چالشهای موجود در تکوین وتولید کالای جدید
شرکتهایی که نسبت به تولید کالایی جدید اقدام نمیکنند خود را با مخاطرات زیادی درگیر میکنند.کالاهای فعلی و موجود این شرکتها به دلایل زیادی آسیب پذیرند که اهم این دلایل عبارتنداز:
*تغییر نیازها و سلیقه های مصرفی
*فن آوریهای جدید
*کوتاه شدن دوره عمر کالا
*و افزایش روز افزون رقابت داخلی و بین المللی
ایده های جذاب باید به مفاهیم قابل آزمون تبدیل شوند.باید میان ایده کالا با مفهوم کالا و تصویر ذهنی کالا تفکیک قائل شویم.
-ایده کالا :کالایی احتمالی است که احتمال میرود شرکتی آن را به بازار عرضه کند .
-مفهوم کالا :گونه ای تفضیلی و کامل از ایده ای است که با عبارت معنی دار مصرفی بیان می شود
-تصویر ذهنی کالا:تصویر خاصی است که مصرف کنندگان از یک کالای واقعی یا بالقوه به دست می آورد.
تجزیه و تحلیل مختلط: رجحان مصرف کننده برای مفاهیم مختلف کالا را میتوان با استفاده از این تکنیک اندازه گیری کرد.
دانلود پاورپوینت بازرگانی بین الملل - 19 اسلاید