نوع فایل: word
قابل ویرایش 165 صفحه
مقدمه:
هدف این مجموعه معرفی HLSL ،و کار هایی است که می توان با آن انجام داد. این مجموعه، امکان آموزش کامل و ساده برای استفاده از HLSL فراهم می کند.
کار را با کشیدن یک مثلث ساده شروع کرده و به تدریج به سمت موضوعات پیشرفته تر حرکت کرده و پروژه را کاملتر می کنیم. در پایان صحنه ای طراحی خواهیم کرد که توسط سه منبع نور، روشنائی خود را تامین می کند. احتمالا از اینکه هدف را قرار دادن منبع نور در محیط تعیین کردیم تعجب کنید. زیرا در فصل های اغازین در مورد نورپردازی در محیط بردار های نرمال و نحوه بازتابش نور از سطح اشیا صحبت کرده و از منابع نور در چند پروژه مختلف استفاده کردیم.
مشکل اصلی در برنامه های قبلی عدم وجود سایه است. DirectX به صورت پیش فرض توانائی تشخیص وجود مانع بین یک شی و منبع نور را ندارد. بنابراین استفاده از سه منبع نور و ترکیب سایه های ایجاد شده با یکدیگر می تواند موضوع خوبی برای آموزش HLSL باشد. با این فرض که به نحوه رسم مثلث ها، پیکر برندی دوربین، استفاده از Texture ، کار با Mesh ها و مبانی نورپردازی در محیط سه بعدی مسلط خواهید شد به مفاهیم پیشرفته تر در HLSL خواهیم پرداخت.
فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
مطالب کلی
فصل اول : مبانی ریاضی گرافیک
11 : تبدیلات پایه ای
انتقال
دوران
تغییر مقیاس
ماتریس های همگن
تبدیلات مرکب
دوران حول نقطه دلخواه
تغییر مقیاس در مختصات ثابت
انعکاس
12 : تبدیلات در فضای سه بعدی
سه اصل اساسی
اعمال ریاضی ماتریس ها
1- 3 : ماتریس های همگن
پیکر بندی Device
رسم اولین مثلث
دوربین ها و مختصات فضای جهانی
دوران و انتقال
ترکیب رئوس با استفاده از اندیس ها
ایجاد زمین
ایجاد زمین از روی فایل
استفاده از فایل های bmp برای طرح زمین
چرخش زمین با استفاده از کیبورد
استفاده از رنگها و ZBuffer
کار با نور ها در DirectX
ایجاد Mesh از زمین
تابش خورشید بر زمین
فصل دوم : ساخت محیط های سه بعدی توسط DirectX وc#
2- 1 : ایجاد پروژه
استفاده ازTexture
نقشه زمین زیر هواپیما
رسم ساختمان ها
ایجاد Mesh از فایل های سه بعدی
افزودن نور به صحنه
حرکت و چرخش هواپیما در محیط
کنترل هواپیما توسط کیبورد
تشخیص تصادم
ایجاد SkyBox
فیلتر کردن Texture ها
افزودن هدف
DirectSound و پخش فایل های صوتی
نمایش متن توسط DirectX
ایجاد یک برنامه fullScreen
فصل سوم : HLSL
13 : کارهای اولیه
23: مقدمه ای بر High Level Shader Language (HLSL)
33)ساخت اولین vertex shader
43) رسم یک مثلث بااستفاده از Shader ها
53) برنامه نویسی اولی Pixel Shader
63 ) تکستچرکردن مثلث با استفاده ازpixel shader
73) کارآیی بالاتر با استفاده از Texture Mirroring Revisited ـTriangle Strips
83) تبدیل جهان
پروژه برنامه نویسی DirectX توسط ( C# ). doc