فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله تربیت بدنی در ایران باستان

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله تربیت بدنی در ایران باستان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله تربیت بدنی در ایران باستان


دانلود مقاله تربیت بدنی در ایران باستان

 

مشخصات این فایل
عنوان: تربیت بدنی در ایران باستان
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 20

این مقاله درمورد تربیت بدنی در ایران باستان می باشد.

خلاصه آنچه در  مقاله تربیت بدنی در ایران باستان می خوانید :

تربیت بدنی و ورزش در دوره فئودالیسم
در نتیجه عدم تمرکز حکومت طی سالهای سیاه    بین قرن نهم تا چهاردهم دوره فئودالیسم آغاز شد.
دوره فئودالیسم فرا رسید؛ زیرا مردم به پشتبانی و  محافظت نیاز داشتند و در آن زمان امپراپطوران مقتدر و حکومتهای قوی که این پیشتیبانی را برآورده کنند که بودند، مردم به طرف نجیب زادگان، قصر نشینها و زمینداران بزرگ روی آوردند. فئودالیسم نظام زمینداری و مبتنی بر خدمت و تبعیت از نجیب زادگان ولردها بود. لرد صاحب زمین، فیف  نامیده می‌شد. اواین اجازه را داشت که یک مالک  را تابع خود سازد. در ازای استاده از زمین مالک مدیون و ملزم به تبعیت از لرد بود. بخش عظیمی از مردم رعیت بودند و با وجود زحمت زیاد سود کمی عاید آنان می‌شد. آنها به زمین وابسته بودند و با معامله زمین و انتقال آن از مالکی به مالک دیگر معامله می‌شدند.
رای پسر نجیب زادگان در دوره فئودالیسم دو حرفه در نظر گرفته می‌شد. آنها یا به کلیسا می‌رفتند و پس از آموزش، ورحانی می‌شدند و یا به کسوت شوالیه‌ها در می‌آمدند اگر تصمیم می‌گرفتند که در خدمت کلیسا قرار گیرند تعالیم مذهبی و دانشگاهی را دنبال می‌کردند و اگر به کسوت سلحشوری در می‌آمدند. تعالیم جسمانی، اجتماعی و نظامی را پشت سر می‌گذاشتند. برای یک نوجوان کسوت سلحشوری و شوالیه‌گری بیشتر از کلیسا جذبه و کشش داشت.
تمریناتی را که باید شوالیه انجام می‌داد، طولانی و کامل بود. تمرینات بدنی نقش اصلی را به عهده داشتند. در سن 7 سالگی پسران برای شروع تعالیم شوالیه‌گری به قلعه یک نجیب زاده فرستاده می‌شدند. نخست با او مثل یک پلدو برخورد می‌شد و معلم آموزشی او یک زن از قلعه لرد بود. در مدت دوران پادوی او آداب احترام، پیشخدمتی، پیغام رسانی و کمک به اهل خانه را یاد می‌گرفت. و باقی مانده دوره کارآموزی را در فعالیت جسمانی برای سالهای پر التهاب شوالیه‌گری آماده می‌شد و در رقابتهایی چون بوکس، دو و شمشیربازی، شنا و پرش شرکت می‌کرد.

پسر در سن 14 سالگی سلحشور  می‌شد و در اختیار یک شوالیه قرار می‌گرفت. در این دوران پاک کردن اسلحه شوالیه، نگهداری از اسب و کمک به شوالیه در پوشیدن زره، مراقبت از زخمها، نگهداری از زندانیان شوالیه، از درسهایی بودند که باید می‌آموخت. در دوران سلحشوری بر تمرینات بدنی تأکید می‌شد. پرداختن به تمرینات سخت و ورزشهایی چون شکار، تیراندازی با نیزه و کمان، دو، کوهنوردی، اسب سواری و بالا رفتن از دیوار و شیمشیربازی اجباری بود.
اگر سلحشوری از خود لیاقت نشان می‌داد در 21 سالگی به کسوت شوالیه‌ها در می‌آمد. مراسم تشریفات به یاد ماندنی بود. شوالیه آینده حمام تطهیر می‌گرفت، با لباسی  سفید، شبی را به دعا و تمرکز می‌گذارند. صبح روز بعد لرد شمشیر خود را به دوش شوالیه می‌گذاشت و این مراسم به عنوان مجلس اعطای منصب شوالیه‌ای شناخته می‌شد.
 مبارزه با نیزه و شمشیربازی دو رویداد بسیار مهم برای آزمایش آمادگی شوالیه بود و در طول زندگی شوالیه‌ای چندین بار تکرار می‌شد. در نیزه بازی هر کدام از شوالیه‌ها سعی می‌کرد حریف خود را از روی اسب به زیر بکشد. در شمشیربازی سواره برنامه‌ای طراحی می‌شد تا شوالیه مهارت شمشیرزنی خود را به نمایش گذارد، آنها مثل دو تیم در دو انتهای میدان نبرد   می‌ایستادند و با یک علامت هر کسی سعی می‌کرد حریف خود را از تیم مقابل از اسب به زیر اندازد. این مسابقه تا مشخص شدن برنده اعلام می‌یافت. اغلب شوالیه‌ها نشان بانوان خود را به زره‌های خود وصل می‌کردند و با تمام توان و مهارت برای کسب افتخار تلاش می‌‌کردند. در این مبارزات احتمال مرگ نیز برای شرکت کنندگان وجود داشت. در طول این نمایش بود که سوالیه فرصت می‌یافت تا شجاعت، قدرت جسمانی و شهامت شخصی خود را به نمایش گذارد.

کشتی، دو ، تیزاندازی و پرتاب سنگ را نام برد.
علیرغم قوانین و مقرراتی که ادوارد سوم و پادشاهان بعد از او در مورد ممنوعیت شرتک در فعالیتهای ورزشی در بسیاری از رشته‌ها وضع کردند مردم علاقمند و دوستدار ورزش، تمرینات رشته‌های مختلف ورزش را با نهایت علاقه و اصرار دنبال کردند. کشتی، بولینگ، نعل بازی، هندبال، بازیهای با راکت، فوتبال و تنیس از جمله ورزشهایی بودند که مردم به آموزش و تمرین آنها می‌پرداختند. از آن جا که تعملیات رسمی محدوده و مختصری در مورد تربیت بدنی در برنامه‌های مدارس وجود داشت، لذا جوانان مهارتهای ورزشی خود را بیشتر از راه تقلید از دیگران به دست می‌آوردند. در بعضی تعطیلات، به منظور تشویق جوانان، مسابقاتی به دنبال مسابقه بزرگسالان و در آخر برنامه آنان برای جوانان منظور می‌شد که این امر سبب تشویق بیشتر جوانان در کسب مهارتهای ورزشی می‌شد.

 تربیت بدنی در قرون میانه
اروپائیان که در اثر جنگهای صلیبی با فرهنگ پیشرفته شرق آشنا شده بودند و انگیزه ایجاد ارتباط تجاری و معاملاتی را به دست آورده بودند. به طرف اکتشاف و اختراع سوق پیدا کردند و برنامه‌های مسافرت و سیاحت در قرنهای پانزده و شانزده به حد اعلای خود رسید. پذیرش پول به عنوان وسیله داد و ستد موجب ترویج و گسترش و رونق بازار تجارت شد. بازار هنرمندان و هنرهای دستی رونق پیدا کرد، شهرها و شهرک‌ها رشد و توسعه پیدا کردند و طبقه تجار و متوسط اجتماع پدیدار گشتند.
از اواخر قرن دوازدهم مدارس وابسته به کلیسا با پیشرفت در علوم تجومی، ریاضی و پزشکی در راه بیداری ذهن و امو رعقلی گام برداشت و برای اولین بار کلیسا اجزاه تدریس فلسفه ارسطو را صادر کرد. مسیحیان همچنین از طریق اسپانیا از مسلمانان مطالب زیادی آموختند که بوسیله ابلارد ، راهب انگلیسی، و دیگران به دنیای غرب راه یافت.
 در آغاز دوران رنسانس روشنفکران و دانشمندان اروپایی تنها دو زبان لاتیم و یونانی را زبانهای کامل می‌دانستند، اثر آثار ارسطو فیلسفو نامدار یونانی به لاتین ترجمه شد. کوین تیلیان  یکی از اولین کسانی است که مورد شناخت شیوه و روش تدریس و کاربرد آن در آموزش به مطالعه پرداخته است، برای آموزشی خواندن او معتقد بود که بایستی ابتدا حروف را به صورت جدا و مستقل به کودکان نشان داد و در این کار از تخته و تابلوی چوبی نیز استفاده

بخشی از فهرست مطالب مقاله تربیت بدنی در ایران باستان

تاریخ تربیت بدنی در قرون وسطی
تربیت بدنی در آغاز دوره مسیحیت
تربیت بدنی در دوره شوالیه گری
تربیت بدنی و ورزش در دوره فئودالیسم
تربیت بدنی در قرون میانه


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله تربیت بدنی در ایران باستان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.