فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق تفاوت باغهای ایرانی و ژاپنی

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق تفاوت باغهای ایرانی و ژاپنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق تفاوت باغهای ایرانی و ژاپنی


دانلود تحقیق تفاوت باغهای ایرانی و ژاپنی

باغ ایرانی

  • باغ ایرانی به عنوان یک ساختار کامل، بیانگر رابطۀ تنگاتنگ میان بستر فرهنگی و طبیعی است و نشانه‌ای از سازگار نمودن و همسو کردن نیازهای انسان و طبیعت است. در گذشته باغ ایرانی بروز توان نهفتۀ محیط و ادراک پیچیدگی‌های آن بود. خالق باغ با اتکا به دانش تجربی خود فضایی را ایجاد می‌کرد که باعث بقاء و پویایی بستر طبیعی می‌شد.
  • طراحی باغ ایرانی را می توان در اصول زیر خلاصه نمود
  • بر اساس این اصل فضاها و عناصر مختلف بر اساس اهمیت، ارزش کارکردی و بسیاری از عوامل دیگر در کنار هم قرار می گیرند. در طراحی اغلب باغ های ایرانی این اصل به خوبی دیده می شود. سلسه مراتب در باغ ها از سردرورودی یا گاهی میدان و آبنمایی در بیرون باغ (جلوخان) شروع و با گذشتن از هشتی و محور اصلی به کوشک باغ می رسد. این اصل را در ارتفاع، رنگ و اندازه عناصر باغ هم میتوان جستجو کرد.
  • تقارن یکی از اصول طراحی به شمار می رود که در دوران باستان در بسیاری از بناهای عمومی و مذهبی به کار رفته است. اصل تقارن را می توان کامل ترین شکل تعادل به شمار آورد که علاوه بر جنبه های زیبا شناسی از لحاظ ایستایی نیز همواره مورد توجه بوده است. در باغ های ایرانی به وفور از این اصل استفاده شده است. کوشک های ساخته شده متقارن بوده و بر روی محور یا مرکز تقارن واقع اند. اوج قرینه سازی را می توان در محورهای اصلی دید. در محور اصلی حتی درختان، درختچه ها و گل ها نیز قرینه کاشته شده اند. باغ های مستطیلی بسته به مکان قرار گیری کوشک، یک یا دو محور تقارن و پلان های مربع اغلب چهار محور تقارن دارند.
  • یکی از امور مهم در ترکیب و سازمان دهی عناصر در بسیاری از فضاهای معماری مرکزیت است و غالبا برای تاکید به مهم ترین قسمت مجموعه مورد استفاده قرارمی گیرد. اصل مرکزیت بیشتر در کوشک ها دیده می‌شود. خصوصا کوشک هایی با طرح هشت بهشت. این اصل در پلان مربع با وجود کوشک در محل تقاطع محور ها، در اوج خود می باشد.

الف ) سلسله مراتب ب)تقارن    ج ) مرکزیتد) ریتم

به معنی تکرار...

 

باغسازی در ژاپن

  • قدمت طراحی باغ در ژاپن تا 1000 سال پیش بر می گردد با اینحال در این تاریخ طولانی زمانهای خاصی بوده اند که صحنه های جالبی در این مورد خلق شده اند .در آن زمانها تغییرات ابتدا از جامعه شروع می شد. سیاست، مذهب، معماری و اصول زیبایی شناختی در ترکیب با هم شرایطی رابرای خلق و رشد فرهنگی جدیدی فراهم می کردند. تحت تاثیراتی که بر اثر این تغییرات حاصل می شد طراحان باغ برای ایجاد فرم های جدیدی از باغها ترغیب می شدند و حتی مهم تر، ایجاد راه های جدید برای درک یک باغ آنگونه که هست.
  • آبشارها گاه منبع اصلی آب در باغهای ژاپنی هستند. آبشارها می توانند معنای فلسفی داشته باشند .مثل رودخانه ی هراکلیتوس. به طور کلی آبشارها در باغهای ژاپنی یک نمادند.
  • خاک برداری های اخیر در محوطه ی کاخ سلطنتی نارا بقایای باغهای دارای نهر اولیه را آشکار کرده است که شاید از نمونه ها ی چینی و کره ای الهام گرفته باشند.
  • نهرها اکثرا به عنوان سمبلی از رودخانه به کار رفته و به معنای گذر زمان و زندگی دیده شده اند.
  • این دیدگاهی است که در کار شاعران و نقاشان قدیمی دیده می شود اما معلوم نیست که در دوره های ابتدائی هم به همین دلیل از نهر استفاده شده باشد.

عناصرباغ ژاپنی آبشارها نهرها باغهای سنگی آبگیر درباغهای ژاپنی معمولا...

 

نوع فایل : WORD

تعداد صفحه :16


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق تفاوت باغهای ایرانی و ژاپنی
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.