فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات (شرکت کابل مسین)

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کامل درباره برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات (شرکت کابل مسین) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات (شرکت کابل مسین)


دانلود مقاله کامل درباره برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات (شرکت کابل مسین)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 132

 

فصل اول- تاریخچه و معرفی کارخانه

موسسین و مدیران شرکت کابل مسین از سال 1358  فعالیت خود را با تولید کابل های جوش و اتصال باطری با نام پارس تهران آغاز نمودند از سال 1369   تدام به تولید انواع سیم های رابط و کابل های فشار ضعیف با نام مشعل فروزان نموده وبه منظور توسعه و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و مدرن شرکت کابل مسین را درسال 1374تاسیس و راه اندازی نموده اند مؤسسین و مدیران شرکت دارای 20   سال تجربه علمی و عملی در صنعت کابل سازی میباشند.

روش تولید

روش تولید در شرکت کابل مسین به صورت سفارشی از پیوسته می باشد تولید کابل به این روش بصورت متفاوت صورت می گیرد وحجم تولید پایین است وبرنامه تولید به طور متناوب تغییر پیدا می کند ماشین آلات در این حالت کاربرد عمومی دارند و تخصص کارگران بصورت خاص می باشد در این روش فرآیند که کارگاه قسمت های تولید تاسیسات با تجهیزات هستند بر مبنای نوع وظیفه ای که انجام می دهند در کنار هم قرار می گیرند.

اهداف اصلی شرکت

اهداف اصلی شرکت عبارتند از تولید محصول

1ـ مطابق با استانداردهای و جهانی و

2ـ رضایت مندی مشتری ـ حفظ ایمنی مشتری

3ـ ارتقای بهره وری شرکت از طریق افزایش روش انرژی و مواد و حداقل ساختن ضایعات در واحد

 4ـ تبلیغات از قوانین و الزامات زیست محیطی

6- تولید محصول سازگار با محیط زیست

7- استفاده بهینه از منابع و افزایش راندمان در مصرف انرژی

8- دریافت نظرات کارکنان و طرفهای ذینفع در راستای بهبود سیستم

9 ـ تعیین اهداف فرد و کلات جهت کنترل و بهبود شرایط زیست محیطی

معرفی قسمتهای مختلف

قسمت های مختلف کارخانه شامل :

1ـ سالن تولید

2ـ انبار مواد اولیه

3ـ انبار قطعات

4ـ دفتر فروش

5ـ دفتر مدیریت

6ـ واحد کنترل کیفیت (آزمایشگاه)

7ـ واحد اداری و مالی

8ـ واحد برنامه ریزی و کنترل تولید

9ـ واحد فنی برق

10ـ واحد فنی(تراشکاری)

11-واحد فنی(تعمیرگاه)

12-سالن اجتماعات

13ـ رختکن

14ـ نمازخانه

15-نگهبانی و غیره

تعمیرات و تاسیسات کارخانه شامل موتور خانه نیروگاه ـ جوشکاری تراشکاری و قطعه‌سازی تاسیسات و تعمیرات می باشد.

موقعیت جغرافیایی و ساختمانی

کارخانه قابل مسین در زمینی به مساحت 1 هکتار و زیر بنایی به 4000متر مربع در محمد شهر کرج قرار داشته و انبار پخش شرکت با زیر بنایی 2000   متر مربع مستقف در خیابان انقلاب نزدیک خیابان لاله زار مرکز فروش سیم و کابل کشور واقع است.

دفتر مرکزی کارخانه وانبار پخش شرکت کابل مسین با سیستم های پیشرفته ارتباطی (صوتی و تصویری) تجهیز شده و در نتیجه مدیریت فروش در اخذ سفارشات وتسریع در ارائه خدمات توزیع به متقاضیان نسبت به سایر همکاران متمایز گردیده است.

مساحت های زمین شرکت

مساحت زمین های ساختمان اداری 200  متر

رختکن 20 متر

نمازخانه 10 متر

و سالن اجتماعات 100 متر

. و جمع مساحت فوق مجموعا 330 متر می باشد .

آمار کل پرسنل و مقاطع تحصیلی کارگران

تعداد 6 نفر لیسانس

دانشجو و فوق دیپلم 12 نفر

دیپلم 60نفر

و زیر دیپلم 12نفر می باشد

که 8نفر دربخش اداری و خدمات

6نفر دربخش کنترل کیفیت

4 نفر د ر بخش برنامه ریزی و کنترل تولید

8 نفر در انبارها

3 نفر در مدیریت و امور مهندسی فعالیت می نمایند

امور مهندسی

یکی از کلیدی ترین قسمتهای کارخانه و مسول پاسخگویی به تمامی مشکلات و

مسائل فنی کارخانه ، تهیه و پروسس و چارت ها برای تولید انواع کابل تهیه نقشه های گسترش نصب و راه اندازی آموزش به افراد جدید الاستخدام و تهیه جدا ولی وزنی مطالعه استانداردها وتدوین وروش های کاربرد دستگاهها و همچنین مسولیت اداره شبکه های کامپیوتری کارخانه جهت تسهیل کارها و ارتقا سطح تکنولوژی یک کارخانه و بالا بردن دانش فنی کار کنان را به عهده دارد.

کنترل کیفیت کابل

کنترل کیفیت در سه بخش آزمایشگاه کنترل مراحل تولید وتست نهایی با 10 نفر پرسنل انجام وظیفه می نماید.

آزمایشگاه کنترل کیفیت

واحد کلیه مواد خام خریداری شده هنگام ورود به کارخانه تحت آزمایش در این واحد قرار می گیرد چنانچه نتایج تست مطابق با استاندارد و یا مشخصات مواد کارخانه باشد مواد مذکور تایید شده و مجوز و رود به خط تولید را دریافت می کند و درغیر اینصورت برگ عدم تاثیر صادر میشود و مواد ارسالی عودت داده می شود.

کنترل مراحل تولید

وظیفه این واحد کنترل مراحل تولید و مقایسه آن با پروسس چارت تولیدی است که در صورت مطابقت دانستن مهر تایید خورده و جواز ورود به مرحله بعدی تولید را دریافت می کند وچنانچه در مراحل تولید خطایی در محصول مشاهده شود از طرف کنترل مراحل برگ اعلام اشتباه صادر می شود که بایست سریعا تصحیح گردد.

تولیدات شرکت کابل مسین

تولیدات شرکت مسین درحال حاضر شامل انواع کابل های مسی ، اعم از افشان زمینی  هوایی کابل های آلومینیومی و کابل های آلومینیومی با مغزی فولادی انواع کابل های جوش و اتصال باطری ، انواع سیم ها انواع کابل ها ی کنترل و فرمان و سیم های اتومبیل می باشد

فصل دوم  تعریف برنامه ریزی نگهداری وتعمیرات (نت)

الف)نگهداری :مجموعه فعالیت هایی که بطور مشخص ومعمولا بصورت برنامه ریزی شده و با هدف جلو گیری از خرابی ناگهانی ماشین آلات وتجهیزات و تاسیسات  انجام گرفته وبا این کار قابلیت اطمینان ودر دسترس بودن آنها را افزایش می دهیم فعالیتهای نگهداری لقب می دهیم. ب)تعمیرات:شامل مجموعه فعالیتهایی است که برروی یک سیستم ویا وسیله که دچار خرابی ویا کارافتادگی گردیدهانجام میدهیم تا آن را بصورت آماده و قابل بهره برداری گردانده ودر جهت انجام وظیفه ای که به آن محول گردیده است آماده‌اش سازیم.   هدف ازpmچیست؟ مراحل ایجاد برنامه :از جایی شروع کرده اید که هیچ سیستم نت نداریم وبیشتر زمان تعمیرات،در تعمیرات اضطراری معروف می شود.فرایندی را در نظر بگیریدکه مانند بالا رفتن از پله است بنابرین مرحله پیاده کردن یک pm را می توان بصرت زیر نشان داد:   اهداف و مقاصد :

اصلی ترین هدف،همان بهینه کردن توانائیهای ماشین آلات به منظور رسیدن به حداکثر تولید وکاهش فرسایش وخرابی آنهاست.دستیابی به اهداف دیگری نیز در کنار رسیدن به هدف اصلی،مد نظر میباشد عبارتنداز:

  1. ایجاد آرشیو ومدارک فنی به عنوان بانک اطلاعات کارخانه
  2. بررسی آنالیزفنی امور اقتصادی نگهداری وتعمیرات انجام شده
  3. کاهش هزینه های انرژی
  4. ایجاد زمان توقف کمتر در مقابل تولید بیشتر که در نتیجه قیمت تمام شده محصول را کاهش  میدهد.
  5. کاهش هزینه های تعمیرات تکراری ومتوالی ودر نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی ونیروی انسانی.
  6. پایین آوردن هزینه های تولید به دلیل بالا بودن زمان کار ماشین آلات.
  7. تهیه دستورالعمل های ایمنی وحفاظت فنی دراجرای سیستم نگهداری وتعمیرات به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی.

نیاز مبرم صنایع به pm  درکارخانجات

هر برنامه ریزی pm مسلماً نتیجه سودآوری در کل برای  کارخانه دارد اگر چه داشتن چنین سیستمی به هزینه های در حال حاضر کارخانه می افزاید. بسیاری از صاحبان صنایع در ابتدا فکر این امر بودند ولی بعداً خود مشوق لزوم چنین سیستمی در کارخانه شدند.

در عمل مسلماًpm نمیتواند یک درمان کلی برای تمام نواقص ومشکلات ناشی از عدم کارکرد مرتب ماشین ویا کم کردن هزینه های تعمیرات باشد. ولی اعمال و فعالیتهایی که pm دارد می تواند در امتزاج با سایرفعالیتها، ترکیبی را بوجود آورد که باعث کاهش هزینه ها وپایین آمدن خرابیهای ماشینها میگردد. آموزش وکنترل کارها، اندازه گیری، گزارش نویسی از وضعیتها وانبارداری موثر ومفید از عوامل مهم pm بشمار میروند.

برنامه روانکاری تاریخچه روانکاری در شرکت کابل                                                    

روانکاری یا tribology) ) به عنوان علم تسهیل حرکت نسبی سطوح در تماس با یکدیگر تعریف شده اند وسابقه آن از زمان پیدایش چرخ واستفاده از گردش آن به دور محور،به منظور حرکتی روان ،بر می گردد.

عدم روانکاری صحیح ماشین آلات علاوه بر آنکه باعث تقلیل راندمان مکانیکی و پایین آوردن بازده زمانی ماشین میشود،منجربه فرسایش بیش از حد ،فرسودگی واز کار افتادگی زود رس  نیز میگردد.

شرکت کابل مسن بیشتر از روغنهای شرکت نفت بهران وشرکت پارس استفاده می نماید.

انواع روانکاری:

روانکاری به 5 بخش مجزا تقسیم می شود:

  1. شستشوی مخازن روغن پس از تخلیه روغن
  2. شستشوی فیلترهای روغن
  3. تصفیه روغن
  4. تعویض فیلتر
  5. تعویض روغن

موارد 1،2و3سرویسکاری ادواری (مرحله اول) وموارد4و5 سرویس‌کاری طولانی است.

شرح وفرایند تولید محصولات شرکت

اصولاً فرایند تولید برای کابل ها وسیم ها به یک شکل می باشد، که به توضیح فرایند تولید چند محصول می پردازیم .

هادی :شامل مفتول های نازک مسی در سیم قابل انعطاف و شامل تک مفتولی یا مفتول های منظم تابیده شده در سیم غیر قابل انعطاف می باشد.

سیم(عایق): هادی که توسط پوششی (عایق)احاطه شده باشد.

طبق تعریف اداره استاندارد 4 گروه یا CLASS برای هادی ها تعریف شده است :

CLASS 1 : هادی های تک مفتولی گرد.

CLASS2 : هادی های تابیده شده منظم.

CLASS3 : هادیهای قابل انعطاف (افشان).

CLASS4 : هادیهای قابل انعطاف (بسیار افشان).

گروههای 1و2 ویژه کابلهای نصب ثابتند و گروههای 3و4 برای استفاده در کابل ها و بندهای قابل انعطاف در نظر گرفته شده اند . گروه 4 قابلیت انعطاف پذیری بیشتری نسبت به گروه 3 دارد.

Tpm چیست؟

Tpm که امروزه سخن به میان می آید، روشی جهت نگهداری وتعمیرات کارخانجات است.

Tpm در دهه 70 میلادی ودر کارگاههای تولیدی ژاپن مطرح واز آن زمان تاکنون پیشرفتهای چشمگیری داشته است .اخیراً حتی برنامه های کامپیوتری گو ناگونی تحت سر فصلTPM  درکارخانجات و شرکت ها نوشته شده است.

 Tpmیک استراتژی است که طی آن کلیه افرادی که مستقیما ًدر امر تولید درگیر هستند می پذیرندکه باید به تولیدی با عیوب صفر،ازکارافتادگی صفروحوادث صفر دست یابند.

Tpm بر5 اصل استوار است:

  1. استفاده از تجهیزات با حداکثر میزان کارایی وقابلیت اجرایی
  2. برقراری یک سیستم جامع تعمیرات ونگهداری موثر برای تمام عمر کاری تجهیزات
  3. در گیر کردن تمام واحدهای مربوطه ،از واحد برنامه ریزی وتولید گرفته تا واحد نگهداری وتعمیرات در امر نگهداری وتعمیرات پیشگیری
  4. مشارکت کلیه کارکنان در تمامی ساختار سازمانی از مدیریت تراز اول گرفته تا کارگران خط تولید
  5. ایجاد انگیزه از جانب مدیریت از طریق تشکیل گروههای کوچک مستقل به منظور ترویج TPM

اهداف کلی TPM

دوهدف اصلی TPM شامل موارد زیر است:

الف): توسعه شرایط مطلوب برای کارگران بعنوان یک سیستم انسان_ماشین

دو نکته اصلی باعث شرایط مطلوب سیستم انسان_ماشین خواهد بود :

  1. تجهیزات را به شرایط نرمال وعملی مطلوب بازگردانیم.
  2. تجهیزات رادر شرایط نرمال وعملی مطلوب نگهداری کنیم

ب)بهبود کیفیت محیط کار

TPM به طور جدی به بهبود کیفیت محیط کار تاثیر می کندبطوریکه تجهیزات و محل کار باید همیشه پاک وتمیز باشد واین حرکت تحت فعالیت 5S می باشد که موارد زیر را شامل می شود:

  1. اولین S(SEIRI): اقلام غیر ضروری را شناسایی وآنها را از محیط دور‌کن.
  2. دومین S(SEITON): اقلام ضروری رابا نظم مخصوصی که به آسانی در دسترس قرار گیرند مرتب کن.
  3. سومین S(SEISO) : همه چیز راتمیز وپاکیزه کن .
  4. جهارمینS(SEIKETSU):استاندارد3S قبلی را حفظ کن.
  5. پنجمین S(SHITSUKE): افراد را برای پیروی از مقررات ودیسیپلین خوب خانه داری هدایت کن.

ارزیابی TPM واثرات آن

  1. افزایش قابلیت اطمینان وتعمیر پذیری تجهیزات ،برای رسیدن به کیفیت وبهره‌وری بالا
  2. آموزش اپراتورهای مستعد
  3. اهتمام در رقابت با حریفان، با تولید محصولات جدید وشتاب دادن به سرعت توسعه
  4. بالا بردن ارزش افزوده هر یک از کارکنان، بهبود تکنولوژی ساخت محصولات جدید و ارتقا آن به تولید اتوماتیک
  5. ایجاد محیط کاری امن و خوشایند از طریق در گیر کردن آنها در امور

 فصل سوم

تابع قابلیت نگهداری

عامل مهمی که در طرح ریزی برنامه تعمیرات و نگهداری موثر است به زمانهای مورد نیاز جهت تعمیر و سرویس دستگاههای و یا تعویض مربوط می گردد که آن را زمان سرویس خواهیم نامید.

همانگونه که زمان از کار افتادگی بندرت می تواند مقطوع و معین باشد زمان سرویس نیز بر حسب ماهیت متغییر سرویس مورد نیاز معمولاَ جنبه آماری به خود میگیرد. فرض کنیم تابع  چگالی احتمال طول زمان های سرویس t به صورت m(T)=/m(T)dt

به عبارت دیگر قابلیت نگهداری یک وسیله برابر است با احتمال ترحض آن وسیله از حالت ازکارافتادگی در مدت زمان معینT ضمن رعایت اصول و روش های قابل تجویز.

غالبا تابع احتمال نهایی بیانگر مناسبی باری توزیع زمان های سرویس است یعنی بصورت m(t)=ye?

که در این رابطه y متوسط تعداد سرویس های ارائه شده در واحد زمان است .

به بیان دیگر متوسط طول زمان سرویسy/1 خواهد بود .

در غالب برنامه ریزیهای تعمیرات و نگهداری مدل مورد استفاده جهت بیان زمان های سرویس همان تابع توزیع خواهد بود 

چنانچه متوسط طول زمان سرویس را با O نشان دهیم قابلیت نگهداری بصورت زیر بیان میشود:

m(T)=1-eTe

معمولا قابلیت نگهداری یک وسیله به ویژگیهای طراحی آن بستگی می یابد.

قابلیت استفاده AvcuLabiLitg

قابلیت استفاده یک وسیله A  به صورت زیر تعریف میشود

زمان کارکرد/زمان کارکرد+زمان سرویس=A

چنانچه فرض کنیم زمان های خرابی و سرویس دستگاه از تابع توزیع نمایی تبعیت نمایند

زمان کارکرد دستگاه همان متوسط فاصله زمانی از کار افتادگی T و زمان سرویس نیز خواهد بود.

A=T/T+O

قابلیت استفاده نسبت زمان کارکرد وسیله به مجموع زمان را بیان می دارد

ومعرف احتمال دسترسی به دستگاه می باشد و بر عکس احتمال عدم دسترسی به دستگاه یا عدم قابلیت استفاده مکمل این احتمال خواهد بود و با A نشان می دهیم.

زمان خوابیدگیDown    Time

زمان خوابیدگی یک دستگاه یعنی فاصله زمانی از لحظه کارافتادگی تا هنگامی که دستگاه مجددا عملکرد عادی خود را از سر گیرد بعضا با زمان سرویس یکسان فرض می شود .

زمان خوابیدگی می تواند از عناصر مختلفی تشکیل یا به که به شرح زیر مورد بررسی قرار

خواهیم داد .

الف(زمان ادارک Realisation   Time

عبارت است از فاصله زمانی از لحظه از کار افتادگی تا وقتی که به عدم کارکرد دستگاه پی برده شود این مدت زمان بستگی به نوع دستگاه و کارکرد آن حضور یا عدم حضور انسان در کنار آن و یا وجود سیستم های خبر دهنده دارد

بدیهی است که این مدت را نمی بایست جزء زمان تعمیر محسوب نمود

ب)زمان دستیابی ِACCESS TIME

عبارت است از فاصله زمانی از لحظه ادراک تا زمان دستیابی تعمیر کاران به دستگاه به منظور تعیین نقص و شروع عملیاتی تعمیراتی بنابراین هر نوع اقدام مربوط به بازکردن ویا پیاده کردن دستگاه برای پی بردن به نقص تعمیراتی می تواند جز این مدت قلمداد گردد

ج ) زمان تشخیص  Diagnosis   Time

عبارت است از مدت زمان لازم جهت بازبینی آزمایش ، تجربه و تحلیل نتایج تشخیص نقص فنی ، تسجیل صحت تشخیص و سرانجام تصمیم گیری نسبت به روش و نحوه رفع نقص بدیهی است که این مدت زمان بستگی به بغرنجی دستگاه ابزار تشخیص و مهارت تعمیرکاران خواهد داشت

د)زمان تدارکprocurement    Time

عبارت است از مدت زمان لازم جهت تهیه و تدارک قطعات مورد نیاز در تعمیر و حاضر آوردن این قطعات در محل تعمیر

ه) زمان تعویض Repiacement pime

عبارت است از مدت زمان لازم جهت تعویض قطعات مورد نیاز در تعمیر محل تعویض معمولا در حداقل مقدار ممکن صورت می گیرد بدان نحو که کمتر از آن موجب رفع نقص فنی نگردد

و (زمان تسجیل chekout Time

عبارت است از مدت زمان لازم جهت تسجیل رفع نقص و تحقق عملیات تعمیراتی معمولا این زمان شامل انجام هر نوع آزمایش به منظور مسلم نمودن رفع نقص و حصول توفیق در تعمیرات می گردد.

ز) زمان تنظیم Aedgustment   pim

عبارت است از مدت زمان لازم جهت انجام هر نوع تنظیم برای شروع به کار مجدد دستگاه در تجزیه تحلیل عناصر متشکله زمان خوابیدگی به شرح فوق زمان قرطاس بازی و دیوانسالاری مورد نظر قرار نگرفته اند به عبارت دیگر فرض بر آن است که بخش تعمیرات  و نگهداری چنان سازمان یافته باشد که بتواند دارای واکنش سریع و منظم باشد وگرنه این زمان نیز می بایست به عناصرفوق افزوده گردد.

چنانچه از نظر تدارکاتی ضعفی در سیستم قابل تصور باشد زمان دیگری به عنوان زمان آمایش یا (زمان دجستیک) نیز به عناصر فوق الذکر اضافه خواهد شود لیکن برنامه ریزیهای بخش می بایست چنان صورت پذیرد  که زمان خوابیدگی دستگاهها مصروف تهیه و تدارک و یا حمل و نقل قطعات نگردد.

زمان های دستیابی تشخیص تدارک تعویض تسجیل و تنظیم ، زمان ها فعال تعمیراتی و زمان های آمایش و دیوانسالاری زمان های غیر فعال تعمیراتی نامیده می شدند زمان ادراک گر چه هیچگونه اقدام تعمیراتی را در بر نمی گیرد ولی به هر حال جزیی از زمان خوابیدگی دستگاه را. تشکیل می دهد .

زمان های غیر فعال تعمیراتی به نحوه سازمان دهی و برنامه ریزی تعمیرات ونگهداری ارتباط می یابند حال آنکه زمان های فعال تعمیراتی به قابلیت نگهداری ذاتی و نوع و نحوه طراحی دستگاه مربوط می گردند.

ویژگیهای طراحی و قابلیت نگهداری

یکی از عوامل بسیار موثر در طول زمان های فعال تعمیراتی و لذا قابلیت نگهداری ویژگیهای طراحی دستگاه می باشند این ویژگیها مخصوصا از نظر جنبه مکانیکی و الکتریکی  در طراحی دستگاهها حائز اهمیت هستند که عده ترین آنها به شرح زیر می باشند

الف ) دستیابی Access

در هر دستگاه اجزایی که از قابلیت اطمینان نارلتری برخوردار هستند می بایست حتی الامکان با سهولت بیشتری قابل دستیابی می باشند این گونه قطعات معمولا در محلی مناسب و سهل الوصل نصب می شوند و در نحوه  نصب و نوع پوشش محلی مناسب و سهل الوصول نصب می شوند و در نحوه نصب و نوع پوشش آنها دقت کافی به عمل می آید اتصال آنها با سایر قطعات نیز باید بگونه ای باشد که پیاده کردن آنها موجب پیاده شدن قطعات دیگر نگردد  حتی اندازه قطعه در سرعت دستیابی موثر است و طراحی دستگاه می‌بایست به طریقی باشد که قطعات با قابلیت اطمینان نازل به سرعت و سهولت و بدون در برداشتن احتمال مخاطره و صدمه برای سایر قطعات قابل دستیابی تعمیر و تعویض باشد.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات (شرکت کابل مسین)

مقاله انسان، طبیعت، معماری - هنر و معماری - word

اختصاصی از فی موو مقاله انسان، طبیعت، معماری - هنر و معماری - word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله انسان، طبیعت، معماری - هنر و معماری - word


مقاله انسان، طبیعت، معماری - هنر و معماری - word

مقاله انسان، طبیعت، معماری برای رشته هنر و معماری با فرمت word شامل 23 صفحه

 

_ در نظام خلقت، شاید هیچ پدیده ای به اندازه نظم مورد تحسین و اعجاب نبوده است.در عالم نباتات همه تابع همین نظم شگفت انگیزند.

_انسان در اولین لحظه حیات خود در زیباترین حیاط ممکن یعنی بهشت برین چشم به جهان گشود تا در تمام دوران بکوشد تا با استفاده از قدرت خلاقانه و ابتکار خویش و خاطره شیرین گذشته برای خانواده خود محیطی به وجود آورد که امنیت، آسایش، زیبایی و کارایی را یکجا داشته باشد.

 

طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ همیشه منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان بوده است. طبیعت این معلم بزرگ تاریخ، در زمینه های مختلف منشا خدماتی برای انسان جست و جوگر و کنجکاو بوده که زمان آن به قدمت خود تاریخ می رسد و در این روند انسان بعد از گذر از قهر طبیعت، توانسته است چیرگی های خود را به او نشان دهد.

نقش سمبل های طبیعت و جهان هستی در نگاه فرمال معماران:

طبیعت و آثار طبیعت در طول تاریخ همیشه منبع الهام و سرمشق خلاقیت های انسان بوده است. طبیعت این معلم بزرگ تاریخ، در زمینه های مختلف منشا خدماتی برای انسان جست و جوگر و کنجکاو بوده که زمان آن به قدمت خود تاریخ می رسد و در این روند انسان بعد از گذر از قهر طبیعت، توانسته است چیرگی های خود را به او نشان دهد.

اما طبیعت به عنوان منبع و نیروی ارزنده در خدمت انسان بیش از آنکه به انسان عقل گرا در امور کمی و تکنیکی کمک کند ، نیاز روحی و احساسی او را برآورده ساخته است. شعر، ادبیات، هنر، فرهنگ وتمدن انسان های مختلف در جوامع گوناگون همراه با سنت ها و ارزش های آنان در طول تاریخ ، همیشه طبیعت را به عنوان نمادی الهام بخش اختیار کرده است. معماری به عنوان یک علم و به مثابه یک هنر در طول تاریخ منشا آثار بسیاری از معماران و دوره های معماری بوده است، در اینجا، این مبحث سعی در شناسایی و نقش طبیعت در معماری و آثار معماران از قدیم تا حال دارد و در گذر از موضوع طبیعت ونقش عوامل طبیعی و محیطی معماری ، با عنایت به موضوعاتی همچون معماری و سمبل های طبیعت ، احترام به طبیعت در آثار معماری پیشینیان و معاصران و با توجه به اینکه مثلث طبیعت ، انسان و اثر معماری ارتباطی همیشگی بوده است، حاصل گفتار عمدتاً به این سو برده می شود که استفاده شکلی و فرمی معماران گذشته و حال در یک اثر معماری شناخته شود. هر چندکه نقش عوامل طبیعی در ساخت یک اثر معماری بسیار فراوان هستند اما به این بیشتر توجه خواهد شد که نقش فرمال طبیعت در معماری و معماران چیست.

  معماری ، رابطه انسان با طبیعت

ساختن برای بشر یک نیاز و یک ضرورت است شاید اولین نیازی که انسان اولیه در خود احساس کرد، احساس یک سرپناه بود. در این خصوص ساختن ابتدایی ترین بناها به یک برنامه ریزی و تصمیم گیری نیاز داشت. معماری اصیل همان معماری توده ها و به عبارتی معماری مردمی است و این گاه با معیارهای پیشینیان و گاه با آگاهی شخص سازنده از شیوه درست انجام کار، بر طبق عرف جامعه اش ، از پیش تعیین شده اند،اما نیاز انسان به اینکه از ساختمان به عنوان وسیله ای برای بیان احساسات مشترکش استفاده کند، در یکی از ابتدایی ترین مراحل رشد معماری، منجر به ظهور و پیدایش معماری متعالی گردید.

انسان ظرفیت آن را دارد که از طریق تجارب ویژه ای که در پی تصمیمات موفق و آفریننده خود بدست آورده است ، از نظر فرهنگی شکوفا شود . وی به هنگام ساختن یک بنا ممکن است اعمالی را انجام دهد که از اندیشه خودش نشات گرفته باشد ، چنانچه گویی اندیشه های او و به یک معنا خود او در فضای ساختمان و در طرح آن آمیخته هستند. معماری یک اجتماع انسانی از طریق اندیشه و تقلید به وجود می آید و متحول و متکامل می گردد. انسان این را کشف نمود که تصمیماتی که در طراحی و آفرینش یک ساختمان و برای برآوردن نیازهای زندگیش ، اتخاذ می نماید، بین او و ساختمان رابطه ای می آفریند که به این زندگی معنی می دهد. معماری به نوعی از سازندگی گفته میشود که مردم به وسیله آن به هویت خود پی می برند و به این هویت مفهوم می دهند.

انسان در دوران مختلف تاریخی تا به حال با دستکاری در محیط، آن را برای خود به صورت بهینه ای در آورده است، عناصر و عوامل طبیعت نقشی به سزا در چگونگی و روند شکل گیری این محیط مصنوع دارند و محیط مصنوع بعد از ایجاد و بهره برداری نیز متقابلاً در شکل گیری شخصیت، رفتار و نظام عملکردی انسانی موثر است.انسان در جهت تکامل و پیشرفت و بهسازی روانی _جسمی خود ادراک و ارتباط با محیط خود و دیگران ، همچنین تجربیات گذشتگان و ایده آل آیندگان را معیار و ملاکی موثر برای خود قرار می دهد. حیات انسان با شناخت دقیق و آگاهانه از اصل تطبیق محیطی نمایان می سازد که نیازها و خواسته های انسان ، یعنی آن تمایلات و احساسات منطقی وی همچون ابزار و وسیله ای هستند که طبیعت ، آنها را برای رسیدن به هدف و مقصود خویش ساخته است. انسان و رابطه او با طبیعت دارای تکامل دائمی است، انسان با طبیعت رابطه داردو می خواهد طبیعت را در استخدام خود در آورد، جامعه بشری بدون شک در رابطه با طبیعت تکامل پیدا کرده است.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله انسان، طبیعت، معماری - هنر و معماری - word

رام F761S-MAINBOARD-V2.0.0

اختصاصی از فی موو رام F761S-MAINBOARD-V2.0.0 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

رام F761S-MAINBOARD-V2.0.0


رام F761S-MAINBOARD-V2.0.0

F761S-MAINBOARD-V2.0.0

شما می توانید با این رام، تبلت چینی به شماره فنی برد F761S-MAINBOARD-V2.0.0 را که دارای CPU A13 می باشد را فلش نمایید.

دقت کنید که این رام برای تبلت با آی سی تاچ GT910 و دوربین A760 می باشد.

این فایل مانند تمام فایلهای دیگری که برای فروش گذاشته ایم تست شده می باشد.

 در ضمن از این فایل میتوانید برای فلش کردن تبلت پیرکاردین مدل PC704 نیز استفاده کنید.

برای فلش این نوع باید از برنامه Phoenix Suite استفاده کنید . برای این کار آخرین ورژن برنامه Phoenix Suite رو از لینک زیر دانلود کنید. در ضمن این برنامه داخل تمام فایلهایی که خریداری می کنید و توسط این برنامه فلش می شوند موجود است.

 

نرم افزار Phoenix Suite رو اجرا کنید و سپس وارد تب دوم Firmware شوید.

سپس گزینه image رو انتخاب کنید و فایل فلش مربوطه با فرمت img. رو انتخاب کنید.

 

 

حال تبلت رو خاموش کنید و تبلت رو به کامپیوتر وصل کنید .

( کلید ولوم بالا (+) رو نگه داشته و پاور رو تند تند فشار دهید تا گزینه زیر در برنامه برای شما ظاهر شود.

 

 

حال دوبار از شما این سوال را می پرسد که باید هردو بار گزینه Yes رو انتخاب کنبد.

منتظر بمانید تا مراحل فلش تمام شود.

 


دانلود با لینک مستقیم


رام F761S-MAINBOARD-V2.0.0

دانلود تحقیق کامل درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق کامل درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها


دانلود تحقیق کامل درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 37
فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

ساختار هزینه های کیفیت                              

ساختار فعالیتها در پروژه ها                         

کنترل فعالیتها و هزینه های پروژه                         

نتیجه گیری  

   

چکیده

با پیشرفت روشهای مدیریتی و نیز افزایش رقابت در بازار سیستم های حسابداری قیمت تمام شده و هزینه یابی استاندارد، پاسخگوی نیازهای روز جهت سنجش و کنترل هزینه های فرایندهای ساخت و تولید نیستند. بنابراین، برای کنترل بهتر و دقیق تر هزینه ها به روشهای بهتری نیــــاز است. در همین راستا روشهایی مثل هزینه یابـی مبتنی بر فعالیت، مطرح شده اند. هزینه یابی کیفیت نوعی روش هزینه یابی مبتنی بر فرایند است که در آن هزینه های فعالیتها با دیدگاه میزان تاثیر آنها بر کیفیت، دسته بندی و مقایسه می شوند. حسابداری کیفیت امکان کنترل بهتر هزینه ها را فراهم کرده و با ارائه اطلاعات تفصیلی در رابطه با انجام عملیات پیشگیرانه از بدی کیفیت و نتایج حاصل از آن در کیفیت خروجیها، امکان تصمیم سازی استراتژیک را برای مدیران فراهم می سازد. مدیریت پروژه زمینه ای است که در آن به دلیل ریسک بالا و ماهیت احتمالی فعالیتها و نتایج خروجی آنها، نیاز به روشهای دقیقتر و نوین احساس می شود. در این مقاله ابتدا به معرفی زمینه هزینه یابی کیفیت پرداخته می شود سپس با تعریف یک ساختار عمومی برای فعالیتهای پروژه ها،هزینه های مربوط به سرمایه گذاری برای تضمین کیفیت و هزینه های پیشگیرانه و همچنین هزینه های مربوط به عدم تامین کیفیت در هر مجموعه فعالیت شناسایی شده و درنهایت با دسته بنـدی این هزینه ها ساختار کلی هزینه های کیفیت در پـروژه ها معرفی می شود و در ادامه روش ترازنامه هزینه های کیفیت، تدوین و معرفی شده است.

مقدمه

هزینه یابی کیفیت روش هزینه یابی مبتنی بر فرایند است که به لحاظ مفهومی به دنبال سنجش و ایجاد تعادل بین هزینه های پیشگیرانه و هزینه های تضمین کیفیت در برابر هزینه های بدی کیفیت و ضایعات و نارضایتی مشتری است. در این روش که در دل سیستم حســابداری مالی و صنعتی ایجاد می شود هزینه های انجام فعالیتها با دیدگاه میزان تاثیر آنها بر کیفیت، دسته بندی و مقایسه می شوند. دکتر دمینگ، معتقد است که کیفیت به هزینه های پایین تر منجر می گردد (در مقابل کیفیت گران است). درواقع این گفته تاییدی است بر توجه نکردن صرف به فعالیتهای پیشگیرانه و داشتن نگرش جامع به هزینه فعالیتها و نتایج حاصل از انجام آنها.                            
حسابداری کیفیت با تعیین اینکه ما چقدر برای دستیابی به کیفیت هزینه می کنیم و در مقابل چقدر هزینه های بدی کیفیت داریم، امکان کنترل بهتر هزینه ها را فراهم کرده و با ارائه اطلاعات تفصیلی در رابطه با انجام عملیات پیشگیرانه بدی کیفیت و نتایج حاصل از آن در کیفیت خروجیها، امکان تصمیم سازی استراتژیک را برای مدیران فراهم می سازد.
بـــــاتوجه به اینکه بخش قابل توجه هزینه های یک سازمان در قالب هزینه های کیفیت سازمانی قابل دسته بندی هستند لذا استفاده از روشهای هزینه یابی کیفیت، امکان کنترل دقیق اغلب هزینه های محسوس و حتی غیرمحسوس هزینه ها را فراهم می کند.
پروژه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و یا حتی درصد قابل توجه تری از هزینه های مازاد و قابل صرفه جویی کیفیت را نسبت به سایر انواع تولیدی و... شامل می شوند لزوم تحلیل و بررسی کارشناسی در این زمینه نمایان می شود.

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد هزینه یابی کیفیت در پروژه ها

دانلود تحقیق کامل درمورد نظریه سیستم ها در مدیریت

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق کامل درمورد نظریه سیستم ها در مدیریت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق کامل درمورد نظریه سیستم ها در مدیریت


دانلود تحقیق کامل درمورد نظریه سیستم ها در مدیریت

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 71
فهرست و توضیحات:

نظریه سیستمها در مدیریت

منطق ارسطویی

منطق سیستمی

1ـ تعریف سیستم و انواع آن

2ـ اهمیت و هدف از نظریه سیستمها

3ـ مقدمات طرز فکری سیستمی

4ـ مشخصات عمومی سیستمها

تعریف سیستم و انواع آن

انواع سیستم

سیستم اصلی و فرعی

محیط سیستم

اهمیت و هدف از نظریه سیستمها

مقدمات طرز فکر سیستمی

تعلیق عقاید شخصی

قبول محدودیت فکری و تصوری

مشخصات عمومی سیستمها

وارده ، فرآیند ( عملیات ) صادره

 

نظریه سیستمها به مفهوم عام خود در واقع کاملترین و جدیدترین چارچوب فکری است که بشر امروزی در راه کشف حقایق و تمیز خطا از صواب برای خود ساخته است . این منطق محصول عمر انسان متمدن است که مرحلة تکامل خود را از دوران قبل از میلاد شروع کرده است . اگر چه اصولاً پیشرفت نحوة تفکر : سیر تکاملی داشته است ، ولی به منظور توجیه موضوع از سه مرحلة جهشی به ترتیب زیر می توان سخن به میان آورد :

1ـ مرحلة منطق ارسطویی،

2ـ مرحلة منطق تجربی ،

3ـ مرحلة منطق سیستمی ،

منطق ارسطویی

منطق ارسطو یا طرز فکر ارسطویی خود در واقع سنتز یا ترکیب کاملی از منطق سقراط و افلاطون است . اساس کار سقراط ( اوایل قرن پنجم قبل از میلاد ) مبتنی بر استقرا بود ، یعنی در هر باب با بررسی موارد مختلف و جزئی تدریجاً به کلیات می رسید و پس از استقرا به شیوة قیاس می رفت که برعکس استقرا بررسی قضایا از کل به جزء است . اعتقاد بر این است که روش استدلال مبتنی بر تصورات کلی را سقراط به افلاطون و ارسطو آموخت و به همین علت است که او را مؤسس فلسفة مبتنی بر کلیات عقلی می دانند .

اساس فلسفة افلاطون ( اوایل قرن چهارم قبل از میلاد ) تقریباً در قطب مخالف طرز فکر سقراط است ، به این صورت که به نظر افلاطون محسوسات ظواهرند ، نه حقایق و گذرنده اند و نه باقی و علم (آگاهی ) بر آنها تعلق نمی گیرد ، بلکه علم به دنیای معقولات تعلق می گیرد ، به این معنی که چه مادیات مانند حیوان و جماد ، چه معنویات مانند عدالت ، ظلم و غیره اصل و حقیقتی دارند که به حواس درک نمی شوند و تنها عقل آنها را در می یابد و می توان آن را صورت یا مثال نامید و هر چیزی مثالش حقیقت دارد و آن یکی است ، مطلق و غیر قابل تعییر و فارغ از زمان و مکان و ابدی وکلی . بنابراین پدیده های اطراف ما که به ذهن میرسند پرتو یا انعکاس از مثل ( جمع مثال ) خود می باشند و نسبتشان به حقیقت مانند نسبت سایه است به صاحب سایه .

ارسطو ( 384ـ 323 قبل از میلاد ) با رد عقاید افلاطون کاملترین منطق  دورة  خود را ارائه داده و معروف است که ضمن رد نظریة افلاطون گفته

است :

« افلاطون را دوست دارم اما به حقیقت بیش از افلاطون علاقه دارم »

ارسطو به عنوان واضع منطق چنین ارائه طریق می نماید که چون زبان و سخن وسیلة بروز فکر و عقل انسان است ، می بایستی چگونگی الفاظ و دلالتهای آنها و ترکیبشان را برای جمله بندی معلوم کنیم تا از ابهام و اشتباه جلوگیری شود . سپستصور و تصدیق ، ذاتی و عرضی ، جزئی و کلی را مشخص نمود و ضمن ارائه معیارهای مفهومی از قبیل قضایای شرطیه و حملیه ، صغری و کبری و نحوة اخذ نتیجه وصورت بستن قیاس ، انواع برهان را تمیز داد و رموز جدل و سفسطه را باز نمود .

اساس منطق ارسطو استدلال قیاسی است ـ قیاس از سه قضیه ترکیب می شود و قضیة سوم نتیجه ای است که از دو قضیه دیگر حاصل می گردد . قضیة اول را کبری و دوم را صغری می نامند و این دو قضیه می بایستی قبلاً ثابت یا ثبت فرض شده باشند . به عنوان مثال انسان می میرد ( قضیة کبری ) ، سقراط انسان است ( قضیة صغری ) ، پس سقراط می میرد ( نتیجه ) یک نوع استدلال قیاسی است .

به طوری که ملاحظه می شود اصول استدلال قیاسی ناشی از یک نوع عمل ذهنی است که حتی ذهن هم عمل مهمی انجام نمی دهد ، زیرا نتیجه در واقع در بطن مقدمه است و به همین علت تا زمانیکه بشر در قالب منطق ارسطو فکر می کرد پیشرفت بسیار کند بود و حتی می توان گفت که رکود فکری برای بیست قرن به بشر مستولی گشت . دورة رکود فکری که قرون وسطی زمان مشخص آن است دارای خصوصیاتی به این شرح بوده است :

1ـ در این دوره کسب علم فقط در انحصا طلاب علوم دینی بود . پدیده های فیزیکی ( عینی ) برمینای عوامل متافیزیکی ( تصوری ) توجیه می شد . به وضوح کسب علم جنبه جزمی یا دگماتیستی داشت ، به این صورت که علم فقط در تایید آن چیزی که قبلاً مورد قبول قرار گشته بود ، مورد استفاده قرار می گرفت .

این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق کامل درمورد نظریه سیستم ها در مدیریت