فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی مربی بهداشت چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟

اختصاصی از فی موو اقدام پژوهی مربی بهداشت چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی مربی بهداشت چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟


اقدام پژوهی مربی بهداشت چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟

این محصول در قالب ورد و قابل ویرایش در 32 صفحه می باشد.

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد و توسط مدیر سایت طراحی گردیده است. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده می باشد.

چکیده

به دلیل این که اکثریت جمعیت کشور ما را کودکان و نوجوانان مدرسه رو تشکیل می دهند، ضروری است با ایجاد زمینه های مناسب به امر ارتقای بهداشت روانی و سطح سلامت در مدارس پرداخته شود و شرایطی فراهم شود تا مسئولان مدارس، برنامه ریزان، مشاوران، روان شناسان و سایر دست اندر کاران آموزش و پرورش کشور از طریق آشنایی با موضوعات بهداشت روانی، کودکان و نوجوانان را برای دست یابی به روان سالم یاری دهند.

اینجانب … مدیر …. هستم. پژوهش حاضر مربوط به این است که چگونه می توان با آموزش مهارت ها و روشهای زندگی سلامت روحی و روانی دانش آموزان را تقویت نمود. جامعه آماری دانش آموزان مجتمع امام صادق (ع) روستای کوهانی شهرستان نهاوند  بودند. پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین منبع کنترل درونی و بیرونی دانش آموزان پرسشنامه منبع کنترل (لونسون) و پرسشنامه مورد استفاده برای تعیین میزان سلامت روان پرسشنامه سلامت عمومی کلدبرگ بود که ابتدا دو پرسشنامه قبل از اجرای کلاس مهارت های زندگی در اختیار دانش آموزان قرار گرفت و پس از بررسی نتایج این پرسشنامه ها به مدت 4 هفته در هر هفته 2 جلسه مجموعاً 8 جلسه در ماه برای دانش آموزان کلاس مهارت های زندگی برگزار گردید و پس از پایان کلاسها مجدداً آزمون سلامت عمومی کلدبرگ از دانش آموزان انجام گرفت. نتایج حاصل از بررسی های پس آزمون و پیش آزمون نشان دهنده تاثیر مثبت آموزش مهارت های زندگی بر تقویت سلامت روان دانش آموزان بود از نتایج پژوهش می توان در جهت تقویت سلامت روان دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی در مدارس استفاده نمود و آن را در جامعه نهادینه نمود.

توصیف وضعیت موجود:

اینجانب …. هستم بنده دارای … سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون مدارس ابتدایی عدالت یک و دو کوهانی متوسطه اول طالقانی کوهانی و دبستان های ادیبان برجک نیایش عشوند و دقیقی رضی آباد را تحت پوشش مجتمع خود دارم. در سال تحصیلی اخیر با توجه به اینکه سطح سلامت روانی دانش آموزانم برایم خیلی اهمیت داشت تصمیم گرفتم با بر گزاری کلاس های مهارت زندگی بر روی این مسئله کار نمایم.

تغییرات ناگهانی و گسترده ای که در جنبه های جسمانی، روانی و اجتماعی زندگی نوجوان ایجاد می شود مرحله ای بحرانی را ایجاد می کند که طبعاً مشکلات و ناسازگاری هایی را به همراه خواهد داشت.

بنابراین با توجه به اهمیت دوران نوجوانی، شناخت اصولی و علمی این مرحله، جهت پیشگیری از نابه هنجاری ها و مشکلات ناشی از این بحران از طریق ارائه اطلاعات و آگاهی لازم به نوجوانان و کسب مهارتهای مورد نیاز جهت مقابله با مشکلات ناشی از این تغییرات توسط آنان امری بسیار حساس و مهم تلقی می شود. یکی از برنامه های پیشگیرانه در این زمینه که در سطح جهان مورد توجه است آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان می باشد. تاثیر این آموزش در زمینه های گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است که به نتایج مثبتی نیز دست یافته اند. کاملاً واضح است که اگر اهداف فوق میسر شوند راهی روشن و هموار جهت انتقال از دوره نوجوانی به دوره جوانی و بزرگسالی که مرحله شکوفایی توانایی استعدادها و اندیشه های نو می باشد، فراهم می گردد. این امر موجبات تکامل فردی و اجتماعی تک تک افراد جامعه را فراهم می سازد که در نهایت به پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون منتج می شود. 

در مرحله انتخاب نمونه ، پرسشنامه «سلامت عمومی گلدبرگ» (1972)جهت بررسی سلامت روان دانش آموزان جهت مشخص ساختن جهت گیری درونی و بیرونی منبع کنترل آنان بر روی  دانش آموزان مجتمع امام صادق کوهانی  اجرا گردید.

لازم به توضیح است که کسب نمرات بالا در پرسشنامه سلامت عمومی نشانه پایین بودن سلامت روان و کسب نمرات بالا در پرسشنامه منبع کنترل نشانه جهت گیری بیرونی و منبع کنترل می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی مربی بهداشت چگونه توانستم در بالا بردن سطح بهداشت و سلامت روان دانش آموزان سهمی داشته باشم؟
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.