فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره بررسی راهکار های تقویت روحیه دینداری در جوانان از دیدگاه روانشناسان

اختصاصی از فی موو تحقیق درباره بررسی راهکار های تقویت روحیه دینداری در جوانان از دیدگاه روانشناسان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق درباره بررسی راهکار های تقویت روحیه دینداری در جوانان از دیدگاه روانشناسان


تحقیق درباره بررسی راهکار های تقویت روحیه دینداری در جوانان از دیدگاه روانشناسان

فرمت فایل : word (قابل ویرایش) تعداد صفحات : 46 صفحه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

فصل 1 ( کلیات )

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت

سؤال اصلی و فرعی

هدف کلی و جزئی

پیشینه

روش تحقیق

مفاهیم و اصطلاحات کلیدی

فصل دوم ( ویژگی های نوجوانی و اهمیت تربیت صحیح در این دوران )

بش اول نوجوانی و جوانی و اهمیت و ویژگی های این دوران

بخش دوم اهمیت تربیت صحیح در دوران نوجوانی و جوانی

فصل 3 (نقش خانواده در تقویت روحیه ی دینداری در جوانان )

نقش خانواده در تقویت روحیه ی دینداری در جوانان

فصل چهار (نقش نهادهای اجتماعی در تقویت روحیه ی دینداری در جوانان )

 وظیفه اجتماع در تقویت روحیه ی دینداری در جوانان

نتیجه

 

 

چکیده

گفتن و نوشتن درباره ی جوانان ، کاری است نه چندان آسان ، زیرا لازمه ی توفیق در این امر بازشناسی روحیات و رویکردهای آنهاست و در جهانی که با  سرعت در حال تغییر است ، نوع رفتار و مناسبات فرهنگی نسل جوان در معرض تحولات و دگرگونی های زیادی ، قرار گرفته است . ویژگی ها و استعداد های نهفته در وجود جوانان مناسبترین زمینه برای طراحی و ایجاد هرگونه تغییر و تحول فردی و اجتماعی است . از این رو بخش زیادی از سرمایه گذاریها و برنامه ریزی های دشمنان دین اسلام ، در خصوص  جوانان میباشد . برای بیان راهکارهای تقویت روحیه ی دینداری در جوانان که راهی برای مقابله با دشمن درونی و بیرونی انسان ها می باشد . این تحقیق حاضر از 4 فصل تشکیل شده است .

فصل اول : کلیات

فصل دوم : ویژگی های نوجوانی و جوانی و اهمیت تربیت صحیح در این دوران

 فصل سوم : نقش خانواده در تقویت روحیه ی دینداری در جوانان

فصل چهار : نقش نهادهای اجتماعی در تقویت روحیه ی دینداری در جوان

 

 

نوجوانان و جوانان قشری هستند که احتیاج به تبیین دین و معنویت دارند اگر چه این یک نیاز فطری است ولی در دنیای امروز ، جوانان دنبال استدلال و چرایی موضوع هستند.

نهاد ها و سازمان ها باید با همکاری یکدیگر این راه را برای آنها بگشایند از جمله : خانواده  و در اجتماع : مدرسه و مربیان ، روحانیون ، رسانه های گروهی و ... را می توان نام برد .

 

 مقدمه

مفاهیم نظری به ویژه مفاهیمی که به انسان ارتباط دارند ، به طور عمده در معرکه ی آراء قرار می گیرند . مفهوم دین نیز از این وضعیت مستثنا نیست.

دین در لغت به معنای : اطاعت نمودن پاداش ، قانون ، جزا ، حساب ، شریعت ، حکم و قضا ، رسم و عادت و ... آمده است . مقصود ما از دین ، دین الهی و آسمانی ، یعنی اسلام است . اسلام ، نام دین خداست که یگانه است و همه ی پیامبران برای آن مبعوث شده اند و به آن دعوت کرده اند . صورت کامل و جامع این دین به وسیله ی خاتم پیامبران ، حضرت محمد (ص) به مردم ابلاغ شد و نبّوت پایان یافت و امروزه هم به همین نام در جهان شناخته می شود .

دانشمندان و دین پژوهان ، وجود دین و خدا پرستی را برای همه ی انسان ها و جوامع انسانی ضروری دانسته و دین داری را نیاز حیاتی بشر اعلام می دارند . نیاز های فردی بشر و نیاز های اجتماعی انسان و همچنین نیاز های اخروی انسان از دلایل ضرورتهای دینداری انسان ها می باشد . از آنجایی که دلایل ضرورت های دینداری انسان ها می باشد .

تقاضای مذهب یکی از خواهش های فطری بشر است که با فرا رسیدن بلوغ ؛ مانند سایر تمایلات طبیعی در نهاد جوانان بیدار می شود و آنان را به مجاهده و کوشش وا می دارد . جوانان به طور طبیعی رغبت وافری به درک مسائل مذهبی دارند و گفتار های دینی را با کمال علاقمندی و رضای خاطر می شوند . تمایل فطری ایمان و اخلاق که به قضا حکیمانه ی الهی در نهاد بشر آفریده شده و در دوران بحرانی بلوغ ، به صورت جهش احساسات مذهبی آشکار می گردد یکی از بهترین و نیرومند ترین پایگاه های تربیتی نسل جوان است.

مربیان لایق باید از این تمایل فطری و کشش روحانی استفاده نمایند و آن را همواره در ضمیر جوانان زنده  و بیدار نگاه دارند و برنامه های تربیتی خود را بر اساس این تمنای طبیعی استوار سازند .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره بررسی راهکار های تقویت روحیه دینداری در جوانان از دیدگاه روانشناسان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.