فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق اصول طراحی جیگ و فیکسچرها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق اصول طراحی جیگ و فیکسچرها


دانلود تحقیق اصول طراحی جیگ و فیکسچرها

خلاصه تاریخچه:

شرکت سایپا دیزل در سال 1342 با انعقاد قرارداد انحصاری با شرکت ماک تراکس و با نام ایران کاوه فعالیت خود را با مونتاژ کامیون های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز نمود.
تعداد کامیون های تولیدی ایران کاوه طی مدت همکاری با شرکت ماک تراکس تا سال 1357 به 5700 دستگاه بالغ گردید.
به دنبال توقف تولید کامیون های ماک در سال 1357، شرکت سایپا دیزل به منظور بهره گیری ازظرفیت های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل نقلیه در بخش حمل و نقل جاده ای بار و مسافر را در دستور کار خود قرار داد.
در سال 1363 پس از بررسی های انجام شده در خصوص راه اندازی خط جدید تولید کامیون، قرارداد ساخت و تولید ولوو F12 در مدل های 4×6 ، 2×6 و 2×4 با شرکت ولوو تراکس منعقد گردید، انعقاد قرارداد تولید تریلرهای کفی با شرکت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپا دیزل طی این سال بود.
در روند تولید مطمئن طی سال  های 1363 تا 1380، تولید کامیون های ولوو NL12 و F12 به میزان بیش از 1000 دستگاه و با حدود 52% خودکفایی حاصل گردید.
اما در پی وضع استانداردهای زیست محیطی موسوم به استانداردهای یورو توسط اتحادیه اروپایی و عدم تجهیز کامیون های شرکت های حمل و نقل بین المللی ایران به موتورهای دارای این استاندارد آلایندگی، شرکت سایپا دیزل به عنوان رکنی اساسی در صنعت حمل و نقل جاده ای با قریب به نیم قرن تجربه در این صنعت، با درک صحیح از شرایط و با عنایت به نقش خطیر خود در فائق آمدن به بحران حاصل از عدم مجوز تردد کامیون ها در جاده‌های اروپایی، با هدف بازسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کشور به ویژه در بخش ترانزیت، اقدامات گسترده ای را آغاز نمود و سرانجام پس از انجام بررسی ها و مذاکرات مقدماتی و انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس، کامیون های ولوو مدل FH12 و NH12 که هم اکنون مجهز به موتورهای با استاندادرهای آلایندگی یورو 3 می باشد، در خط تولیدی محصولات سایپا دیزل جای گرفتند.
فناوری روز اروپا، کیفیت، ایمنی، راحتی، قدرت و استحکام کامیون های جدید ولوو، اختصاص بالغ بر 90% از سهم بازاردربخش کامیون های کشنده سنگین درسال81 را برای شرکت سایپا دیزل و بازار ایران به ارمغان آورد.
از طرف دیگر خلاء موجود در بخش نیمه سنگین و احساس نیاز مبرم به بازسازی ناوگان فرسوده داخل در این بخش از بازارمعرفی کامیون های به روز ولوو مدل FM9 و رنو MIDLUM را به دنبال داشته تا بدین ترتیب شرکت سایپا دیزل امروزه با تنوع محصول گسترده و با عرضه کامیون در تمامی بخش های سبک، متوسط، نیمه سنگین و سنگین در بیش از 23 مدل و همچنین انواع تریلر و اتاق بار، با سربلندی قادر به پاسخگویی به اطمینان مشتریان و جلب رضایت ایشان باشد.
ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر، ساخت سالانه 20000 دستگاه انواع کامیون و 6000 دستگاه انواع تریلر و اتاق بار می باشد.
سرمایه گذاری و ظرفیت سازی در زمینه های تولیدی و تکنولوژیک، توسعه و ایجاد شرکت های تابعه، همکاری با شرکت های طراز اول جهانی در صنعت خودروهای تجاری، بازسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل داخلی و ترانزیت و عرضه محصولات به روز منطبق با استانداردهای جهانی به بازارهای صادراتی، کسب دو بار عنوان واحد نمونه صنعتی، استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های تطابق با استانداردهای 20000: 9001 ISD ، 2004: 14001 ISO و 18001 OHSAS و دریافت جایزه های ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در سطح تقدیرنامه و کسب عنوان برترین شرکت گروه سایپا نه تنها جایگاه شرکت سایپا دیزل را به عنوان شرکت بلامنازع پیشروی بازار داخلی در بخش کامیون و تریلر تثبیت نموده بلکه دورنمای روشنی را در بازارهای منطقه برای این شرکت ترسیم نموده است.
هم اکنون نیز این شرکت در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری با ارائه محصولات به روز MIDIBUS و MINIBUS گامی مطمئن در راستای عرضه محصولات مسافری برداشته است.


توان تولیدی:
شرکت سایپا دیزل با حدود 000/23 مترمربع فضای تولیدی و 000/30 مترمربع فضای اداری و انبار با خطوط مجزای ساخت و تولید کامیون، سالن رنگ مجهز به سیستم الکترودیپ، سالن های قطعه سازی، پرسکاری، اتاقسازی، خطوط مجزای مونتاژ و انبارهای کلاسه بندی شده متناسب با انواع محصولات و آزمایشگاه های تخصصی، توان تولیدی مناسبی را برای تولید انواع محصولات ایجاد کرده است.
ظرفیت تولید سایپا دیزل در حال حاضر ساخت سالانه 3000 دستگاه کامیون سنگین،
2000 دستگاه کاموینت،4000 دستگاه تریلرو7000 دستگاه میدی باس دردوشیفت است.

شرکت های تجاری:
VOLVO TRUCKS
اولین کامیون تولیدی شرکت ولوو 75 سال پیش و در سال 1928 از خط تولید این کارخانه روانه بازار گردید. امروزه شرکت ولوو تراکس با مالکیت شرکت های طراز اول ماک تراکس و رنو تراکس و عرضه کامیون های خود در بیش از 130 بازار جهان دومین تولید کننده بزرگ کامیون های سنگین در جهان محسوب می شود.
شرکت ولوو تراکس در سال 2005 تعداد 103696 دستگاه کامیون به بازار عرضه نمود که از این تعداد 42633 دستگاه در بازار اروپا، 32151 دستگاه در بازار آمریکای شمالی، 7723 دستگاه در بازار آمریکای جنوبی، 17678 دستگاه در بازار آسیا و 2091 دستگاه در بازار افریقا به فروش رسید. این در حالی است که تعداد کامیون های عرضه شده به بازار از سوی این شرکت در سال 2006 به 94309 دستگاه بالغ گردید. به این ترتیب سهم بازار این شرکت در سال 2005 از بازار اروپا 46%، آمریکای شمالی 37% و آمریکای جنوبی و آسیا نیز هر یک 7% بوده است.
شرکت سایپا دیزل به عنوان بزرگترین شریک تجاری ولوو تراک در منطقه، همکاری خود را با این شرکت در سال 1364 و با تولید کامیون های مدل F12 و NL12 آغاز نمود. در حال حاضر نیز شرکت سایپا دیزل با همکاری شرکت ولوو تراک تولید کامیون های به روز سری NH , FH و FM با موتورهای مجهز به استاندارد آلایندگی یورو 3 (و بلیت ارتقاء استاندارد یورو 5) را در دستور کار خود دارد.

 

 

فهرست مطالب
ردیف                  صفحه
 مقدمه    1
فصل اول:تاریخچه    2
خلاصه تاریخچه    3
سالنامه    4
آرشیو    6
توان تولید    10
شرکتهای تجاری    11
انتقال تکنولوژی    11
فصل دوم:آشنایی با قیدوبندها    25
مقدمه    26
تعریف جیگ و فیکسچرها    27
دسته بندی جیگ و فیکسچر    28
تقسیم جیگ و فیکسچرها     28
فصل سوم:انواع روبندها    30
بوستر    31
گوه های مخروطی      31
روبندهای زانویی    31
روبندهای مکانیزه (هیدرولیکی و پنوماتیکی)     32
گیره ها و سه نظام ها    32
روبندهای غیر مکانیکی     32
روبند مکشی    32
روبندچرخشی    33
روبند ناخنی    33
روبند بادامکی    33
روبند دیسکی دایره ای لنگ    33
روبند بادامکی اسپیرال    33
روبند گوه ای    34
گوه ای تخت    34
فصل چهارم:طراحی جیگ و فیکسچرهای پنوماتیکی(در واحد نمونه سازی)    35
مشاهدات    36
shop demerit    38
تسترگان ها    39
روبات ها    39
مدارات پنوماتیکی    40
طراحی فیکسچرهای جوشکاری پنوماتیکی    41
فصل پنجم :فیکسچرهای کن    42
فیکسچرهای جوشکاری و فیکسچرهای کنترلی    43
فیکسچرهای کنترل    43
فیکسچرهای مدولار پین دار    45
گیره های ماشینی بر روی صفحات مغناطیسی    45
ششم :بررسی جوانب طراحی    47
طراحی ابزار    48
بررسی اقتصادی    48
اصول اقتصادی بودن طرح    48
درجات آزادی    48
قاعده1;2,3    49
دستگاه مختصات مرجع    49
بدنه جیگ و فیکسچرbody    50
قطعات پیش ساخته    50
منابع    51
نقشه های  modeling جیگ        
    

 

 

 

شامل 57 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق اصول طراحی جیگ و فیکسچرها
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.