فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپونیت درس 16 فارسی هفتم - آدم آهنی - 34 اسلاید قابل ویرایش

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپونیت درس 16 فارسی هفتم - آدم آهنی - 34 اسلاید قابل ویرایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپونیت درس 16 فارسی هفتم - آدم آهنی - 34 اسلاید قابل ویرایش


دانلود پاورپونیت درس 16 فارسی هفتم - آدم آهنی - 34 اسلاید قابل ویرایش

 

 

 

 

و پاهایش را محکم به زمین کوبید، آن چنان که زمین لرزید و بعد سکوت مرگ باری بر سالن نمایشگا حاکم شد شاپرک روی پای آدم آهنی بدون حرکت دراز کشیده بود کم کم هوا روشن می شد درها باز شدند و دوباره بازدیدکنندگان کنجکاو به سالن آمدند و باز دور او حلقه زدند.

اسم تو چیست؟ این سوال شماره یک بود... آدم آهنی فکری کرد وقلبش از ناراحتی فشرده شده؛ گفت:شاپرک... مرا تروم...عزیز...صدا کرد... هیچ کس... تا به حال مرا .... به این نام.... صدا نکرده بود...

"مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء"

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپونیت درس 16 فارسی هفتم - آدم آهنی - 34 اسلاید قابل ویرایش

دانلود مقاله مقدمات داده پردازی

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله مقدمات داده پردازی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله مقدمات داده پردازی


دانلود مقاله مقدمات داده پردازی

 

مشخصات این فایل
عنوان: مقدمات داده پردازی
فرمت فایل: word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 53

این مقاله درمورد مقدمات داده پردازی می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله مقدمات داده پردازی می خوانید

ورود داده ها به جدول در حالت کار برگ
اگر مشخصات جدولی را ذخیره کرده،به منویDatabasesکه منوی اصلی و مادر اکسس است بروید نام آن را در آن منو و با فعال بودن زبانه یtables خواهید دید.حال،وقت آن است که در این جدول خالی داده ها را وارد کنید.در اکسس،میتوانید بدون معطلی شروع به وارد کر دن داده ها کنید.اکسس در این راه تسهیلات زیادیایجاد کرده است.اکنون جدول داده هایی را که قبلا ایجاد کرده ایم باز می کنیم و خواهیم دید که داده ها چگونه در آن وارد می شوند.ما جدولی درست کرده ایم به نامCustomerیا مشتری که مشخصات آن را در شکل صفحه ی بعد مشاهده می نمایید.
همانطور که ملاحظه میکنیدده فیلد برای آن در نظر گرفته ایم که همه ی آنها منهای دو تای آخر،از نوع متنی یاText هستند.دو فیلد آخری که شماره ی تلفن و شماره ی نمابر هستند از نوع عددی یاNumber تعیین شده اند.حال،این منو را می بندیم تا وارد منوی Databaseشویم.در این منو نام جدول جدیدی را که به تازگی بسته ایمانتخاب کرده،روی تکمه ی Open کلید میزنیم تا جدول،آماده ی دریافت داده ها از ما باشد.نمای حالت جدولی این جدول داده ها به شکل زیر خواهد بود.در این شکل چه می بینید؟جدولی داریم که سه ستون از آن فعلا در صفحه ی نمایش دیده می شود و فقط یک سطر دارد.گفتیم که در جدول داده ها،هر سطر را یک رکورد می گوییم،پس این،جدولی ست با یک رکورد که آن هم خالی ست.
همیشه،وقتی یک جدول داده ها درست می کنید،با چنین صفحه ای مواجه می شوید.کار را با وارد کردن داده هادر جدول با ایجاد رکورد ها آغاز می کنیم.در واقع،وارد کردن داده ها بسیار آسان است.کافی ست که در یکی از خانه های جدول با ماوس کلید بزنید تا کار آغاز شود.
به محض این که اولین کلید صفحه کلیدرا فشار دهید کار آغاز می شود.ابتدا سطر خالی از یک عدد به دو عدد تبدیل می شود.در کنار اولین سطر،یک علامت قلم می بینید که نشان می دهد این رکورد در حالت پذیرش داده هاست.در کنار رکورد پایینی یک علامت ستاره می بینید که نشان میدهد این رکورد خالی،به تازگی درست شده است.برای حرکت از یک فیلد به فیلد دیگر،تکمه یTAB(در صفحه کلید)را می زنیدو فیلد به فیلد پیش میروید و داده ها را وارد می کنید تا به انتهای رکورد برسید.برای حرکت به عقب در بین فیلد ها میتوانید کلیدShift را پایین نگه داشته،همزمان کلید TAB را بزنید.اگر در هنگام ورود اطلاعات،اشتباهی صورت گرفت با استفاده از کلید هایDelete وBackSpace  اشتباهات را تصحیح کنید.برای تصحیح کل یک فیلدتکمه یF2 را فشار دهید تا فیلد انتخاب شودو بعد،آنچه را می خواهید ئارد کنید تا جایگزین داده های موجود شود.
وقتی مقداری اطلاعات وارد کردید جدولی مشابه شکل زیر(در حالت کار برگ)خواهید داشت.همیشه وقتی واردحالت ورود اطلاعات درحالت کار برگ  شویدمتوجه می شوید که ستون های جدول،یعنی فیلد ها،به ترتیبی قرار گرفته اند که هنگام طراحی جدول،در حالت طراحی(Design)مشخص کردیم.اما حالت نمایشی کار برگ فقط یک جدول ساده ایستا و دا یمی نیست.زیرا می توان ظاهر آن را تغییر داد واز این تغییر ظاهر،برای سهولت کار استفاده نمود.اگر دقت کرده باشید،هنگامی که وارد حالت نمایشی کار برگ می شوید.نوار جدیدی به ابزار های اکسس افزوده می شود.این نوار،ابزارهای شکلدهی جدول را در بر می گیرد.در اینجا به طرز تغییر شکل جدول می پردازیم و با کار این نوار ابزار جدیدآشنا می شویم.
انتخاب کردن داده ها

 انتخاب فیلد:اگر به شکل جدول در حالت کار برگ نگاه کنید دربالای هر ستون یک خانه ی خاکستری رنگ می بینیدکه در آن نام فیلد نوشته شده است.به این خانه ی خاکستری((انتخابگر فیلد))گفته می شود.وقتی رویاین خانه کلید بزنید تمام محتویات یک فیلددر جدول،یعنی یک ستون آن،انتخاب میشود.اگر بخواهید چند فیلدکنار هم را به طور همزمان انتخاب کنید،پس از انتخاب اولین فیلد به روش فوق،کلیدShiftرادر صفحه ی کلید پایین نگه داشته،روی انتخابگر فیلد های دیگر مورد نظر،با ماوس کلید می زنید.اگر پس از انتخاب اولین فیلد،در حالی که تکمه ی ماوس پایین است مکان نمای ماوس را روی انتخابگر فیلد دیگری بکشانید،آن فیلد هم انتخاب میشود.به یاد داشته باشید چنانچه فیلد هایی که انتخاب میکنیدکنار هم نباشندفیلد های میان این دو نیز انتخاب خواهند شد.
انتخاب رکورد:در همان نمایش جدول در حالت کاربرگ،در کنار هر رکورد در منتهی الیه سمت چپ خانه مربع شکلی به رنگ خاکستری هست که اگر روی آن کلید بزنید،کل فیلد مربوط را انتخاب می کند.
به این خانه ((انتخابگر رکورد))می گویند.
اگر تکمه ی ماوس را پایین نگه داشته،مکان نمای ماوس را روی چند انتخابگر رکورد بعدی بکشانید،تمام آن رکورد ها انتخاب می شوند.اگر یک رکورد را انتخاب کرده،سپس،کمی بالاتر یا پایین تر از آن،در حالی که تکمه ی Shiftپایین نگه داشته شده است،روی انتخابگر فیلد دیگری کلید بزنید،آآندو رکورد و تمام رکورد های میان آن دو،انتخاب خواهند شد.
انتخاب کل جدول:اگر با ماوس،روی مربع کوچک و خاکستری راست و بالای جدول که((انتخابگر کل جدول))نام دارد کلید بزنید،کل جدول انتخاب می گردد.

انتخاب بخشی از جدول:اگر ماوس را روی خط جدا کننده ی سمت چپ یا بالای یکی از خانه های جدولقرار دهید،شکل مکان نمای ماوس به صورت یک صلیب سفید و ضخیم در می آیدو با کلید زدن وپایین نگه داشتن تکمه ی ماوس و حرکت دادن مکان نما می توان هر چند عدد از خانه های اطراف را انتخاب کرد.در هر حال مبدا عمل انتخاب شدن،همان خانه ی اولی است که در آن کلید ماوسپایین نگه داشته شد.
مرتب سازی جدول داده ها
یکی از روشهای تغییر ظاهر جدول، مرتب کردن آن است.مرتب کردن یعنی این که داده ها به ترتیب الفبایی پشت سر هم قرار گیرند.مرتب سازی دو نوع است:یکی بر حسب ابتدا به انتهای الفبا ودیگری برعکس،بر حسب انتها به ابتدای الفبا.
انواع بازجست
بازجست اقسام زیادی دارد؛اما سه نوع آن بسیار مهم است ودر اینجا به تعریف آنها می پردازیم:                                            
1-بازجست انتخابگر(Select Query):کار بازجست انتخابگر آن است که داده هارااز یک یا بیش از یک جدول انتخاب کند واز آن جدول جدیدی بسازد که جدول پویاست.این نوع بازجست بسیار مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
2-بازجست عملگر(Action Query): بازجست عملگر،همانطور که از نامش پیداست علاوه بر آن که اطلاعات را پیدا وانتخاب می کند، برآنها کاری هم انجام می دهد.کاری مانند جدول سازی،به روز در آوردن والحاق وحذف داده ها.
3-بازجست نتیجه گیر (Cross Query):این بازجست، از داده های جدول نتیجه گیری می کند. فرض کنید می خواهیم بفهمیم جمع فروش ماهانه شما در سال 1379 چقدر بوده است.از بازجست نتیجه گیر می خواهید که این نتیجه را برای شما درآورد. این بازجست می تواند از داده های جدول برای شما نتیجه گیری سرجمعی وآماری بکند .نتیجه این نوع بازجست، به شکل یک جدول کاربرگی ارائه می شود.
آشنایی با طراحی فرم

قبلا در باره فرم سخن گفته ایم؛ اما وقتی قرار باشد به جدول داده ها، رکورد بیفزاییم یاحذف کنیم، وبخواهیم این کار رادر حالت کاربرگ انجام دهیم، متوجه اهمیت فرم می شویم:
•    در کاربرگ، یکباره با چنین رکورد مواجه هستیم، ممکن است فیلد ورکورد رااشتباه کنیم.
•    در حالت کاربرگ، هر فیلد تنها بخشی از یک خط را اشغال می کند واگر داده های فیلد طولانی باشد، اطلاعات انتهای هر فیلدبه زیر فیلد دیگر می رود وحرکت نیز در فیلد طولانی سخت ووقت گیر است.
•    فرم ، کار جمع آوری اطلاعات راآسان می کند؛زیرا در مقابل هر فیلد اطلاعات می توان برای کاربر توضیح داد واز اوشکل خاصی از اطلاعات رادرخواست نمود وحقوق قانونی اش را به اوگوشزد کردو…
•    قسمت بندی فرم، کار ورود اطلاعات از سوی افراد مختلف را نیز آسان می کند؛ طوری که می توان یک فرم را به چند نفر داد تا قسمتهای مختلفی از آن را پر کنند.
•    فرم را می توان طوری طراحی کرد که درهنگام ورود اطلاعات، هر بخش از فرم در جدول خاصی قرار داده شود. یعنی، یک فرم می تواند برای چند جدول اطلاعات فراهم کند بدون آنکه پرکننده فرم لازم باشد این نکته را بداند وبرای آن تدارک خاصی ببیند.
به این دلایل ودلایل بسیلر دیگر، فرمها در کار اداری نفوذ ورواج فراوان یافته اند.
وقتی طراح سیستم برای ماشینی کردن امر اداره ویا دفتری مراجعه می کند، آنچه اورا به هدفش نزدیک می کند، مطالعه فرمهایی ست که در آن اداره یا دفتر به کارگرفته می شود.از روی فرمهایی که با دست یا تایپ پر می شوند ومی توان خیلی از چیزها رادرباره امور جاری وطرز کار آن اداره یا دفتر فهمید. حتی خیلی از فیلدهای داده ها رااز فرمها استخراج می کنند.
طراحان، به کمک فرمهای موجود، می توانند کار اداری را شبیه سازی کنند واشکالهای آن رابفهمند.
نحوه طراحی فرم
حال که اهمیت وجود فرم را دریافتیم، قدری هم به نحوه طراحی فرم می پردازیم. برای طراحی فرم باید نکاتی چندرادر نظر گرفت:
•    هرفیلد باید درفرم، یک عنوان داشته باشد. مثلا اگر لازم است در جایی تاریخ تولد نوشته شود باید در کنار آن ، عنوان ‹‹تاریخ تولد››راذکر کرد.
•    در محلی که داده ها فیلد وارد می شود، همواره باید جای کافی در نظر گرفت. معمولا برای نشانی یا اطلاعات توصیفی دیگر، جای متناسبی راکه حتما بزرگ است در نظرمی گیرند وجای تاریخ یا اعداد کوچکتر ومحدودتر در نظر گرفته می شود.
•    در جاهایی از فرم که لازم باشد باید برای کاربر نحوه ورود داده ها ویاآنچه از او انتظار میرود، توضیح داده شود.مثلا ممکن است در کنار فیلد تاریخ در فرمهای گمرکی، توضیح بنویسند که‹‹شماره حواله به سال میلادی وارد شود››.
•    حتی الامکان بهتر است فیلدها دسته بندی شود.مثلا اگر قرار باشد داده هایی از شناسنامه شخص گرفته شود، بهتر است همه آن داده ها چنان کنار هم قرار گیرند که بایک بارمراجعه به شناسنامعه وبا حرکت عادی ومنطقی  مکان نما از یک فیلد به فیلد دیگر، آن فیلدها پر شود ودیگر لازم نباشد، دوباره در بخش دیگری از فرم به شناسنامه مراجعه گردد.
•    در فرمهای رایانه ای، بهتر است درصورت بروز اشتباه از سوی کاربر، به او پیام خطای مناسب داده شود ودر مورد نحوه صحیح عمل، راهنمایی لازم به او ارائه گردد.
•    باید از بزرگ شدن فرم اجتناب شود.فرمهای بزرگ، نشانه بی اطلاعی طراح از روان شناسی کاربران است. اطلاعات یک رکورد رابایدبتوان با یک نگاه به طور کامل در صحنه فرم مشاهده کرد.
•    درجاهایی که لازم است، باید حقوق قانونی افراد یا چیزهایی را که قانونا باید بدانند تا فرم را پر کنند تذکرداد.مثلاذکر این جمله که‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‹‹این قسمت توسط ولی قانونی پر شود›› در کنار یک فیلد، باعث می شود، دیگران به آن قسمت دست نزنند.

بخشی از فهرست مطالب مقاله مقدمات داده پردازی

  تعریف داده(Data)
داده ها با هم ارتباط دارند.
داده های نامرتب کاربرد ندارند.
داده ها چگونه مرتب میشوند؟
جستجو در جدول داده ها
تعریف پایگاه داده ها
تعریف فیلد(Field)و رکورد(Record)
تعریف پایگاه داده های ارتباطی
تعریف کلید
چگونه یک پایگاه داده ها بسازیم؟
1-کارهایی را که می خواهید با پایگاه داده هاانجام دهید معین کنید:
3-شناسایی داده های لازم:
6-ایجاد فرمها وگزارشها:
آشنایی با Access
بازجست(Query)
فرم(Form)
گزارش(Report)
ماکرو(Macro)
ماجول(Modules)
ورود به اکسس
ایجاد جدول به روش دستی
انواع گوناگون داده ها در اکسس
تعیین نوع داده فیلدها
تغییر و ویرایش ساختار جدول داده ها
ایجاد فیلد جدید
پروژه ی کتاب فروشی(قسمت دوم)
ورود داده ها به جدول در حالت کار برگ
انتخاب کردن داده ها
مرتب سازی جدول داده ها
انواع بازجست
آشنایی با طراحی فرم
نحوه طراحی فرم
آشنایی با طراحی گزارش
تفاوتهای فرم وگزارش
ایجاد گزارش
ایجاد گزارش خودکار
طراحی و ویرایش گزارش
1-گزارش برای چه کسی چاپ می شود؟
2-گزارش در چه چاپگری چاپ می شود؟
3-سفارش دهنده گزارش به چه اطلاعاتی نیاز دارد؟
نحوه طراحی گزارش
تعیین برچسب فیلد
نگهداری وایمن سازی بانک اطلاعاتی
نگهداری ازرایانه و وسایل ذخیره سازی
تعمیر وترمیم پایگاه داده ها
فشرده کردن پایگاه داده ها
قفل کردن پایگاه دادها بااستفاده از MDE
رمزگذاری پایگاه داده ها
تهیه پشتیبان از پایگاه داده ها
حذف رمز عبور
مقاله چگونه از مصرف بی رویه دارو جلوگیری کنیم ؟


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله مقدمات داده پردازی

دانلود تحقیق تعریف مدیریت زنجیره تامین

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق تعریف مدیریت زنجیره تامین دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تعریف مدیریت زنجیره تامین


دانلود تحقیق تعریف مدیریت زنجیره تامین

در رقابت‌هاى جهانى موجود در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست مشترى، در دسترس وى قرار داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهایى شده است که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش از این نمى‌توانند به تنهایى از عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى اقتصادى و تولیدى علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع دستیابى به مزیت یا مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این اساس، فعالیت‌هاى نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول، خدمت نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که قبلا همگى در سطح شرکت انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است. مسئله کلیدى در یک زنجیره تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها است. مدیریت زنجیره تامین  (SCM ) پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه دریافت کنند.
در حالت کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا هستند و به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط مى‌شوند. این سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و یا خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود مصرف کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت

تعریف مدیریت زنجیره تامین:

تعاریف مختصر و جامعى که مى توان از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین ارایه داد، عبارت‌اند از:
زنجیره تامین: زنجیره تامین بر تمام فعالیت‌هاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مى‌شود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. درباره‌ى جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد. (LAUDON & LAUDON 2002)
مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مى‌شود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیت‌هاى زنجیره تامین و نیز جریان‌هاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیت‌ها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول (LAUDON&LAUDON 2002).
بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانال‌هاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعاتمدیریت سیستم‌هاى اطلاعات، منبع‌یابى و تدارکات، زمان‌بندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مى‌گیرد.
براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستم‌هاى حمل و نقل که بعضى از شرکت‌‌ها را قادر مى سازد که زنجیره‌هاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضه‌کنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامین‌کنندگان خود اعتماد مى‌کنند.
علاوه بر آن عرضه‌کنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک‌ و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکت‌ها کوشش مى‌کنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیت‌هاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیت‌هاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.

طرح کلى یک زنجیره تامین :

به طور کلى زنجیره‌تامین، زنجیره‌اى است که همه فعالیت‌هاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى‌شود. در ارتباط با جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد.
محققان و نویسندگان مختلف ، نگرش‌ها و تعاریف متفاوتى را از زنجیره تامین ارایه کرده اند. برخى زنجیره تامین را در روابط میان خریدار و فروشنده محدود کرده اند، که چنین نگرشى تنها بر عملیات خرید رده اول در یک سازمان تمرکز دارد. گروه دیگرى به زنجیره تامین دید وسیع‌ترى داده و آن را شامل تمام سرچشمه‌هاى تامین (پایگاه‌هاى تامین) براى سازمان مى دانند. با این تعریف ، زنجیره تامین شامل تمام تامین کنندگان رده اول ، دوم ، سوم ... خواهد بود. چنین نگرشى به زنجیره تامین ، تنها به تحلیل شبکه تامین خواهد پرداخت . دید سوم ، نگرش زنجیره ارزش - پورتر- است که در آن زنجیره تامین شامل تمام فعالیت‌هاى مورد نیاز براى ارایه یک محصول یا خدمت به مشترى نهایى است. با نگرش یاد شده به زنجیره تامین ، توابع ساخت و توزیع به عنوان بخشى از جریان کالا و خدمات به زنجیره اضافه مى‌شود. در واقع بااین دید، زنجیره تامین شامل سه حوزه تدارک ، تولید و توزیع است .

فرآیندهاى اصلى:

مدیریت زنجیره تامین داراى سه فرآیند عمده است که عبارت‌اند از:
1 ) مدیریت اطلاعات
2 ) مدیریت لجستیک

3 ) مدیریت روابط (RELATIONSHIP MANAGEMENT) .
مدیریت اطلاعات : امروزه نقش ، اهمیت و جایگاه اطلاعات براى همگان بدیهى است . گردش مناسب و انتقال صحیح اطلاعات باعث مى‌شود تا فرآیندها موثرتر و کاراترگشته و مدیریت آنها آسان‌تر گردد. در بحث زنجیره تامین - همان طور که گفته شد -اهمیت موضوع هماهنگى در فعالیتها، بسیار حائز اهمیت است . این نکته در بحث مدیریت اطلاعات در زنجیره ، مدیریت سیستم هاى اطلاعاتى و انتقال اطلاعات نیز صحت دارد. مدیریت اطلاعات هماهنگ و مناسب میان شرکا باعث خواهد شد تا تاثیرات فزاینده‌اى در سرعت، دقت، کیفیت و جنبه‌هاى دیگر وجود داشته باشد. مدیریت صحیح اطلاعات موجب هماهنگى بیشتر در زنجیره خواهد شد. به طور کلى در زنجیره تامین ، مدیریت اطلاعات در بخش‌هاى مختلفى تاثیرگذار خواهد بود که برخى از آنهاعبارت‌اند از:
مدیریت لجستیک (انتقال، جابجایى، پردازش و دسترسى به اطلاعات لجستیکى براى یکپارچه سازى فرآیندهاى حمل و نقل، سفارش دهى و ساخت، تغییرات سفارش، زمان‌بندى تولید، برنامه هاى لجستیک و عملیات انباردارى) ; تبادل و پردازش داده‌ها میان شرکا (مانند تبادل و پردازش اطلاعات فنى، سفارشات و...) : جمع آورى و پردازش اطلاعات براى تحلیل فرآیند منبع یابى و ارزیابى ، انتخاب و توسعه تامین کنندگان ; جمع آورى و پردازش اطلاعات عرضه و تقاضا و ... براى پیش بینى روند بازار و شرایط آینده عرضه و تقاضا; ایجاد و بهبود روابط بین شرکا.
چنانچه پیداست ، مدیریت اطلاعات و مجموعه سیستم هاى اطلاعاتى زنجیره تامین مى تواند برروى بسیارى از تصمیم‌گیرى‌هاى داخلى بخش‌هاى مختلف زنجیره تامین موثر باشد که این موضوع حاکى از اهمیت بالاى این مولفه در مدیریت زنجیره تامین است .
مدیریت لجستیک : در تحلیل سیستم هاى تولیدى مانند صنعت خودرو، موضوع لجستیک بخش فیزیکى زنجیره تامین را در بر مى گیرد. این بخش که کلیه فعالیت‌هاى فیزیکى از مرحله تهیه ماده خام تا محصول نهایى شامل فعالیت‌هاى حمل و نقل، انباردارى، زمان‌بندى تولید و... را شامل مى شود، بخش نسبتا بزرگى از فعالیت‌هاى زنجیره تامین را به خود اختصاص مى دهد. در واقع ، محدوده لجستیک تنها جریان مواد و کالا نبوده بلکه محور فعالیت‌هاى زنجیره تامین است که روابط و اطلاعات ، ابزارهاى پشتیبان آن براى بهبود در فعالیت‌ها هستند.
مدیریت روابط: فاکتورى که ما را به سمت فرجام بحث راهنمایى مى کند و شاید مهم‌ترین بخش مدیریت زنجیره تامین به خاطر ساخت و فرم آن باشد، مدیریت روابط در زنجیره تامین است. مدیریت روابط، تاثیر شگرفى بر همه زمینه‌هاى زنجیره تامین و همچنین سطح عملکرد آن دارد. در بسیارى از موارد، سیستم هاى اطلاعاتى و تکنولوژى مورد نیاز براى فعالیت‌هاى مدیریت زنجیره تامین به سهولت در دسترس بوده و مى توانند دریک دوره زمانى نسبتا کوتاه تکمیل و به کار گمارده شوند. اما بسیارى از شکست‌هاى آغازین در زنجیره تامین ، معلول انتقال ضعیف انتظارات و توقعات و نتیجه رفتارهایى است که بین طرفین درگیر در زنجیره به وقوع مى پیوندد. علاوه بر این ، مهم‌ترین فاکتور براى مدیریت موفق زنجیره تامین ، ارتباط مطمئن میان شرکا در زنجیره است، به گونه اى که شرکا اعتماد متقابل به قابلیت‌ها و عملیات یکدیگر داشته باشند. کوتاه سخن این که درتوسعه هر زنجیره تامین یکپارچه، توسعه اطمینان و اعتماد در میان شرکا و طرح قابلیت اطمینان براى آنها از عناصر بحرانى و مهم براى نیل به موفقیت است.

فازهاى اصلى مدیریت زنجیره تامین:

فاز اول: طراحى مفهومى    :
فاز اول نشان دهنده استراتژى ساخت است. در این فاز نحوه اداره سازمان با ایجاد یک تصویر براى آینده و ایجاد یک ساختار براى پیاده سازى تعیین مى‌شود. براى فرآیندهاى فاز اول یک مدل ویژه سازمان لازم است که از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت است. بحث اصلى در این فاز طراحى مفهومى است که مدرکى براى تصدیق و اجراى دو فاز دیگر است. هدف از اجراى این فاز درک جزییات مربوط به هزینه‌ها و شناخت سیستم و منافع پیاده‌سازى SCM است.

فاز دوم : طراحى جزییات و تست

این فاز همان‌طور که در شکل پایین مشاهده مى‌‌شود مى تواند همزمان با فاز اول و سوم اجرا شود. یعنى جزییات طراحى مى‌شود و به طور هم‌زمان راه حل‌ها در دنیاى واقعى تست مى‌شوند. در این فاز ایجاد تغییرات در ساختار سازمان و در نظر گرفتن آنها براى پیاده‌سازى در سیستم به منظور پشتیبانى طراحى زنجیره تامین جدید توصیه مى‌شود.

فاز سوم:  پیاده سازى
در این فاز در ادامه فاز دوم، زمان‌بندى پیاده سازى دوره هاى بلندمدت عملیات و تغییرات در سیستم به منظور ایجاد تسهیلات انجام مى‌گردد.

انقلاب زنجیره تأمین:

   در سراسر دنیا، از آمریکا گرفته تا آسیا، از اروپا تا آفریقا، مقتضیات یک اقتصاد جهانی که هر روز رقابتی‌تر می‌شود، همه را وا داشته تا درباره زنجیره تأمین و مدیریت هر چه بهتر آن، صحبت کنند.

مفهوم کلی مدیریت زنجیره تأمین از مواد اولیه گرفته تا تحویل محصول تمام شده به مشتری که موتور محرک آن تقاضای مشتری برای دریافت خدمات کارآمدتر و مناسب‌تر و نیاز به کاهش هزینه‌های نگهداری کالاهای موجود در انبار بوده است، در حال متحول ساختن شیوه‌های انجام کار از سوی تولید‌کنندگان عمده، شرکت‌های حمل و نقل و شرکت‌های تدارکاتی است.

مدیریت زنجیره تأمین نوین، نه تنها به بررسی راه‌های ترویج کاهش هزینه در سراسر کانال عرضه کالا و خدمات می‌‌پردازد، بلکه باید بین تقاضای روز افزون مشتریان برای ارائه خدمات به موقع و کارآمد موازنه ایجاد کرده  و از تحولات سریعی که در عرصه فناوری صورت می‌گیرد نیز، غافل نباشد. روی هم رفته، مدیریت کارآمد زنجیره تأمین به یک شرکت امکان می‌دهد تا تولید و انتقال محصولات در کل کانال تولید و توزیع را، از تأمین مواد اولیه یا قطعات گرفته تا قرار دادن محصول تمام شده در دستان مشتری، هماهنگ سازد. 

     یک رویکرد برای کاهش هزینه‌ها، شامل کم کردن از کالاهای موجود درانبار، از محصولات تمام شده یا مواد خام و کاهش زمان سیکل باتحول سریع‌تر محصولات است. این تلاش موجب بوجود آمدن یک رویکرد کاملا جدید و مبتنی بر اینترنت برای خرید، تدارکات و حمل و نقل با تلاش برای ارسال به موقع مواد اولیه (JIT) برای تولید شده است تا دیگر شرکت‌ها مجبور نباشند تعداد و مقدار زیادی مواد اولیه یا قطعات را در انبار نگه دارند. محصولات امروزی، در سراسر دنیا خواهان دارد و فقط تقاضاهای داخلی را برآورده نمی‌سازد و بنابراین، باید مواد اولیه و قطعات آنها با کمترین هزینه ممکن تهیه شود.

    فناوری‌های پیشرفته چه از جنبه فرایند‌های سازمانی و چه از جهت ارتباطات – کلید مدیریت زنجیره تأمین امروزی هستند. با استفاده از فناوری‌های پیشرفته می توان موجودی انبار را به حداقل رساند ومحصول رابه موقع تحویل داد. به کار بردن خردمندانه فناوری برای انتقال هدایت شده اطلاعات به معنی این است که تولید کنندگان می‌توانند به حداقل‌ها  اکتفا کرده و فقط به تعدادی که مورد نیاز است تولید کرده و روانه انبار کنند و مرتباً جای خالی محصولات تحویل شده به مشتری را پر کنند. تحویل سریع و مطمئن این فایده را نیز دارد که موجودی انبار در باصرفه ترین حد خود حفظ شود. انبار با موجودی کمتر – در بسیاری از موارد، موجودی کنترل شده انبار- به معنای ضایعات کمتر و سود بیش‌تر برای تولید کنندگان است و هر چه خدمات مربوط به نگهداری زنجیره تأمین بیش‌تر شود، به همان نسبت، اطلاعات موجود در اینترنت نیز افزایش می‌یابد که خود موجب کاهش بیش‌تر هزینه‌ها وافزایش بازدهی می‌شود. فناوری بر پیش‌بینی فروش در دراز مدت نیز تأثیر می‌گذارد.

همین که بتوانیم به اطلاعات فروش تقریباً به صورت بی‌درنگ دسترسی پیدا کنیم، موجب تعدیل سریع رویکرد‌های فروش و بازاریابی خواهد شد. به این ترتیب، تولید کنندگان به جای تکیه بر پیش‌بینی‌هایی که شش ماه تا یک سال قبل انجام شده، فروشهای واقعی را در نظر می‌گیرندکه عملاً انجام شده است و اطلاعات آن موجب است و با فناوری پیشرفته می‌توان ارسال محصول را به صورت منطقه‌ای و جهانی ردیابی و پیگیری کرد.

داشتن اطلاعات بیش‌تر درباره کالاهای ارسالی یک جزء مهم ارسال به موقع کالا است.

باگسترده شدن استفاده از فناوری‌های پیشرفته، تبدیل شدن زنجیره تأمین به شبکه تأمین و با ورود بخش‌های تعیین منابع، تهیه و تدارکات به اینترنت لازم است شرکت‌ها مدیریت کارآمد اطلاعات را به کار بندند. درست به همان صورت که کالا‌ها و خدمات ردیابی می‌شود، ردیابی اطلاعات نیز از سوی شرکت‌ها در زمینه‌های زیر صورت می‌گیرد:

  • اطلاعات درباره محل یا شرایط ارسال کالا.
  • اطلاعاتی که تقریباً‌ بدون درنگ کسب می‌شود و در نتیجه می‌توان برای برآوردن خواست همشتریان به سرعت تصمیم‌گیری کرد.
  • اطلاعاتی که برای تولید کننده امکان خرید مواد اولیه در مواقع لازم و تولید هر چه به موقع‌تر محصول را فراهم می‌سازد.

   البته نمی‌توان تدارکات را که معمولا آن را توزیع می‌نامند – از مدیریت زنجیره تأمین کاملا جدا دانست. در واقع، تدارکات یک بخش کلیدی زنجیره تأمین است. کاهش زمان نقل و انتقال محصولات و زمان نگهداری آنها، بخش عمده مدیریت زنجیره تأمین را تشکیل می‌دهد. اگر انبار هنوز متروکه نشده، باشد، بیش‌تر نقطه تردد محصولات است نه نقطه استقرار آنها. با وارد کردن اتوماسیون به محیط انبار واژه فنی که ترکیبی از فناوری ثبت در کامپیوتر و استفاده از فناوری بار کد است- می‌توان زمان تردد در انبار را کوتاه‌تر کرده و از هزینه های انباشتن کالا در انبار، کاست.

مثلا، اطلاعاتی که به صورت الکترونیکی درباره موجودی انبار رد و بدل می‌شود و خرده‌فروشان منبع آن هستند، به تولید کنندگان کمک می‌کند تا طول دوره تولید را کاهش دهند. در ضمن، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان، طول دوره برگشت سرمایه خود را کاهش داده، از هزینه‌های خود می‌کاهند و بهتر می‌توانند تقاضاهای مشتریان را که به سرعت در حال تغییر است، برآورده سازند.

در سال‌های اخیر، تأکید روز‌افزون بر روی کاهش موجودی انبار و طول مدت رفت و آمد، به‌ تشکیل صنعت جدید انجامیده که معمولا تدارکات طرف ثالث یا ارجاع عملیات انبارداری وارسال کالا به طرف‌های ثالث نامیده می‌شود. امروز، بسیاری دست‌اندرکاران تدارکات طرف ثالث – که معمولا به آنها [1]3PL‌ میگویند – خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه می‌دهن

شرکت‌ها نمی‌توانند از مدیریت زنجیره تأمین چشم‌پوشی کنند:

     امروزه، هیچ شرکتی نمی‌تواند از مدیریت زنجیره تأمین چشم‌پوشی کند و انتظار بقا داشته باشد. اکنون، اندیشه زنجیره تأمین به یک اندیشه رایج در همه شرکت‌های عمده در سراسر جهان تبدیل شده است و اگر تا همین چند سال پیش، دسترسی به بازارهای جهانی فقط در اختیار بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌ها بود، امروزه به برکت وجود اینترنت، حتی کوچک‌ترین شرکت‌ها نیز می‌توانند به بازارها و نمایشگاه‌های اینترنتی وارد شده و کالای خود را با بهترین قیمت‌ها و شرایط عرضه کنند.

   اگر درباره اجزای مدیریت زنجیره تأمین از کاهش موجودی انبار گرفته تا به کارگیری فناوری پیشرفته برای تسریع بخشیدن به ارسال کالا و افزایش کیفیت – دقیق‌تر شوید، خواهید دید که خیلی از شرکت‌ها اصول مدیریت زنجیره تأمین را به کار می‌برند. مثلا ارائه کنندگان فناوری مبادله داده‌های الکترونیکی (EDI) برآورد می‌کنند که در حال حاضر 50% مشتریان آنها از این فناوری برای ارسال پیام، ردیابی و رهگیری کالا، پرداخت هزینه‌ حمل کالا و بسیاری از فعالیت‌های دیگر استفاده می‌کنند که قبلا با کاغذ صورت می‌گرفت. در اواخر دهه1990 میلادی، ارائه کنندگان عمده خدمات بازرگانی گزارش داده بودند که 80% بارنامه‌های ایشان از طریق EDI (Electronic Data Interchange) دریافت شده بود.

   . شرکت‌هایی که مجهز به فناوری هستند، در حال اجرای مبانی کاهش هزینه‌های زنجیره تأمین «با استفاده از کاربردهای بین سازمانی هستند، که در آنها دیگر خبری از شلوغی و بی‌مصرفی زنجیره تأمین، نیست».

بسیاری از کارشناسان معتقدند که اهمیت زنجیره تأمین اکنون حتی بیش‌تر از گذشته نیز شده است. به ویژه در اقتصاد‌های پرتلاطمی که در آنها حتی پرطاقت‌ترین شرکت‌های فناوری نیز سراسیمه در جست و جوی راه‌های جدیدی برای بیرون رفتن از بحران برآمده‌اند. طبق یک تحقیق ، سرمایه‌گذاری روی زنجیره تأمین در سال 2000 بر 39/5 میلیارد دلار بالغ می‌شد و در سال 2004 به 20 میلیارد دلار افزایش یافت.

همراه با تکامل فناوری، زنجیره تأمین نیز تکامل یافته و به شبکه‌ای از شرکای تجاری تبدیل می‌شود که همگی به صورت الکترونیکی با هم در رابطه‌اند.

«هر روز که می‌گذرد بر تعداد شرکت‌هایی که تولید و عرضه را با هم انجام می دهند، افزوده می‌شود. کاهش فرجه زمانی انتقال اطلاعات، به راهبردهای سریع‌تر از تولید به مصرف نیز کمک می‌کند. 

    «هدف این است که زنجیره‌های تأمین خطی ومتوالی، به گروه‌های موازی و همیار تبدیل شده و در نتیجه، طول سیکل‌ها به طور چشمگیری کاهش یابد، روابط با مشتری بهتر شود و بهره‌وری افزایش یابد. در یک زنجیره تأمین، این اطلاعات درباره میزان کالای موجود در انبار ارائه می‌شود: چه مقدار کالا در انبار موجود است، چه وقت در دسترس است و غیره. این اقدامات وقتی به ثمر می‌نشیند که شرکت‌ها به راحتی بتوانند اطلاعات پیش‌بینی شده را به یکدیگر منتقل کنند، به گونه‌ای که شرکت‌های مختلف در نقاط مختلف زنجیره تأمین بدانند چه مقدار باید تولید کنند، چه مقدار باید ارسال کنند و چه وقت این کار را انجام دهند».

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول

تعریف مدیریت زنجیره تامین

طرح کلی یک زنجیره تامین

فرآیند اصلی

فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین

انقلاب زنجیره تامین

شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند

فصل دوم

مدیریت موجودی کالا

تدارکات

ارسال به موقع کالا

نکات کلیدی که باید آموخت

فصل سوم

رقابت پذیری

موضوعات کلیدی

اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی

فرمان های راهبردی

یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت

فصل چهارم

بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین

چشم انداز مدیریت راهبردی

مزیت رقابتی پایدار

تمرکز راهبردی

فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید

فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید

فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید

از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید

سیستم های پشتیبانی کار تیمی

راهبردهایی برای مزیت رقابتی

فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند

ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری

مدیریت توسعه دانش فرایند

مدیریت دانش راهبردی

الگوهای اندیشه و عمل

فناوری و الگو ها

انفورماتیک شناختی

پشتیبانی فناوری از الگوها

فرصتهای راهبردی  در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر

یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت

فرست برای لجستیک

مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری

فصل پنجم

فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین

بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک

موانع پیاده سازی SCM

بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز

ساختار شبکه تامین

ابعاد ساختاری شبکه

ارتباطات اطلاعات درون شبکه

فرایند های شبکه تامین

شبکه تامین یکپارچه چیست ؟

مراحل یکپارچه سازی

تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین

10 مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین

مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین

گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین

مسیر تکامل گروه های همیار

امکان بهبود کیفیت در جبهه IT

مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل

مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی

فصل ششم

حمل و نقل الکترونیکی

تدارکات الکترونیکی

وضعیت تدارکات الکترونیکی

دسترسی الکترونیکی به منابع

تهیه الکترونیکی مواد اولیه

بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی

تاکید روی آموزش الکترونیکی

افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است

ترجمه مقاله

نتیجه گیری

منابع

ضمائم :

مقاله Demand & Supply chain management

 شامل 138 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تعریف مدیریت زنجیره تامین

دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار)

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار)


دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار)

دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار) که شامل 56 اسلاید میباشد: 

نوع فایل : PowerPoint

فهرست محتوا

  • بیوگرافی بنا
  • کتابخانه کن خینستار
  • موقعیت بنا در سایت
  • بررسی نور در سایت
  • بررسی دسترسی ها در سایت
  • نقشه موقعیت
  • دید های از خانه روستایی
  • پلان همکف (خانه روستایی )
  • پلان طبقه اول (خانه روستایی)
  • پلان طبقه دوم ( خانه روستایی )
  • مقطع (خانه روستایی)
  • پلان زیر زمین کتابخانه
  • پلان طبقات کتابخانه
  • بررسی تعادل در پلان زیر زمین(کتابخانه)
  • بررسی تعادل در پلان طبقات (کتابخانه)
  • بررسی فضاهای الحاقی و کاهش در پلان زیرزمین (کتابخانه)
  • بررسی سیرکولاسیون در پلان زیر زمین (کتابخانه)
  • حجم کلی پلان
  • بررسی فضاهای تکراری
  • بررسی سازه در پلان
  • بررسی هندسه پلان
  • مقاطع کتابخانه
  • مقاطع طولی کتابخانه
  • مقطع عرضی کتابخانه
  • مقطع کتابخانه
  • بررسی تعادل در مقطع
  • بررسی فضاهای الحاقی و کاهش در مقاطع
  • بررسی حجم کلی مقاطع
  • بررسی نور در مقاطع
  • بررسی خطوط الهام گرفته شده از پلان در برش
  • نما های خارجی کتابخانه
  • نما خارجی کتابخانه
  • پرسپکتیو داخلی کتابخانه

پیشگفتار

کتابخانه کن خینستار
کتابخانه درفضای باز محوطه خانه روستایی کن خینستا ر واقع شده خانه ای که امروز به عنوان مرکز خدمات عمومی شهرداری از جمله کتابخانه از ان استفاده می شود نه تنها خود این خانه ساختمانی با ارزش و در خور نگهداری است بلکه باغ پیرامون و فضای سبزآن با درختان چندین سا له هم برای شهر ا رزشی نمادین دارد . مشکل ا ساسی این پروژه قرار دادن ساختمانی جدید با وسعتی حدودm2 1000 در این محوطه بود که طبق خواسته شهرداری می باید ورودی مشترکی با خانه ی روستایی داشته باشد و بنابراین در همان امتداد قرار گیرد در غرب خانه روستایی که شیب زمین تند تر است چند ساختمان متصل به خانه اصلی ساخته شده اند که ...


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت پروژه نقد بنای فرهنگی (کتابخانه کن خینستار)

دانلود پاورپیونت ریاضی هشتم - چند ضلعی ها - 7 اسلاید قابل ویرایش

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپیونت ریاضی هشتم - چند ضلعی ها - 7 اسلاید قابل ویرایش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپیونت ریاضی هشتم - چند ضلعی ها - 7 اسلاید قابل ویرایش


دانلود پاورپیونت ریاضی هشتم - چند ضلعی ها - 7 اسلاید قابل ویرایش

 

 

 

 

مربع :

مربع متوازی الاضلاعی است که زاویه ها و اضلاع برابر دارد.

در هر مربع اضلاع روبرو برابر و موازی اند.
در هر مربع تمام زاویه ها برابر ۹۰ درجه اند.
در هر مربع قطرها برابرند و یکدیگر را نصف می کنند.
در هر مربع قطرها بر هم عمودند و نمیساز زاویه ها هستند.
مرکز تقارن هر مربع محل تقاطع قطرهاست.
مربع ۴ محور تقارن دارد.

 

"مناسب برای معلمان، دانش آموزان و اولیاء"

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپیونت ریاضی هشتم - چند ضلعی ها - 7 اسلاید قابل ویرایش