فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS)

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS)


دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS)

دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS)

نوع فایل Word http://jahandoc.ir

تعداد صفحات : 15

فهرست و پیشگفتار 

چکیده
مصرف انرژی در ساختمان، معمولا در زیر دمای 100 درجة سانتیگراد است و کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی(FPCS) به دلیل سادگی طرحشان و ارزان بودن آنها در سطح وسیعی استفاده میشوند و به این دلیل آگاهی از روشهای کاستن اتلاف انرژی و افزایش بازدهی گرمایی در آنها حائز اهمیت است.
برای افزایش بازدهی گرمایی(FPCS)، گاز موجود در فضای بین صفحة جاذب وپوشش شفاف را تا زیر فشار 104 پاسکال تخلیه میکنند تا کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS) حاصل شود. در چنین حالتی پدیدة غالب، رسانش از طریق مولکولهای گاز موجود در خلاء نسبی است و بنابر این نوع گاز تخلیه شده، در بازدهی دستگاه نقش آفرین میشود. نتایج تجربی محققین نشان میدهد که تخلیة گازهای بی اثر نظیر آرگون و کریپتون به جای هوا در فضای یاد شده، موجبات افزایش بازدهی گرمایی دریافت کننده را فراهم مینماید.
در این مقاله شبیه سازی کامپیوتری بر روی (EFPCS) انجام شده است. نشان مید هیم که اگر به جای هوا، آرگون در فضای محصور بین صفحة جاذب وپوشش شفاف تخلیه شود، بازدهی گرمایی کلکتور 9درصد دیگر افزایش مییابد.
در یک دور نمای روشن، در صورت مقرون به صرفه بودن تولید الکتریسیته از منابع انرژی با ماهیت دما پایین، بخش تغذیة‌ چنین مولد برقی میتواند یک (EFPCS) با کمترین اتلاف گرمایی باشد.

مقدمه
فرایند های انرژی گرمایی خورشید را میتوان به فرایند های دما پایین، متوسط و یا بالا تقسیم نمود.
برای کاربردهای دما پایین، کلکتور های صفحه تخت خورشیدی(Flat-Plate Collectors) و برای فرایند های متوسط و بالاتر، متمرکز کننده های خطی و دایروی بکار می روند. از آنجا که معمولا دمای سیال عامل برای مصارف خانگی و صنعتی، به ترتیب کمتر از 100 و150 درجة سانتیگراد است؛ چنین کاربرد هایی را در ردیف فرایندهای دما پایین قرار می دهیم؛ یک کلکتور صفحه تخت خورشیدی(FPC) بهینه شده، میتواند چنین دماهایی را پوشش دهد. در یک FPC، گرمای هدر رونده از هر سه طریق ممکنة فرایند های انتقال گرما یعنی: رسانش، همرفت و تشعشع اتفاق می افتد. اتلاف حرارتی از طریق رسانش، یکی از راه انتقال گرما در دیوارة جامد و از سمت داخل به خارج رخ می دهد( که میتوان با انتخاب دیواره ای از موادی با ضریب رسانش پایین برآن غلبه نمود) و دیگری از طریق رسانش مولکولی گازهای موجود در فضای بین صفحة جاذب(Absorber) و پوششی(Cover) اتفاق می افتد و نتایج تجربی محققین نشانگر نقش مهم آن در بازدهی گرمایی FPCS است که به فشار درونی گاز محفظة مورد بحث و جنس گاز وابسته میشود. نتایج تجربی نشان میدهد که در فشارهای بالای 10000 پاسکال، پدیدة غالب در انتقال گرما درون محفظه همرفت طبیعی(Natural Convection) است و مقدار رسانش گاز ی در برابر همرفت ناچیز است...
شکل 1 اتلاف حرارتی از طریق رسانش گازی برای گازهای مختلف درون کلکتور بر حسب فشار درونی محفظه
(اقتباس از کار تجربی: Beikircher و همکاران)
فرمولبندی مساله
شکل2 مدلهای استفاده شده در شبیه سازی FPCS
شکل 3 شبکة حرارتی مدل FPCS
نتایج و پیشنهادات
شکل 4 تاثیر نحوة اتصال لوله های حاوی سیال در گردش به صفحة جاذب، روی بازدهی
شکل 5 تاثیر تک پوششی یا دوپوششی بودن، و مکش هوا در بازدهی کلکتور
شکل 6 منحنی های نمایش بازدهی کلکتور نمونة c بر حسب فشار های پایینتر از 10 پاسکال
درون محفظة آن، برای هوا و گاز آرگون
جمع بندی
مراجع

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کلکتورهای صفحه تخت خورشیدی تخلیه شده از گاز (EFPCS)
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.