظ و صیانت از نیروی کار، تنظیم روابط کار، تعیین سیاستهای راهبردی اشتغال، سیاست گذاری در مورد دستمزد، نظارت بر اشتغال اتباع خارجی، ارتقاء فرهنگ کار، تعمیم و گسترش تشکلهای کارگری و کارفرمایی، گسترش فرهنگ مذاکرات و پیمانهای جمعی، تهیه استانداردهای مهارتی و توسعه و تعمیم آموزش های فنیحرفه ای بر عهده دستگاه گذاشته شد و به وزارت کار و اموراجتماعی تغییرنام پیدا کرد.
از زمان تأسیس این وزارتخانه تا کنون (63 سال) به تناسب سیاستهای کلان و نیازهای کشور و پیشرفتها و انتظارات ملی و بینالمللی، برنامه های مختلفی در زمینه تنظیم روابط کار، بازار کار و صیانت از نیروی کار در این وزارتخانه اجرا شده است.
در دوران حاضر، عصر دانایی و اقتصاد دانش بنیان و اهمیت و نقش سرمایه انسانی و اجتماعی در پیشرفت و توسعه کشورها، بر جهت گیریها و فعالیت های سازمانی تا ثیر می گذارد. از طرفی، مبانی ارزشی، قانون اساسی، چشم انداز بیست ساله کشور، قوانین جاری، برنامههای توسعه و به خصوص سیاستهای کلی برنامه پنجم، جایگاه منابع انسانی را به عنوان بزرگترین سرمایه کشور مورد تاکید قرار می دهد و بر همین اساس، برنامه راهبردی وزارت کار و امور اجتماعی با رویکرد ارتقای جایگاه سرمایه های انسانی و اجتماعی کشور در دهه پیشرفت و عدالت تهیه گردیده است.
تحقیق در مورد تاثیر برنامه های آموزشی در ورود به صنعت