فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار

اختصاصی از فی موو مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار


مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

 تعداد صفحه27

تعاریف روابط کار: 

     _ استراتژی هایی برای مدیریت روابط سازمان و کارکنانش. (بنت،1997)

      _سیستمی از مقررات ، عملیات و توافقات صورت گرفته با استفاده از چانه زنی دست جمعی برای اجتناب یا حل تضادهای سازمانی بین کارفرما و مستخدم .

     _بر طبق تعریف سازمان بین المللی کار(ILO )روابط کار موضوعی است که هم با روابط بین دولت و کارفرمایان و مستخدمین(یا اتحادیه های کارگری)وهم با روابط بین سازمانهای حرفه ای با یکدیگرسروکار دارد.(مانیراماپا وهمکاران،1992)

 عناصر روابط کار و نقش مدیریت دولتی : 

دولت

مدیریت  

کارفرما

کارگر

 

1-دولت : عنصر نظارتی و تنظیم کننده از طریق قوانین ومقررات. 

2-کارفرما : صاحب سرمایه لازم برای صنعت مورد نظر. 

3-کارگر یا کارمند : نیروی کار در اختیار سازمان. 

4-مدیریت : به نمایندگی از طرف کارفرما برای تحقق اهداف سازمان،مشارکت کنندگان در فعالیت های سازمانی (کارفرما ، مستخدم،حتی مشتریان) را هماهنگ می سازد.

 اعتماد ، اعتماد می آورد. 

در تمامی روابط انسانی ، بهترین رویکرد برای هر مساله ،

القاء اعتماد متقابل

بین کارمندان و کارفرمایان یا مدیران می باشد.

 مستخدم در بخش خصوصی ودولتی دارای مفهوم و معانی متفاوتی است. 

به طوری که:

 
 بخش خصوصی 

کارگر: تنظیم روابط از طریق روابط کار. 

 

بخش دولتی 

کارمند: (بخش اعظم نیروی کار دولت):تنظیم روابط از طریق قانون استخدام کشوری. 

کارگر: تنظیم روابط از طریق قانون استخدام کشوری. 

      انواع تضاد بین کارفرما و کارگر: 

1-تضاد منافع:گروه های مختلف برای کسب منافع بیشتر با یکدیگر رقابت می کنندکه منجر به چانه زنی حقوق و دستمزد ، ایجادشرایط جدیدکار، توافقات دسته جمعی می شود. این نوع تضادها از طریق ((مذاکره)) حل می شود. 

2-تضاد مربوط به احقاق حقوق:این نوع تضاد به علت تخطی یا عدم رعایت شرایط قرارداد توسط طرفین ایجاد می شود.برای حل آن از روش ((حکمیت شخص ثالث)) استفاده می شود.(بنت،1997) 

 
 
 
 
 
 

نگرش سیستمی بر روابط کار: 

تئوری سیستمی توسط ((دانلوپ))ارائه شد که روابط کار را در فالب فرآیند سیستمی مورد توجه قرار می گیرد. 

چانه زنی 

دلجوئی 

حکمیت 

قانونگذاری 

قوانین و

مقررات 

بازیگران 

عوامل محیطی 

ایدئولوژی 

 

ورودی ها 

فرآیندها         

خروجی ها  

بازیگران : شامل کارفرما،کمیته کارگران،دولت می شود. 

عوامل محیطی یا زمینه ای : محیط تکنولوژی،محیط بازار (اندازه،ساختار،پویائی،بازار و....) قدرت نسبی گروه های اجتماعی و موانعی که کارگران ایجاد می نمایند. 
 
 
ایدئولوژی ها : کلیه ایده ها،نگرش ها ،و عقایدی که بازیگران رابه هم پیوند می دهد. 
(بنت،1997)

 

 
سبک های مدیریت در روابط کار : 
 
 
مدیریت همیشه به رضایت جمعی کارکنانش نیازمند است.

 

5-سبک

فرصت گرایانه 

محول شدن مسئولیت روابط کار به واحدهای فرعی 

رویکرد یکسانی برای تمامی واحدهای سازمانی وجود ندارد و هر واحدسازمانی متناسب با مقتضیات سازمانی خود اقدام به تنظیم روابط کار می نماید. 

سازمان ها و شرکت های بزرگ 

4-سبک قانونگرا 

تقریبا مشابه به سبک مشاوره ای  

اماتاکیدبرقراردادهای رسمی برای تنظیمروابط بین کارمند وکارفرما 

3-سبک مشاوره ای 

اتحادیه ها به رسمیت شناخته می شوندودعوت به مشارکت می کردند 

تاکید بر روابط طرفینی،گرایش به حل مساله و رویکردغیر رسمی به روابط کارکنان 

2-سبک پدرسالاری 

اتحادیه ها پدیده ایغیرضروری هستندچراکه به تنویر افکار کارکنان می پردازد 

پرداختهای بالا،تمرکز بر تشویق وترغیب کارکنان 

شرکت های دارای این سبک 

1-سبک سنتی 

رویکرد آتش نشانی روابط کار با توجه با مشکل دارای اهمیت است. 

حقوق پائین،دشمنی با اتحادیه ها،اقتدارگرائی. 

در کسب و کارهای مالک -مدیرو شرکت های کوچک 

نوع سبک 

شرح 


دانلود با لینک مستقیم


مقاله در مورد بررسی امور مربوط به روابط کار
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.