فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود تحقیق ورزشهای دوران بارداری و پس از زایمان

اختصاصی از فی موو دانلود تحقیق ورزشهای دوران بارداری و پس از زایمان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 32

 

مقدمه

ورزش در کاهش موارد سزارین و اضافه وزن کمتر در این دوران نیز موثر است.

زنان ایرانی در دوران بارداری به طور معمول به زندگی بی‌تحرک روی می‌آورند این درحالی است که نتایج مثبت فعالیت بدنی بطور کلی شناخته شده است. بی‌تحرکی در این دوران مشکلات زیادی شامل کمردرد، یبوست، اضافه وزن بیش از حد، ورم، مشکلات روحی و روانی به همراه دارد.

مطالعات مختلف در مورد تاثیر ورزش در دوران بارداری بر سلامت مادر و جنین نتایج ضد و نقیضی به دنبال داشته است. در مطالعه جدید محققان تاثیر یک دوره ورزش هوازی و غیرتحمل‌کننده وزن مانند دوچرخه سواری را که از خطر کمتری نسبت به ورزشهای تحمل‌کننده وزن مانند دویدن برخوردار است بر پیامد بارداری در مادر و نوزاد بررسی و با گروه شاهد مقایسه کردند.

محققان ‪ ۹۰‬زن باردار نخست‌زا را به طور تصادفی به دو گروه ‪ ۴۰‬نفره تجربی و ‪ ۵۰‬نفر شاهد تقسیم شدند. این زنان سالم غیرورزشکار ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۰‬سال داشتند که به درمانگاه مراقبتهای بارداری شهرستان قم مراجعه کرده بودند و سن حاملگی آنها ‪ ۲۰‬تا ‪ ۳۴‬هفته بود.

در گروه تجربی برنامه تمرین هشت هفته‌ای رکاب زدن با دوچرخه کارسنج با شدت ‪ ۵۰‬تا ‪ ۶۵‬حداکثر درصد ضربان قلب اجرا شد.

این زنان هر هفته دو جلسه تمرین داشتند که مدت هر جلسه هفته اول ‪۱۵‬ دقیقه بود که به تدریج افزایش یافت و در هفته هشتم به ‪ ۳۰‬دقیقه رسید.

هر جلسه تمرین شامل مراحل گرم کردن و سرد کردن بود.

میانگین افزایش وزن دوران بارداری و طول مدت مرحله دوم زایمان در گروه تجربی به طور معنی‌داری کمتر از گروه شاهد بود.

وزن نوزادان حین تولد تفاوت معنی‌داری نداشت و در هر دو گروه در حد طبیعی ‪ ۲۳۰۰‬تا ‪ ۴۰۰۰‬گرم بود.

این یافته‌ها نشان می‌دهد فعالیت ورزشی دوران بارداری بر وزن حین تولد نوزاد تاثیر منفی ندارد و مادران باردار سالم می‌توانند با نیازهای فیزیولوژیک فعالیت ورزشی و رشد نوزاد سازگاری پیدا کنند.

همچنین زایمان سزارین در گروه شاهد افزایش آماری معنی داری داشت که نشان‌دهنده این است که فعالیت بدنی دوران بارداری با کاهش تعداد سزارین همراه است.

مادران غیر ورزشکار و سالم می‌توانند با اطمینان برنامه ورزشی هوازی مشخصی را که طی این پژوهش ارایه شد از هفته سیزدهم بارداری آغاز کنند و تا پایان بارداری ادامه دهند.

ورزش منظم هوازی دوران بارداری پس از رفع احتمال خطر تهدید به سقط، با رعایت اصول و ایمنی تحت مراقبت متخصصان می‌تواند طول مرحله فعال زایمان را کوتاهتر و میزان سزارین، و ناراحتی جنین حین زایمان را کاهش دهد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق ورزشهای دوران بارداری و پس از زایمان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.