فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود ترجمه و اصل مقاله ISI مدلسازی تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت

اختصاصی از فی موو دانلود ترجمه و اصل مقاله ISI مدلسازی تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود ترجمه و اصل مقاله ISI مدلسازی تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت


دانلود ترجمه و اصل مقاله ISI مدلسازی  تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت

ترجمه مقاله ISI مدلسازی رفتارهای تغییر شکلی گسترده تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت به روش explicit یا صریح در 48 صفحه با فرمت ورد به همراه تصاویر و ترجمه کامل زیر نویس ها توسط مترجم تخصصی عمران ترجمه شده است. ترجمه از مقاله ISI سال 2016 می باشد که اصل مقاله نیز به همراه ترجمه ارائه شده است. دیگر نیازی به دانلود و ترجمه با صرف هزینه و وقت زیاد ندارید به راحتی فایل را دانلود کرده و در مقالات و پروژه های خود استفاده نمایید. 

چکیده

این مقاله در بر دارنده یک مدلسازی صریح دینامیکی به روش المان محدود(FE) بمنظور پیش بینی و مشاهده نحوه واکنش های گسترده غیرخطی تیرهای از جنس بتن مسلح و مهار شده کامل(محوری و چرخشی) در دمای محیط و نیز در دمای شرایط آتش سوزی می باشد. "عملکرد زنجیری"(Catenary action)، که در اثر رفتار تغییر شکل زیاد تیرهای RC بوقوع می پیوندد، یکی از مکانیزم های مهم برای جلوگیری از پیش روی خرابی در این المان هاست. این مقاله نتایج عددی مدلسازی در اثر چالش های مختلفی همچون ناپایداری موقت، شکست موضعی مصالح، واگرایی و یا طولانی شدن زمان مدلسازی را تشریح کرده و سپس روشهای مختلف رفع و یا جلوگیری از این چالش ها را مورد بررسی قرار می دهد. میزان تاثیر و صحت مدل ساخته شده در این بخش با انجام مقایسه نتایج حاصل از این شبیه سازی نسبت به نتایج تجربی حاصل از آزمایشهای انجام شده بر روی تیرهای بتن مسلح در دمای عادی و دمای آتش سوزی چک و بررسی می گردد. مشخص شده است که استفاده از روش شبیه سازی صریح می تواند رفتار تقریبی تیرها را تا زمان وقوع خرابی کلی سازه تشخیص داده و ارائه کند. همچنین جهت افزایش سرعت مدلسازی نیز میتوان از روش بارهای ضریبدار و یا مقیاس جرم سازه بهره گرفت. و برای اینکه تاثیرات دینامیکی ایجاد شده بدنبال شکست خمشی تیر به حداقل برسد، از روش میراسازی استفاده شده است. این مقاله میتواند راهنمای خوبی جهت انتخاب ضرایب مناسب بار، مقیاس جرم، و مقادیر دمپینگ بشمار رود.

  1. مقدمه

راهکارهای تئوری ارائه شده در آیین نامه هایی همچون EN 1992-1-2 برای طراحی سازه های بتن مسلح برای مقاومت در برابر آتش سوزی عمدتا بر روی دو  فاکتور پوشش حداقلی بتنی و یا مقاطع عرضی حداقل برای المانهای این سازه ها- بسته به نسبت بارها- و بر طبق ارزیابی میزان مقاومت استاندارد در برابر آتش تاکید دارند. که این موضوع در آیین نامه های ویژه طراحی در برابر آتش با راهکارهای عملی و بر اساس الزامات عملی سازه جایگزین می گردد. در ارزیابی عملکردی میزان مقاومت سازه ها در برابر آتش سوزی، در نظر گرفتن بر هم کنش های موجود در بین اعضای مختلف سازه ای امری مهم است. علاوه بر این، باید تغییر شکلهای بزرگ ایجاد شده در سازه در زمان وقوع آتش سوزی را نیز در نظر گرفت. در شرایط وقوع این تغییر شکل های بزرگ، اعضای سازه ای ممکن است مکانیزم های باربری متنوعی را تجربه کنند که در تحلیلهای انجام شده برای تغییر شکلهای کوچک مدنظر قرار نگرفته اند. در مورد تیرهای مهار شده محوری، مکانیزم باربری عملکرد زنجیری را میتوان پس از مکانیزم خمشی معمولی بکار گرفت. بکارگیری روش عملکرد زنجیری می تواند زمان به تاخیر افتادن خرابی تیر نسبت به مقاومت تخمین زده شده در برابر آتش براساس مقاومت خمشی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. با وجود اینکه مطالعات گسترده ای بر روی تیرهای فولادی مهار شده محوری مقاوم در برابر آتش انجام میگیرد، در مورد تیرهای بتنی اما، تاثیر مهار شدگی محوری زیاد مورد توجه نیست و حتی زمانی که این نوع مهار شدگی در نظر گرفته شد، تحقیقات انجام گرفته نتوانستند روش عملکرد زنجیری را در تغییر شکلهای بزرگ عضو بکار ببرند. بکارگیری مکانیزم عملکرد زنجیری برای تیرها در نقش یک مکانیزم باربری، بعنوان پایه و اساس به تاخیر انداختن خرابی سازه تحت اثر حذف ستون در دمای محیط بشمار می رود، و این مکانیزم به ویژه در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است...

اطلاعات مقاله اصلی

 Engineering Structures 121 (2016) 97–119

Explicit modelling of large deflection behaviour of restrained reinforced
concrete beams in fire

Sherwan Albrifkani, Yong C. Wang

Article history:
Received 27 November 2015
Revised 7 April 2016
Accepted 12 April 2016

 

a b s t r a c t
This paper presents a dynamic explicit finite element (FE) simulation method to predict the highly nonlinear
response of axially and rotationally restrained reinforced concrete (RC) beams at ambient temperature
and in fire condition. Catenary action, developed during the large deflection behaviour of RC beams,
is an important mechanism of resisting progressive collapse. This paper explains the numerical simulation
challenges, including temporary instabilities, local failure of materials, non-convergence and long
simulation time, and proposes methods to resolve these challenges. The effectiveness of the proposed
simulation model is checked by comparison of the simulation results against relevant test results of
restrained RC beams at ambient temperature and in fire. It has been found that using the explicit simulation
method can follow the whole range behaviour of restrained RC beams until complete structural
failure. Either load factoring or mass scaling may be used to speed up the simulation process.
Damping can be applied to minimise significant dynamic effects following beam bending failure. This
paper will give guidance on how to select the appropriate load factoring, mass scaling and damping
values.

 

این فرصت را از دست ندهید. این فایل با دقت بسیار و با صرف وقت تهیه شده است. با این فایل دیگر نیازی به جستجو و اتلاف وقت ندارید.

 به شما اطمینان می دهیم که این فایل خواسته شما را برآورده می کند و مناسب دوره های کارشناسی ارشد و دکتری است. با پرداخت مبلغ و خرید این فایل، محصول را در ایمیل خود دریافت می کنید. مطمئن باشید ارزش این فایل خیلی بیشتر از مبلغی است که پرداخت می کنید.این فایل در اینترنت مشابه ندارد و کپی نشده است.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود ترجمه و اصل مقاله ISI مدلسازی تیرهای بتن مسلح مهار شده در مقابل حرارت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.