یک بنگاه اقتصادی صرف نظر از کوچک یا بزرگ بودن ، جدید یا قدیمی ، دارای تکنولوژی بالا یا پایین مدیر باید در دو مورد تصمیم گیری کند :
1- بنگاه چه مقدار تولید کند؟
2- تولیدات خود را به چه قیمتی بفروش برساند ؟
3- تصمیم گیری در خصوص مقدار هزینه تبلیغات نیز بسیار مهم است
شایان ذکر است که در این تصمیم گیری ها ساختار بازار نقش اساسی دارد .
یک بازار : مرکب از تعدادی بنگاه اقتصادی و تعدادی افرادی که به منظور خرید یا فروش کالا یا خدمتی با یکدیگر در تماس می باشد . طبقه بندی بازار توسط اقتصاددانان :
1- ساختار رقابت کامل ( خالص)
2- رقابت انحصاری
(فروشندگان زیادی وجود دارند که هر کدام فقط بخش کوچکی از تولید صنعت را انجام می دهند .
3- ساختار انصار کامل ( خالص) : صنعت فقط یک فروشده انفرادی دارد
4- انحصار چند جانبه : چندتایی فروشنده در بازار وجود دارد
دانلود پاورپوینت فصل هشتم اقتصاد مدیریت - ساختار بازار - 33 اسلاید