تئوری های سازمان ومدیریت در جهان امروز
رشته: مدیریت آموزشی
ü تعریف سازمان یادگیرنده
ü تعریف یادگیری سازمانی
ü اهداف سازمان یادگیرنده
ü سطوح یادگیری در سازمان های یادگیرنده
ü مراحل یادگیری سازمانی
ü مقایسه سازمان یادگیرنده و سنتی
ü ویژگی های سازمان های یادگیرنده
ü قواعد کلی در سازمان های یادگیرنده
ü نقش رهبری در سازمان های یادگیرنده
ü اهمیت دانش و یادگیری در اسلام
•سازمان یادگیرنده را به تعبیری سازمان دانش آفرین
می نامند.سازمان هایی که در آن ها خلق دانش و آگاهی های جدید،ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی نیست،بلکه نوعی رفتار همگانی است.روشی که همه اعضاء سازمان بدان عمل
می نمایند.(الوانی،1379)
می نامند.سازمان هایی که در آن ها خلق دانش و آگاهی های جدید،ابداعات و ابتکارات یک کار تخصصی نیست،بلکه نوعی رفتار همگانی است.روشی که همه اعضاء سازمان بدان عمل
می نمایند.(الوانی،1379)
•سازمان یادگیرنده سازمانی است که با ایجاد ساختارها و استراتژی ها به ارتقای یادگیری سازمانی کمک می کند.(دیکسون،1993)
•سازمان یادگیرنده سازمانی است که جلوتر از زمان حرکت کند و به واکنش های محیطی زودتر از زمان پاسخ دهد و به طور کلی استراتژی برای شرایط مختلف را دارد.(خورشیدی،1379)
•
بدیهی است نقش رهبران ومدیران درسازمانهای یادگیرنده مانند نقش مدیران سنت گرا وسلسله مراتبی نیست .در این سازمانها مدیران در وهله اول طراحان سازمانی، آموزگاران، پیشکاران و هماهنگ کنندگان گروههای حرفه ای هستند . ایفای این نقشها مستلزم مهارتهای نو، دانش، تجربه ، توانایی و قدرت سازندگی با دیدگاه مشترک درسازمان است .
دانلود پاورپوینت سازمان های یادگیرنده - 33 اسلاید