فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

فی موو

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کمیته ارزیابی علمی کارکنان

اختصاصی از فی موو دانلود مقاله کمیته ارزیابی علمی کارکنان دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله  12  صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 

 

 

کمیته ارزیابی علمی کارکنان

 

مقدمه:
در سال 1377 طرحی به نام «طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان» بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی تهیه شده و پس از تصویب ریاست محترم سازمان در سال 1378 برای اجراء به ادارات کل ابلاغ گردید.
بر اساس این طرح می بایست قبل از واگذاری پست های مدیریتی و سرپرستی به کارکنان نسبت به تعیین مراتب علمی آن از سوی کمیته مذکور اظهار نظر شود. اجرای این طرح به سازمان یاری می رساند تا کارکنانی که واجد شرایط مدیریتی و سرپرستی و رهبری اداره زندانها و انجام فعالیت های اصلاحی و تربیتی هستند را شناسایی و به کار گمارد.
ضرورت:
در یک قرن اخیر به علت پیدایش سازمان‌های جدید، پیچیده و متراکم از تکنولوژی و برخوردار از انسانهای پر نیاز موضوع مدیریت مورد توجه خاص قرار گرفته است. سرعت، قدرت عمل و انبوه بودن فرآورده‌های انسانی و صنعتی نیاز به نیروی هماهنگ‌کننده متفکر و فرزانه ای به نام مدیر دارد تا بتواند با برنامه‌ریزی درست بین همه اجزاء، امکانات و نیروهای سازمان هماهنگی و همسویی به وجود آورد و به تعبیری موفقیت نهادها و سازمانها تا حد زیادی به کارآیی و اثربخشی مدیران بستگی دارد.
اکنون با گسترش فعالیت‌های علمی مرکز و لزوم بهره‌گیری از تمام امکانات نیروی انسانی از پایین‌ترین طبقه شغلی تا بالاترین آن ضرورت دارد کمیته ارزیابی علمی کارکنان با استفاده از منابع و ماخذ علمی ضمن ارزیابی به اطلاعات علمی کارکنان نیز غنای بیشتری بخشد و از این رهگذر هیچ فردی نباید بدون اخذ نظریه کمیته ارزیابی پست مدیریتی و سرپرستی را تصدی نماید و فقط افراد واجد شرایط در پستهای مورد نظر منصوب و مشغول گردند بر این اساس طرح کمیته ارزیابی علمی کارکنان تهیه گردیده است.
هدف اصلی کمیته
ـ بررسی و تعیین مراتب علمی کارکنان برای تصدی مشاغل حساس و مهم مدیریتی و سرپرستی
سایر اهداف کمیته:
ـ شناسایی مدیران و سرپرستان لایق و توانمند
ـ شناسایی کارکنان واجد شرایط برای تصدی پستهای حساس ومهم
ـ شناخت ضعف‌های‌آموزشی و علمی متصدیان مشاغل حساس سازمان
ـ نهادینه کردن شایسته سالاری
ـ علمی کردن اقدامات زندانبانی
ـ توجه و برنامه‌ریزی مدیران و سرپرستان به مطالعه و بهره‌مندی از علوم روز برای اداره زندانها و حوزه تحت سرپرستی
ـ شناسایی نیازهای آموزشی کارکنان و رده های مدیریتی
ـ توجه مدیران و سرپرستان به آموزش کارکنان تحت سرپرستی
ـ ایجاد انگیزه برای ادامه تحصیل

 

مشاغل مورد ارزیابی
منظور مشاغلی هستند که جهت احراز پست، نیاز به ارزیابی و تایید علمی دارند که عبارتند از : معاونین ادارات کل، روساء، معاونین و سرپرستان زندانها، روساء، سرپرستان و معاونین کانونهای اصلاح و تربیت، روساء اندرزگاهها، روساء اردوگاهها و روساء تمام ادارات و گروههای ستادی و استانی
نحوه دعوت
دبیرخانه کمیته پس از معرفی کارکنانی که برای پستهای مدیریتی و سرپرستی پیشنهاد می‌شوند طبق برنامه‌ریزی منسجم و تعیین دقیق موضوعات مطالعاتی مرتبط با پست پیشنهادی حداقل یک ماه قبل از تشکیل جلسه از ارزیابی شوندگان دعوت به عمل می‌آورد.
اعضاء کمیته (ارزیابی‌کنندگان):
اعضاء کمیته جمعی از اساتید صاحب نظر و برجسته دانشگاه و مدیران ارشد سازمان می باشند که در زمینه رشته تخصصی و کاری خود و براساس پست ارزیابی‌شوندگان در کمیته به عنوان ارزشیاب و مصاحبه گر فعالیت می‌کنند.
روشها و فنون ارزشیابی:
کمیته ارزیابی برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود از دو شیوه ارزشیابی در برنامه خود استفاده می‌کند:
الف) آزمون کتبی
ب) مصاحبه تخصصی

 

ـ آزمون کتبی:
ـ آزمون کتبی: این آزمون در قالب سئوالات انشایی بر اساس شرح وظایف ارزیابی‌شوندگان و موضوعات اعلام شده در دعوتنامه توسط اعضاء کمیته طراحی می‌شود.
ـ آزمون scl-90: این آزمون یک آزمون روانشناختی می باشد که در قالب پرسشنامه به سنجش و ارزیابی علایم مرضی چون افسردگی، وسواس، پرخاشگری، اضطراب و ... می پردازد.
ـ آزمون سبک مدیریتی: این آزمون در بردارنده چند سئوال تستی می باشد و به منظور تعیین سبک مدیریتی و رهبری ( سبک رهبری خودکامه و مشارکتی) ارزیابی‌شونده می‌باشد.
ـ مصاحبه تخصصی:
پس از برگزاری آزمون کتبی، ارزیابی شوندگان در جلسه رسمی کمیته حضور می‌یابند و پس از بیان اهداف کمیته و سوابق خدمتی و تحصیلی ارزیابی‌شوندگان، اعضاء کمیته به ترتیب بر اساس تخصص خود و شرح وظایف ارزیابی شوندگان به مصاحبه علمی می پردازند.
نحوه اعلام نتایج ارزشیابی:
برای اعلام نظریه نهایی در خصوص صلاحیت افراد واجد شرایط مدیریتی و سرپرستی ابتدا اعضاء کمیته پس از به عمل آوردن مصاحبه و بررسی آزمون، نظریات خود را بر مبنای نظریات مصوب کمیته در فرم‌های مخصوص مرقوم می نمایند و در نهایت به دو نحو اعلام می‌شود:
الف) در خصوص افرادی که واگذاری پست ایشان منوط به اعلام نظریه کمیته شده است، نظریه طی نامه ای به اداره کل محل خدمت و واحدهای ذیربط در سازمان ارسال می شود.
ب) در خصوص افراد شاغل که پست مدیریتی و سرپرستی را بدون نظریه کمیته اخذ کرده‌اند، نظریه در فرم های مخصوص ثبت و نتایج حاصله در فواصل زمانی یکساله به صورت محرمانه به ریاست محترم سازمان اعلام می‌گردد.
انواع نظریات کمیته ارزیابی:
1ـ نظریه مثبت: صلاحیت کامل علمی برای تصدی پست
2ـ نظریه منفی: عدم صلاحیت علمی برای تصدی پست ( چنانچه تاکید بر استفاده فرد در پست مدیریتی باشد می بایست مجدداً با آمادگی بیشتر در کمیته حضور یابد.)
3ـ نظریه انتصاب موقت: معرفی و دعوت مجدد به کمیته ارزیابی پس از موعد مقرر
4ـ نظریه مشروط:
1ـ4ـ نظریه مشروط نوع اول: واگذاری پست سازمانی منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی و یا ارائه مقاله‌ایی مربوط به وظایف شغلی می‌باشد.
2ـ4ـ نظریه مشروط نوع دوم: گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی مربوط به شغل و اقدام در خصوص ارتقاء سطح تحصیلی حداکثر تا دو سال دیگر (این نظریه غالباً در خصوص افردای که پست سازمانی را تصدی نموده‌اند می‌باشد.)
3ـ4ـ نظریه مشروط نوع سوم: استمرار خدمت در پست فعلی صرفاً به عنوان سرپرست، لکن واگذاری پست منوط به طی دوره‌های آموزشی تخصصی مربوط به شغل و اقدام در خصوص ارتقاء سطح تحصیلی و شرکت مجدد در کمیته می‌باشد.
4ـ4ـ نظریه مشروط نوع چهارم: استمرار خدمت در پست فعلی تا پیدا شدن فرد واجد شرایط
برنامه‌های آتی در دست اقدام کمیته:
ـ تهیه طرح اعطای اعتبارنامه علمی به تمام مشاغل مدیریتی و سرپرستی
ـ اعطای بسته آموزشی شامل کتب و جزوات مورد نیاز به ارزیابی‌شوندگان
ـ بازنگری و تکمیل طرح کمیته
ـ طراحی نرم‌افزار ویژه کمیته
ـ ارزیابی علمی تمام کارکنان رده‌های مدیریتی و سرپرستی تا رده معاون مدیر کل

 

 

 

 

 

 

 


منابع و ماخذ
بهداشت و درمان
- دانستنیها و دستورالعملهای کاربردی در کنترل بهداشت زندانها، اداره کل بهداشت ودرمان
مباحث انتظامی
- سرهنگ گل محمدی، علی. مبانی امور انتظامی جلد اول و دوم
- سرهنگ گل‌محمدی خامنه . (مباحث‌مرتبط)‌بخشنامه‌و دستورالعملهای حوزه معاوت انتظامی، آیین‌نامه های انضباطی نیروی انتظامی،1379، معاونت آموزش ناجا
مباحث تربیتی
- آیت‌ا... امینی. تعلیم و تربیت، انجمن اولیا و مربیان
- شهید مطهری، مرتضی . اسلام و تعلیم و تربیت،1366 ، دانشگاه الزهراء
- باقری. نگاهی دوباره به تربیتاسلامی،مدرسه
- منفرد، حسن. تعلیم و تعلم اخلاق اسلامی، جمهوری
- شریف قریشی، باقر. نظام تربیتی اسلامی، فجر
- رشید پور، مجید. آشنایی با تعلیم و تربیت اسلامی، انجمن اولیا مربیان
- ساعی، میر محمود. اخلاق و تربیت اسلامی1و2 ، دانشگاه پیام نور
روانشناسی
- پارسا، روانشناسی عمومی 1و2،
- حمزه گنجی، روانشناسی عمومی 1 و 2 ،1380 ، ساوالان
- غفاری، مسعود. بنیاد شناسی رفتاری، ، 1376 ، مرکز آموزشی و پژوهشی
- براهنی. زمینه روانشناسی،1372 ، رشد
- محمدی، عطاءا.. . کاربرد روانشناسی در زندان،1378 ، مرکز آموزشی و پژوهشی
اصول و مبانی مدیریت
- الوانی. مدیریت عمومی،1370 ، نی
- الوی، سید امین ا... . روانشناسی مدیریت و سازمان ( رفتار سازمانی )،1376 ، مرکز آموزش مدیریت دولتی
- پارسائیان و اعرابی. رفتار سازمانی، 1378
- پرهیزگار، کمال . مدیریت منابع انسانی و اداره امور استخدامی،1375 ، دیدار
- طوسی، محمد علی . اصول مدیریت،1374 ، مرکز آموزش مدیریت دولتی
- طوسی، محمد علی. وظیفه های مدیران،1374 ، مرکز آموزش مدیریت دولتی
- استیفن پی. رابینز و دیوید ای. دی سنزو. مترجم دکتر اعرایی، رفیعی و اسراری. مبانی مدیریت.1379 . دفتر پژوهشهای مدیریت
- فقهی فرهمند، ناصر. مدیریت پویای سازمان، 1381،تبریز فروزش
- جمعی از نویسندگان. مجموعه 12 جلدی تفکر سریع مدیر، 1381، قدیانی

 

کلیات مددکاری
- سام آرام، عزت ا.. . مدد کاری فردی فردی و گروهی، 1373
- زاهدی اصل، محمد. مبانی مددکاری اجتماعی،1377 ، دانشگاه علامه
- به ویژه، احمد. چهار رویکرد در مددکاری اجتماعی، 1376 ، آوای نو
- خاکساری، محمد حسن. 1372 ، مبانی مدد کاری اجتماعی، سازمان بهزیستی کشور
کلیات حقوق جزا
- قانون مجازات اسلامی
- قانون آیین نامه دادرسی در امور کیفری
- قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب موارد مرتبط با زندان
علوم زندانبانی
- دفتر قوانین و مقررات. آیین نامه زندانها، روزنامه رسمی
- شمس، علی . حقوق زندانیان، راه تربیت،13821
- رجبی،امین. جزره تفسیر آیین نامه زندانها، مرکز آموزشی و پژوهشی

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   12 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کمیته ارزیابی علمی کارکنان
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.