فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت علوم پایه نهم فصل پنجم مبحث نیرو - 17 اسلاید

اختصاصی از فی موو دانلود پاورپوینت علوم پایه نهم فصل پنجم مبحث نیرو - 17 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت علوم پایه نهم فصل پنجم مبحث نیرو - 17 اسلاید


دانلود پاورپوینت علوم پایه نهم فصل پنجم مبحث نیرو - 17 اسلاید

 

 

 

برای به وجود آمدن نیرو، وجود دو جسم لازم است که لزوما این اجسام با یکدیگر در تماس نیستند.

برای مثال وقتی دست ما به دیوار نیرو وارد می کند، دیوار هم بر دست ما نیرو وارد می کند . و یا دو آهنربا ، بدون تماس با هم، بر یکدیگر نیرو وارد می کنند.

*نیرو، برهم کنش(تأثیر متقابل) دو جسم بر یکدیگر است و وقتی به جسمی وارد می شود، باعث تغییر در شکل، وضعیت و یا حرکت آن می شود.

نیرو کمیتی برداری است.یعنی دارای اندازه و جهت است و از محاسبه های برداری پیروی می کند.

مناسب برای دانش آموزان و دبیران و اولیا

برای دانلود کل پاورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت علوم پایه نهم فصل پنجم مبحث نیرو - 17 اسلاید

مقاله سازمان قضائی

اختصاصی از فی موو مقاله سازمان قضائی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله سازمان قضائی


مقاله سازمان قضائی

دانلود مقاله سازمان قضائی
نوع فایل : WORD
تعداد صفحات : 60
فهرست و پیشگفتار

چکیده: سازمان قضائی در معنای عام و کلی شامل تمامی تشکیلات قضائی در کشور است که به امر دادرسی بین مردم و یا در ارتباط دولت با مردم و بالعکس اشتغال دارد. بنابراین در این معنای عام و گسترده شامل تمامی دادگاهها و دادسراها میشود،اعم از دادگاهها و دادسراههای عمومی دادگستری که به دعاوی حقوقی یا کیفری مردم رسیدگی می کنند و بر اساس منطق حاکم در روزگاران حیات بدوی انسان،حق با زور بوده است و عبارت معروف الحق لمن غلب از یادگارهای به جا مانده از آن دوران تاریک از زندگی انسان ،حق با زور بوده است و عبارت معروف الحق لمن غلب از یادگارهای به جا مانده از آن دوران تاریبک از زندگی انسان است...

فهرست مطالب:
•فصل اول:
•مقدمه
•1-تعریف سازمان قضائی
•2-سازمان قضائی در عهد هخامنشی
•3-قوانین جزائی و انواع کیفر
•4- سازمان‌قضائی پس از حمله اسکندر و استقرار حکومت اشکانیان
•5- سازمان قضائی در عهد باستان
•6- انواع کیفر
•7- حقوق مدنی در عهد ساسانیان
•8- دادگستری در دوران اسلام
•فصل دوم:
•دادگستری از آغاز مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی
•1- ترتیب اداره وزارت عدلیه
•2- مجلس وزیر عدلیه
•3- کابینه وزارت عدلیه
•دفتر منگنه و یادداشت
•4- مجلس محاکمات داخله
•5- مجلس تفتیش و استنطاق
•6- مجلس استیناف
•دایره اخذ حقوق
•7- دایره فراشخانه وزارت عدلیه
•8- ترتیب عدالتخانه های ولایت
•9- محکمه استیناف
•10- محکمه تمیز (دیوانعالی کشور)
•11- دادگستری‌ایران‌اززمان‌حکومت‌پهلوی‌تااستقرار جمهوری اسلامی
•محاکم عمومی عدلیه
•دادگاه بخش عادی
•دادگاه بخش سیار
•12- دادگاه شهرستان
•دادگاه استان
•دیوانعالی کشور
•آرای قابل تجدید نظر شورای داوری
•وظائف دادسرا
•وظائف دادستان کل کشور


دانلود با لینک مستقیم


مقاله سازمان قضائی

پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی

اختصاصی از فی موو پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی


پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی

نخود زراعی با نام انگلیسی Chick pea گیاهی است دیپلوئید، خودگرده افشان، از تیره بقولات، زیر تیره پروانه­آسا، جنس Cicer و به طایفه Cicereae تعلق دارد که قبلا این جنس را در طایفه Vicieae قرار می­دادند (آقایی و کانونی، 1383). جنس Cicer دارای 43 گونه شامل 9 گونه یک­ساله، 33 گونه چندساله و یک گونه نامشخص می­باشد که این گونه در سال 1987 توسط واندرمیسن کشف شد (باقری و همکاران، 1376). دگرگرده­افشانی در گونه­های مختلف نخود بین صفر تا یک درصد می­باشد (باقری و همکاران، 1376).

سیوارمیه و همکاران (2007) گزارش کردند که تلقیح با ریزوبیوم به طور معنی­داری موجب افزایش وزن خشک اندام هوایی و عملکرد نخود می­گردد. همچنین در تحقیقی دیگر الماس زایدی و همکاران (2003) بیشترین عملکرد گیاه نخود را در تیمار تلقیح با باکتری ریزوبیوم گزارش نمودند. محمود و اطهر (2008) طی مطالعاتی که روی ماش (Vigana radiate L.) انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که تلقیح با باکتری ریزوبیوم موجب افزایش معنی­دار وزن خشک کل اندام هوایی نسبت به تیمار شاهد شد. سعید اختر و سیدیکو (2008) گزارش کردند که کاربرد باکتری مناسب در نخود موجب افزایش معنی­دار در وزن خشک اندام هوایی و عملکرد شد. هارداسون و همکاران (1993) در خاک­های اسیدی گواتمالا با استفاده از مایه تلقیح ریزوبیوم توانستند حدود 73 درصد (معادل 125 کیلوگرم) نیتروژن خالص مورد نیاز لوبیا را تامین نمایند. وارگاس و همکاران (2000) پاسخ به تلقیح را در دو خاک با سابقه و بدون سابقه کشت حبوبات مطالعه کردند. در خاک دارای سابقه کشت که دارای جمعیت بومی ریزوبیوم بود تلقیح تاثیری در مقدار محصول نداشت و استفاده از کود نیتروژن باعث افزایش محصول گردید. در خاک دوم که در آن کمتر از 10 باکتری در گرم وجود داشت به دلیل اشغال غده توسط سویه­های استفاده شده در مایه تلقیح، عمل تلقیح سبب افزایش محصول شد و نیتروژن تاثیری در مقدار محصول نداشت.

پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی فایل word شامل  صفحه، دارای 3 فصل به همراه نتیجه گیری و منابع، مناسب برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته زراعت جهت انجام پایان نامه، پروژه، تحقیق و مقالات علمی می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


پروژه جامع اثر کود گاوی و تلقیح باکتری بر رشد و عملکرد گیاه نخود تحت تنش خشکی

دانلود مقاله کامل درباره یزد از نظر صاحب نظران و جهانگردان

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کامل درباره یزد از نظر صاحب نظران و جهانگردان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله کامل درباره یزد از نظر صاحب نظران و جهانگردان


دانلود مقاله کامل درباره یزد از نظر صاحب نظران و جهانگردان

 

 

 

 

 

 

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :23

 

بخشی از متن مقاله

یزد از دیدگاه جهانگردان و صاحب نظران :

1- پروفسور کازولا: « یزد از نظر بناهای خشنی و گلی در دنیا بی نظیر است»

2- سفرنامه فردریچاردز : « احساسات مذهبی در شهر یزد، خیلی جدی تر از اغلب شهرهای ایران است»

3- سفرنامه پولاک – یاکوب ادوارد پولاک: « ایرانیان با مهارت هر چه تمامتر، شیرینی تهیه می کنند و قنادهای ایرانی در رشته خود از هنرمندان طراز اول جهان به شمار می روند. بهترین نوع شیرینی در اصفهان و یزد تهیه می شود.

4- حدائق السیاحه- زین العابدین شیروانی : « یزد شهری است مشهور و درالسنه و افوا مذکور...بارندگی در آن دیار کم می شود و مسکن اهال تجارت و ارباب دولت است و کوچه و بازارش پاکیزه است ... فواکه سردبیرش فراوان و اکثر آن ممتاز... و مردمش عموماً شیعه امامیه اند »

5- سفرنامه مارکوپولو : « یزد شهر بزرگی است که از لحاظ تجارت و رفت و آمد نقطه مهمی به شمار می رود یک نوع پاچه ابریشمی و طلایی در آنجا بافته می شود که موسوم است به ( پارچه یزدی) و به همه جای دنیا صادر می شود»

6- سفرنامه اورسال : « در حال حاضر قسمت اعظم زردشتیان در شهر یزد- که آنجا را موطن اصلی خود میدانند- سکونت دارند حرفه اغلب آنان کشاورزی یا تجارت است»

وجه تسمیه یزد:

واژه یزد: نامی است باستانی که ریشه در ( یشت yast) یا ( یزت yast) و ( یسن yasn) دارد، با مفاهیمی چون ستایش، نیایش، پرستش، ایزد، و ...

یکی از فصول پنجگانه اوستا هم به یکی از این نامها یعنی یشت خوانده شده است. اما اینکه کدامیک از عوامل انسانی، محیطی و جغرافیایی بیشتر در نامگذاری آبادیها و شهرها تأثیر داشته، به نظرمی رسد عامل انسانی و قومی نخستین و بیشترین تأثیر را بر جای نهاده است. شواهد تاریخی نشان می دهد، قومی که در یک سرزمین خالی از سکنه ساکن می شده ، نام قوم خود یارتیس خود یا نام محل سکونت پیشین را بر آن نهاده است، نژاد آریا از همین نمونه است. فلرافتی که در انتخاب این نامها با مفاهیم متعالی وجود دارد- بویژه در مورد اماکن- از نخستین جاذبه های فرهنگی است که زندگی یک ملت به آن قوام می یابد و چنین است یزد و آبادیهای آن استان عبدالحسین آیتی در « آتشکده یزدان» روایتی را باز گفته است که گویا شهر باستانی یزد را ادساتیس می نامید اند. کثه هم نام دیگری است که به این ناحیه داده شده بود. نوشته اند که در زمان اسکندر یزد را کثر می نامیدند و آن اولین عمارت و آبادی یزد بود و به زندان ذوالقرنین شهرت داشت. اما یزد آخرین نامی است که به ما رسیده و در دوره ساسانی بوده که به آن یزدان می گفتند که این خود ریشه دینی دارد. و در پاره ای از متون قدیمی یزد را دارالعباده گفته اند. احمد کاتب مورخ یزد در قرن نهم نوشته است، درسال 504 هجری ملکشاه سلجوقی حکومت یزد را به علاء الدوله کالنجار واگذار کرد و آنرا دارالعباده نامید.

بررسی تاریخی و سیاسی یزد: 1 یزد در دروه های پیش از اسلام: یزد از سرزمینهای باستانی ایران است. در بررسی یزد باستانی، نه تنها به شهر یزد، بلکه به جلگه یزد یا واحد اراضی بزرگترین نظر داریم که از شمال غرب تا حوالی اصفهان، از جنوب شرق تا استان کرمان، تا غرب تا منطقه ابرکوه گسترده است. این که در افسانه های تاریخی بنای اولیه مناطقی از یزد، مثلاً میبد را به سلیمان نبی و یزد را به ضحاک و اسکندر و ابرکوه را به ابراهیم پیامتبر نسبت داده اند، خود از نشانه های دیرینگی تاریخ و فرهنگ این سرزمین کهن است. هر چند که در بیان تاریخ نمی شود به این روایتهای افسانه وار تکیه کرد، اما مجموعه اسناد پراکنده مجود در یزد نیز به سهم خود میراث شایان توجهی از فرهنگ و تمدن کهن و ریشه دار را در این سرزمین معرفی می کند، برای مثال دست افزارهای سنگی یافته شده در دره های شیرکوه، نگاره های روی تته سنگ کوه « ارنان» و قطعات سفال نقش دار یافت شده در نارین قلعه میبر- که اهل تحقیق آن را متعلق به دوره ایلامی می دانند- و نیز غارهای متعد استان و مساکن باستانی و آثار معماری و شهر سازی باستانی و یادگارهای آیین های کهن ایرانی که در گوشه و کنار این استان پراکنده است

مدنیت یزد در دوره ای که کشاورزی آغاز می شود، در چهار کانون عمده پا گرفته است، که عبارتند از کانونهای « مهریز و فهرج»، « یزد» ، « رستاق» ، « میبد» که البته به یک اعتبار می توان منطقه ابرکوه را نیز به این چهار کانون افزود. منطقه یزد به گمان قوی در دوره هخامنشی دارای راههای معتبر و موسسات راهداری و مراکز پستی و چاپاری بوده است.
« بار تولد» نویسنده « تذکره جغرافیایی تاریخی ایران» ، یزد را عمدتاً دارای اهمیت بازرگانی گذر می داند. علاوه بر این پاره ای یادمانهای مادی و غیر مادی منطقه که تا امروز نگهداری می شود سررشته ای از آیین های کهن ایرانی را بدست می دهد که قرنها پیش از ترویج مذهب « نو زردشتی» ساسانی مردم منطقه بدان پای بند بوده اند، از آن جمله می توان از « مهرپرستی» و نیایش « آناهیتا» نام برد. در این باره از پاره ای نمادهای باستانی به ویژه چند نیایش گاه کهن الهام « آناهیتا» که دیر زمانی در این منطقه پایدار بوده است می توان نام برد که از آن جمله است: « پارس بانو» ، « پیرسبز»، «‌پیر نارکی» و ...

تاریخ نویسان قدیم یزد به اتفاق مطالبی درباره حضور و دخالت شاهان ساسانی بویژه قابد و انوشیروان و یزدگردها در نقطه یزد نوشته اند و آبادانی مناطقی از یزد، از جمله شهر یزد را به آن نسبت داده اند. همچنین در بررسی های تاریخی، سکه هایی معرفی شده است که در دوره پوراندخت ساسانی در شهر قدیم میبد ضریب می شده است. منطقه یزد، به دلیل موقعیتی که در یکی از شاهراه های اصلی شرقی – غربی ایران داشته، در نخستین سده اسلامی به تصرف مسلمانان در آمد. از آن پس تاریخ دوره اسلامی یزد آغاز می شود.

2- یزد در صدر اسلام : از نیمه دوم قرن اول هجری، قبایل متعدد عرب جهت اسکان رهسپار ایران شدند و گروهی از آنها در یزد سکونت گزیدند. اعرابی که وارد یزد شدند عمدتاً ازقبایل بنی تهیم و بنی عام بودند. که در محله خاصی- که بعدها به محله عربها معروف شده- مستقر شدند. درقرن چهارم هجری که آل بویه بر قسمت های غرب و جنوب ایران و عراق تسلط یافتند جمعی از علویان هم به یزد آمدند و محله ای معروف به « کوی حسینیان» را به خود اختصاص دادند. معروفترین آنها امامزاده سید جعفر است که از سادات عرضی بود و در سال 424 هـ ق در یزد وفات یافت و قبرش زیارتگاه مجبان آل علی (ع) است.

3- حکومت آل کاکویه : طغرل سلجوقی در سال 443 هـ ق اصفهان را از ظهیرالدین ابوه منصور فرامرز کاکویی گرفت و در عوضش یزد و ابرقو را به او داد. حکمرانی ابومنصور فرامرز مصادف با فرمانروایی پادشاه مقتدر سلجوقی یعنی طغرل، آلب ارسلان و ملکشاه بود و نزد آنها احترامی سزاوار داشت. پس از او فرزندش امیر علی و سپس علاءالدوله کالیجار و پسرش امیر فرامرز به حکومت یزد رسیدند و انی هر سه در دستگاه سلجوقیان صاحب مقام بودند. چون امیر فرامرز فرزند ذکوری نداشت  حکومت یزد به دو دختر وی واگذار  گردید و رکن الدین – سالم بن وردان روز به اتابکی آن گماشته شد. بدین ترتیب حکومت یزد از آل کاکویه به اتابکان یزد انتقال یافت حکام آن کاکویه در یزد منشأ اثر و باعث خیر و برکت شدند و در توسعه شهر و رفاه عامه سعی فراوان داشتند. مساجد و مدارس چند و قناتهای متعددی جهت مشروب ساختن دهات و محلات شهر ایجاد کردند.

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره یزد از نظر صاحب نظران و جهانگردان